Green Economy Πέμπτη 6/05/2021, 17:58
GREEN ECONOMY

Γερμανία: Η ηλεκτροκίνηση «απειλεί» 100.000 θέσεις εργασίας 

Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση είναι μια μεγάλη πρόκληση

Φωτ. Reuters

Η μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα μπορούσε να κοστίσει περισσότερες από 100.000 θέσεις εργασίας στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας στη Γερμανία και συγκεκριμένα στην παραγωγή των κινητήρων εσωτερικής καύσης έως το 2025, εάν οι εταιρείες δεν ενισχύσουν τις προσπάθειές τους για ανάπτυξη των προσόντων των εργαζομένων τους.

Αυτό το συμπέρασμα προκύπτει έπειτα από έρευνα που διεξήγαγε το γερμανικό οικονομικό ινστιτούτο Ifo, η οποία του ανατέθηκε από τη γερμανική ρυθμιστική αρχή για την αυτοκινητοβιομηχανία VDA, 

Καθώς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα απαιτούν λιγότερη εργασία στη διαδικασία συναρμολόγησης σε σχέση με τα συμβατικά οχήματα, η στροφή προς την ηλεκτροκίνηση σημαίνει ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να αντιμετωπίσουν τον κίνδυνο της μείωσης των θέσεων εργασίας, εξαιτίας της αναντιστοιχίας που θα προκύψει στις δεξιότητες των υπαλλήλων και την επανεκπαίδευσή τους.

«Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση είναι μια μεγάλη πρόκληση, ειδικά για τους μεσαίου μεγέθους προμηθευτές», υπογραμμίζει στην έρευνα ο πρόεδρος του Ifo, Κλέμενς Φούεστ. Επομένως, είναι βασικό να αναπτυχθούν οι θέσεις εργασίας υψηλής εξειδίκευσης στην εναπομένουσα παραγωγή των κινητήρων εσωτερικής καύσης και στον νεοσυσταθέντα κλάδο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων χωρίς να σταματήσουν οι διαρθρωτικές αλλαγές, προσθέτει ο Φούεστ.

Το Ifo υπολόγισε ότι τουλάχιστον 175.000 θέσεις εργασίας θα τεθούν σε κίνδυνο έως το 2025 και ότι μόνο 73.000 εργαζόμενοι στην παραγωγή κινητήρων εσωτερικής καύσης θα έχουν συνταξιοδοτηθεί μέχρι τότε.

Αυτό σημαίνει ότι περίπου 100.000 εργαζόμενοι στην αυτοκινητοβιομηχανία θα μπορούσαν να βρεθούν αντιμέτωποι με τον κίνδυνο να μείνουν χωρίς εργασία, εάν δεν μπορέσουν να αποκτήσουν νέες δεξιότητες τα επόμενα χρόνια, σύμφωνα με την έρευνα.

«Δεδομένου ότι το κενό είναι ήδη γνωστό, οι εταιρείες έχουν την ευκαιρία να λάβουν τα κατάλληλα μέτρα εγκαίρως, όπως η επανεκπαίδευση και η περαιτέρω εκπαίδευση», τονίζει από τη μεριά του ο ερευνητής του Ifo, Όλιβερ Φλακ.

Η έρευνα του Ifo, δεν έλαβε υπόψη τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας στην κατασκευή ηλεκτρικών αυτοκινήτων και στην παραγωγή κυψελών μπαταριών για τα οχήματα αυτά. Κάτι που σημαίνει ότι ο συνολικός αντίκτυπος της μετάβασης στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην αγορά εργασίας της Γερμανίας, είναι πιθανό να είναι μικρότερος από τις εκτιμώμενες απώλειες για 100.000 θέσεις εργασίας έως το 2025.

moneyreview.gr με πληροφορίες από Reuters

 

 

 

 

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News