Business & Finance Πέμπτη 11/01/2024, 07:09 ΜΑΚΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Bacardi Greece: Διψήφια ανάπτυξη το 2023 – Η συνεργασία με την Αθηναϊκή Ζυθοποιία και τα νέα προϊόντα

Bacardi Greece: Διψήφια ανάπτυξη το 2023 – Η συνεργασία με την Αθηναϊκή Ζυθοποιία και τα νέα προϊόντα

Με διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης, σε όγκο και αξία, έκλεισε το 2023 για την Bacardi Greece.

Ειδικότερα, οι όγκοι ξεπέρασαν πέρυσι τα 400.000 κιβώτια (9 λίτρων), με αύξηση 11,1% από το 2022, μια επίδοση η οποία είναι η υψηλότερη για την εταιρεία από το 2011. Αξίζει να αναφέρουμε ότι τα ιστορικά υψηλά επίπεδα πωλήσεων, όχι μόνο για την εταιρεία, αλλά και για τον κλάδο γενικότερα, είχαν καταγραφεί το 2009, πριν δηλαδή μπει η χώρα μας σε φάση ύφεσης και την περίοδο της πανδημίας.

Η εικόνα ανά κατηγορία (όγκοι σε χιλ. κιβώτια 9lt) το 2023 και η σύγκριση με το 2022

Rum: 108.994 (+0,8%)
Pre-mixed spirits & RTDs: 73.992 (+16%)
Gin: 60.989 (+19,2%)
Vodka: 44.387 (+23,1%)
Whiskey & Bourbon: 37.934 (+2,7%)
Sparkling wine/ champagne: 33.538 (+13,8%)
Port/Sherry/Vermouth (PSV): 22.856 (+6,1%)
Tequila: 22.270 (+26,2%)
Liquer: 1.044 (+35,9%)
Cachaca: 133 (-34,4%)
Mixed: 76

Σύμφωνα με τα έως τώρα δεδομένα, οι καθαρές πωλήσεις της εταιρείας σε αξία εκτιμάται ότι αυξήθηκαν στα επίπεδα των €41 εκατ. από €35 εκατ. μία χρονιά πριν, δηλαδή με μία αύξηση της τάξης του 17% και μάλιστα με περιορισμένες ανατιμήσεις που κινήθηκαν γύρω στο 2%.

Ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα

Bacardi Greece: Διψήφια ανάπτυξη το 2023 – Η συνεργασία με την Αθηναϊκή Ζυθοποιία και τα νέα προϊόντα-1
φωτ.: Bacardi

 

Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε στο Money Review ο Κωνσταντίνος Κουβαράς, γενικός διευθυντής της Bacardi Greece, η εταιρεία τα τελευταία χρόνια κερδίζει μερίδια αγοράς σε όλες σχεδόν τις κατηγορίες ποτών που έχει παρουσία, κάτι το οποίο αποδίδει και στη συνεργασία που «τρέχει» από το 2021 με την Αθηναϊκή Ζυθοποιία. Στάθηκε δε σε δύο βασικά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα:

  • Στη μεγάλη κλίμακα που προσφέρει η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, μια εταιρεία με πολύ μεγάλο αποτύπωμα στον κλάδο
  • Στην έμφαση που δίνει η Bacardi Greece σε επιλεγμένα σημεία του HoReCa, ένα κανάλι που δίνει το 70%-80% του συνολικού τζίρου όχι μόνο της εταιρείας, αλλά του κλάδου αλκοολούχων ποτών συνολικά.

Εκτιμάται ότι μόνο πέρυσι η εταιρεία κατάφερε να αυξήσει πάνω από 35% τους συνεργάτες της στην Ελλάδα, οι οποίοι πλέον ξεπερνούν τους 2.000. Ο κ. Κουβαράς υπογράμμισε ότι η εταιρεία έχει παρουσία στα σημαντικότερα σημεία πώλησης του HoReCa, εστιάζοντας στην τοποθέτηση premium προϊόντων – κάτι το οποίο αποτελεί και διεθνής τάση – αλλά και την καλύτερη εξυπηρέτηση των συνεργατών της με όλο το χαρτοφυλάκιο της Bacardi. Στόχος της εταιρείας, όπως είπε, είναι η εταιρεία να αποτελεί ένα “One stop shop για κάθε επιχείρηση εστίασης”.

Οι κινήσεις του 2023

Σε ό,τι αφορά τις κινήσεις της Bacardi Greece την περασμένη χρονιά σε επίπεδο χαρτοφυλακίου, ο κ. Κουβαράς στάθηκε κυρίως:

  • Στην προσθήκη της βότκας 42 Below. Πρόκειται για μία regular premium vodka από τη Νέα Ζηλανδία, μία χώρα η οποία, όπως ειπώθηκε, χάρη στα ηφαιστειογενή στοιχεία που την χαρακτηρίζουν, λόγω του άνθρακα έχει από τα καθαρότερα νερά στον κόσμο. Το συγκεκριμένο προϊόν επαναλανσάρεται στα super markets σε ιδιαίτερα ελκυστική τιμή σε σχέση με το παρελθόν όπου είχε πρωτοεισαχθεί στην Ελλάδα (στα 18 ευρώ έναντι 26 ευρώ παλιότερα) προκειμένου να είναι ανταγωνιστικό και να το γνωρίσει καλύτερα το καταναλωτικό κοινό. Ναυαρχίδα της Bacardi Greece στην κατηγορία είναι η Grey Goose, ενώ στο τρίτο επίπεδο τιμών υπάρχει και η Eristoff.
  • Στον τομέα της τεκίλας, όπου δεσπόζει η Patron, η εταιρεία «πουσάρισε» την Cazadores, η οποία χάρη και στην Αθηναϊκή Ζυθοποιία, ανέβασε τις πωλήσεις της από τα επίπεδα των 2.500 κιβωτίων σε πάνω από 20.000. Βέβαια και η Patron εμφανίζει 4 φορές περισσότερες πωλήσεις σε σχέση με το 2020 και βρίσκεται στη δεύτερη θέση, ενώ πριν από μερικά χρόνια ήταν κάτω ακόμη και από το top-10. Στο χαρτοφυλάκιο της κατηγορίας φιλοξενείται και η Camino.

Το φετινό πλάνο

Σχετικά με το φετινό πλάνο, ο γενικός διευθυντής της Bacardi Greece υπογράμμισε ότι στην κατηγορία του ουίσκι – όπου δεσπόζει η παρουσία του Dewar’s – η εταιρεία θα προσθέσει το Teeling, «ένα irish whiskey που είναι ό,τι πιο hot στη συγκεκριμένη αγορά». Σημειώνεται ότι η «μαμά» απόκτησε τον έλεγχο της ιρλανδικής εταιρείας παραγωγής ουίσκι, Teeling, τον περασμένο Δεκέμβριο και από τον ερχόμενο Απρίλιο θα ξεκινήσει τη διανομή της στην ελληνική αγορά. Αξίζει να αναφέρουμε ότι σήμερα η Teeling διανέμεται από την Τσακνάκης.

Μία ακόμα σημαντική κίνηση αφορά στην προσθήκη του αμερικάνικου ουίσκι (bourbon), Angel’s Envy, μιας εταιρείας που είχε εξαγοραστεί από την Bacardi το 2015. Το συγκεκριμένο premium προϊόν (με τιμή περίπου 60 ευρώ στο ράφι) κυκλοφόρησε στην ελληνική αγορά τους τελευταίους μήνες και είχε θετική υποδοχή.

Επίσης, στον τομέα της τεκίλας, η εταιρεία θα λανσάρει την Ilegal mezcal, άλλης μιας εταιρείας που εξαγόρασε η «μαμά» τον περασμένο Σεπτέμβριο.

Διαβάστε επίσης:

Campari: Αγοράζει Courvoisier από την Beam Suntory αντί 1,2 δισ. δολάρια

Με υψηλούς ρυθμούς «τρέχει» η αγορά αλκοολούχων ποτών στην Ελλάδα

Αθηναϊκή Ζυθοποιία: Κέρδη 33,43 εκατ. το 2022 – Σχέδια για επενδύσεις 70 εκατ.

 

 

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News