Business & Finance Τρίτη 16/01/2024, 14:37
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Chartreuse: Το δυσεύρετο λικέρ που φτιάχνουν Γάλλοι μοναχοί 

Chartreuse: Το δυσεύρετο λικέρ που φτιάχνουν Γάλλοι μοναχοί 

Τα αποθέματα του Chartreuse έχουν μειωθεί απότομα, αλλά το θρησκευτικό τάγμα των Καρθουσιανών δεν θέλει να αυξήσει την παραγωγή. 

Στην αυτοβιογραφία του, Born to Run, ο τραγουδιστής Bruce Springsteen έγραψε ότι όταν άρχισε να πίνει για πρώτη φορά Chartreuse, εθίστηκε. Το σαγηνευτικό κιτρινοπράσινο λικέρ γοήτευε επίσης χαρακτήρες όπως ο Jay Gatsby του F. Scott Fitzgerald, ο οποίος συχνά πρόσφερε στους επισκέπτες του διαμερίσματός του Chartreuse από μια κρύπτη σε ένα ντουλάπι.

Το αλκοολούχο ποτό βρίσκεται σε έλλειψη στις Ηνωμένες Πολιτείες, τη στιγμή που το πολυπόθητο ελιξίριο είναι βασικό συστατικό σε κοκτέιλ όπως το Strawberry Brava, το Last Word και το Sammy’s Paradise.

Το ποτό βασίζεται σε μια μυστική συνταγή 130 βοτανικών συστατικών από ένα αρχαίο χειρόγραφο για το «ελιξίριο της μακροζωίας». Παράγεται στη Γαλλία από τον 18ο αιώνα, κάτω από την προστατευτική αγκαλιά των βουνών Isère από το μοναστικό τάγμα των Καρθουσιανών. 

Ο λόγος που είναι δύσκολο να το βρει κανείς: Οι μοναχοί αρνούνται σταθερά να αυξήσουν την παραγωγή, κλείνοντας τα αυτιά τους στη συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση.
Ο Emmanuel Delafon, πρόεδρος της Chartreuse Diffusion, δήλωσε στα γαλλικά μέσα ενημέρωσης: «Η ανάπτυξη για χάρη της ανάπτυξης δεν έχει νόημα για εμάς». Ο αιδεσιμότατος Michael K. Holleran, ένας πρώην μοναχός που επέβλεπε την παραγωγή Chartreuse από το 1986 έως το 1990, είχε δηλώσει πως «δεν μπορείς να κάνεις τόσο Chartreuse χωρίς να διαταράξεις την ισορροπία της μοναστικής ζωής». 

Η κλιματική αλλαγή έχει καταστήσει επίσης πιο δύσκολη την απόκτηση των απαραίτητων ποσοτήτων όλων των βοτανικών συστατικών. Παράλληλα τα αποθέματα είναι περιορισμένα εκεί όπου παράγεται – στα Σπήλαια de la Chartreuse στο Voiron – και στα γύρω χωριά.

Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, όταν όλοι μετατράπηκαν ξαφνικά σε επαγγελματίες mixologists (στο σπίτι), η κατανάλωση Chartreuse εκτοξεύτηκε στα ύψη στις Ηνωμένες Πολιτείες με ετήσιες πωλήσεις 30 εκατομμυρίων δολαρίων. 

moneyreview.gr με πληροφορίες από el pais

Διαβάστε επίσης: 

Χάνει την αίγλη της η σαμπάνια; Μείωση της κατανάλωσης σε χαμηλά 40 ετών

Κοκτέιλ στο Ντουμπάι με παγάκια από αρχαίους παγετώνες της Γροιλανδίας

Bacardi Greece: Διψήφια ανάπτυξη το 2023 – Η συνεργασία με την Αθηναϊκή Ζυθοποιία και τα νέα προϊόντα

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News