Business & Finance Παρασκευή 19/01/2024, 07:10 ΜΑΚΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Μανιτάρια Κεχαγιά: Τα ελληνικά λευκά μανιτάρια ταξιδεύουν στο εξωτερικό με… ταυτότητα

Μανιτάρια Κεχαγιά: Τα ελληνικά λευκά μανιτάρια ταξιδεύουν στο εξωτερικό με… ταυτότητα

Ολοκληρώθηκε η επένδυση της Μανιτάρια Κεχαγιάς στο Πεδινό Κιλκίς, που αφορά τη δημιουργία της πρώτης καθετοποιημένης μονάδας παραγωγής λευκών μανιταριών ελληνικής καλλιέργειας.

Η πρώτη συγκομιδή θα γίνει στις 27 Ιανουαρίου και τα προϊόντα της νέας μονάδας θα οδηγηθούν κατευθείαν στα ράφια των καταστημάτων. Μάλιστα, όπως τονίζει η διοίκηση της εταιρείας, “αυτό θα συμβεί όχι μόνο στην Ελλάδα -όπου όλοι οι διακινητές τα ζητούν ήδη με μεγάλη ένταση, αντιλαμβανόμενοι το μέγεθος αυτής της καινοτομίας-, αλλά θα εξαχθούν και στο εξωτερικό, από την πρώτη κιόλας στιγμή. Τα λευκά μανιτάρια δεν εμπλουτίζουν απλώς το καλάθι της ελληνικής παραγωγής τροφίμων, αλλά αποκτούν αμέσως και διεθνές προφίλ, με την εταιρεία να εξελίσσεται σε πρέσβειρα ολόκληρου του κλάδου”.

Η εταιρεία επένδυσε €20 εκατ., χωρίς όπως αναφέρει η διοίκηση “να συμβιβαστεί με τίποτα λιγότερο από τον τελευταίας τεχνολογίας εξοπλισμό και την ανώτερης ποιότητας πρώτη ύλη, για μία μονάδα που χαρακτηρίζεται «χειρουργικής ακρίβειας» στον έλεγχο των τεχνικών παραμέτρων της παραγωγής και της αποθήκευσης”.

Για παράδειγμα, η μονάδα αξιοποιεί τα πιο σύγχρονα συστήματα κλιματισμού, γεωθερμία, ενώ δίνει στην παραγωγή της οικολογική αξία και προφίλ, αποφεύγοντας εντελώς τη χρήση φυτοφαρμάκων. Ακόμα και τα άχυρα που φέρνει η εταιρεία με ειδικό καράβι από την Ιρλανδία για την παραγωγή υποστρώματος, πληρούν αυστηρές προδιαγραφές χρήσης για καλλιέργεια μανιταριών.

Επεται ακόμα πιο δυναμική συνέχεια

Η νέα μονάδα της «Μανιτάρια Κεχαγιά» για παραγωγή λευκών μανιταριών, διαθέτει καλλιεργητικούς θαλάμους εμβαδού 8.000 τ.μ., που ξεκινούν από την πρώτη στιγμή με εμπορικές αποδόσεις 40 τόνων την εβδομάδα, ενώ ταυτόχρονα προχωρούν οι εργασίες για διπλασιασμό της παραγωγής ήδη από του χρόνου. Για να αντιληφθεί κανείς το μέγεθος αυτής της παραγωγής, ολόκληρες οι εισαγωγές λευκών μανιταριών της χώρας μας ανέρχονται εβδομαδιαίως σε περίπου 270 τόνους.

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό της εταιρείας, ήδη από το ξεκίνημα της παραγωγής της νέας μονάδας, περίπου το 20% της παραγωγής θα κατευθυνθεί στο εξωτερικό, με την Κύπρο και –πρωτίστως- το Ισραήλ να ζητούν μετ’ επιτάσεως τα πρώτα ελληνικά, λευκά μανιτάρια. Μάλιστα, επωφελούμενη και από την εγγύτητα της χώρας μας σε αυτές τις αγορές σε σχέση με Πολωνία και Ολλανδία, η εταιρεία «Μανιτάρια Κεχαγιά» ήδη σχεδιάζει μεγάλη ανάπτυξη των εξαγωγών της στο πιο άμεσο μέλλον.

Κάθε λευκό μανιτάρι θα έχει τη δική του ταυτότητα

Τα πρώτα ελληνικά, λευκά μανιτάρια θα διακινούνται σε μία καλαίσθητη συσκευασία με το brand της εταιρείας Μανιτάρια Κεχαγιά, η οποία όχι μόνο διακρίνεται για την προώθηση της ελληνικής ταυτότητάς τους, αλλά συνοδεύεται και από τυπωμένο QR code, που θα προσφέρει πλήρη ιχνηλασιμότητα για τα δεδομένα καλλιέργειας, συγκομιδής και τυποποίησης των μανιταριών κάθε τεμαχίου. “Έτσι, κάθε συσκευασία της Μανιτάρια Κεχαγιά διαθέτει τη δική της ταυτότητα” σημειώνεται.

Η παραπάνω κίνηση εντάσσεται στα πλαίσια της φιλοσοφίας της εταιρείας να δίνει έμφαση στις ανάγκες και τις ανησυχίες του καταναλωτικού κοινού, καθώς και την εκπαίδευσή του σε νέους, ποιοτικούς τρόπους διατροφής, σύμφωνα με τις νέες τάσεις της εποχής, που στο επίκεντρο τους θέτουν άλλωστε το μανιτάρι. Αυτού του είδους η δραστηριότητα της Μανιτάρια Κεχαγιά ξεδιπλώνεται με πολύμορφες πρωτοβουλίες, που σκοπό έχουν όχι μόνο να εκπαιδεύσουν το καταναλωτικό κοινό μέσα από τη συνεργασία για την προβολή της αξίας του μανιταριού με διάσημους Έλληνες σεφ της ελληνικής τηλεόρασης, αλλά μέσα και από την εκπαίδευση των ίδιων των επαγγελματιών. Προς αυτήν την κατεύθυνση, η εταιρεία προσφέρει τα προϊόντα της για αξιοποίησή τους από τους σπουδαστές των δημόσιων και ιδιωτικών σχολών μαγειρικής της χώρας μας.

Μανιτάρια Κεχαγιά: Τα ελληνικά λευκά μανιτάρια ταξιδεύουν στο εξωτερικό με… ταυτότητα-1
φωτ.: Μανιτάρια Κεχαγιά

Μεγέθη

Σε ό,τι αφορά τα οικονομικά μεγέθη της εταιρείας, το 2023 εκτιμάται ότι έκλεισε με έναν τζίρο της τάξης των €27 εκατ. αυξημένος κατά 24,3% συγκριτικά με την προηγούμενη χρήση, ενώ τα προ φόρων κέρδη θα πλησιάσουν τα €2 εκατ. από €1,1 εκατ. το 2022. Για τη φετινή χρονιά, η εταιρεία εστιάζει στην ανάπτυξη πωλήσεων και σε νέες αγορές, ταυτόχρονα με την αύξηση των προ φόρων κερδών της για το 2024. Επίσης, επιδιώκει και τη διατήρηση ή και αύξηση του τζίρου της και τη βελτίωση του περιθωρίου μικτού και καθαρού της κέρδους.

moneyreview.gr

Διαβάστε επίσης:

Μεγάλη κινητικότητα στον κλάδο τροφίμων και ποτών – Μπαράζ συμφωνιών το 2023

Σούπερ μάρκετ: Έβαλαν 711 εκατ. περισσότερα στα ταμεία – Υποχωρεί ο ρυθμός αύξησης των τιμών

Chartreuse: Το δυσεύρετο λικέρ που φτιάχνουν Γάλλοι μοναχοί 

Mikel: Ο καφές από την Ελλάδα έφτασε ως τη Σαουδική Αραβία – Το πλάνο επέκτασης στο εξωτερικό

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News