Business & Finance Τρίτη 23/01/2024, 07:09 ΜΑΚΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΜΕΒΓΑΛ: Επένδυση 20 εκατ. για την αναβάθμιση της μονάδας φέτας

ΜΕΒΓΑΛ: Επένδυση 20 εκατ. για την αναβάθμιση της μονάδας φέτας

Επένδυση ύψους €20 εκατ. ολοκληρώνει η Μεβγάλ και η οποία αφορά την αναβάθμιση της μονάδας παραγωγής λευκών τυριών. Πρόκειται για ένα project που θα καταστήσει τη βιομηχανία μία από τις πιο σύγχρονες εγκαταστάσεις των Βαλκανίων. «Είναι μια επένδυση που δείχνει έμπρακτα τη στήριξη της Μεβγάλ στο εθνικό μας προϊόν, τη φέτα», σημειώνεται από τη διοίκηση της βορειοελλαδίτικης βιομηχανίας.

Επιπλέον, εγκαθίσταται νέος εξοπλισμός για την παρακολούθηση, τον έλεγχο και τις καταγραφές όλων των αυτοματοποιημένων διαδικασιών παραγωγής σε όλα τα τμήματα παραλαβής, επεξεργασίας και εμφιάλωσης του γάλακτος, με πλήρη στοιχεία για τα παραγόμενα προϊόντα, την ποιότητά του και το κόστος παραγωγής τους.

Για τη διετία 2024-2025 το επενδυτικό πλάνο της Μεβγάλ ξεπερνά τα €15 εκατ. και, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει νέες συσκευαστικές μηχανές για το γάλα και τα λευκά τυριά, καθώς και την επέκταση στα ψυγεία για κάλυψη του έξτρα όγκου προϊόντων

Επίσης η Μεβγάλ εξετάζει επενδύσεις σε φωτοβολταϊκό πάρκο και πιθανόν τη δημιουργία μονάδας παραγωγής βιοαερίου από τα βιομηχανικά απόβλητα.

Ανάπτυξη 20%

Σχετικά με τα μεγέθη της βιομηχανίας, το 2023 εκτιμάται ότι έκλεισε με ανάπτυξη της τάξης του 20%, δηλαδή πέριξ των €184 εκατ. ενώ αυξημένοι ήταν και οι όγκοι πωλήσεων. Οι εξαγωγές της – οι οποίες κατευθύνονται περίπου σε 35 χώρες – διαμορφώθηκαν γύρω στα 70 εκατ., με βασικότερους προορισμούς τις χώρες της Κεντρικής & Βόρειας Ευρώπης αλλά και την Αμερική. Παράλληλα τα EBITDA εκτιμάται ότι αυξήθηκαν στα επίπεδα των €15 εκατ.

Αναφορικά με την εικόνα της σε κάποιες κατηγορίες, η εταιρεία εμφάνισε ανάπτυξη μεγαλύτερη του 25% στα ροφήματα Κεφίρ και στα Πρωτεϊνούχα.

Στους ίδιους ρυθμούς κινήθηκε και η κατηγορία των Γλυκισμάτων με την Κρέμα Καραμελέ, το Πολίτικο, αλλά και τα Harmony Gourmet.

Ανάπτυξη που άγγιξε το 20% κατέγραψε η κατηγορία του γιαουρτιού, σε όλες τις υποκατηγορίες όπως είναι τα Παραδοσιακά, τα Παιδικά και τα γιαούρτια με φρούτα, ενώ στα λευκά ξεχώρισε το Οικογενειακό γιαούρτι.

Αντίστοιχη ήταν η ανάπτυξη στο γάλα, ενώ διψήφια αύξηση κατέγραψαν και τα τυροκομικά.

Νέα λανσαρίσματα

Για τη φετινή χρονιά η Μεβγάλ εστιάζει στην περαιτέρω βελτίωση του μεριδίου της στην κατηγορία του Οικογενειακού. Επίσης, στον σχεδιασμό της εταιρείας είναι το λανσάρισμα νέων κωδικών σε γλυκίσματα και επιδόρπια, καθώς επίσης και στην κατηγορία των παιδικών.

Παράλληλα θα ενισχυθεί η κατηγορία των τυροκομικών προϊόντων με έμφαση τη φέτα.

Ακόμη σε ένα πληθωριστικό περιβάλλον η βιομηχανία κάνει κινήσεις προκειμένου τα προϊόντα της να είναι οικονομικά προσιτά στο μέσο νοικοκυριό. Θυμίζουμε ότι τον περασμένο Νοέμβριο προχώρησε σε μειώσεις τιμών, προκειμένου, όπως ανέφερε η διοίκηση, «να εναρμονισθεί με τις σημερινές κοινωνικές ανάγκες στηρίζοντας την ελληνική οικογένεια. Με στόχο την αγοραστική ενδυνάμωση των ανθρώπων που επιλέγουν τα προϊόντα της η εταιρεία συμμετέχει στην πρωτοβουλία του Υπουργείου Ανάπτυξης “Μόνιμη Μείωση τιμών”, την οποία εφαρμόζει σε βασικούς κωδικούς προϊόντων, όπως κεφίρ, φέτα, γιαούρτι Lactose Free 2% και επιδόρπια».

Διαβάστε επίσης:

Η Vivartia γιγαντώνεται ξανά: Τα deals μετά τις ζημιές και τις αποεπενδύσεις

Μεγάλη κινητικότητα στον κλάδο τροφίμων και ποτών – Μπαράζ συμφωνιών το 2023

Ανδρικόπουλος Super Market: Διψήφια ανάπτυξη μεγεθών, το πλάνο για το δίκτυο

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News