Business & Finance Πέμπτη 14/12/2023, 22:00
BUSINESS & FINANCE

Campari: Αγοράζει Courvoisier από την Beam Suntory αντί 1,2 δισ. δολάρια

Campari: Αγοράζει Courvoisier από την Beam Suntory αντί 1,2 δισ. δολάρια

Ο όμιλος Campari συμφώνησε να αγοράσει το Courvoisier Cognac από την Beam Suntory σε μία τιμή τουλάχιστον 1,2 δισ.δολαρίων στη μεγαλύτερη εξαγορά στην ιστορία του ιταλικού παρασκευαστή ποτών.

Η συμφωνία προσθέτει μια από τις μεγαλύτερες μάρκες Cognac – μαζί με ονόματα όπως η Hennessy της LVMH και η Remy Martin της Remy Cointreau SA – στο χαρτοφυλάκιο της Campari, που περιλαμβάνει το ομώνυμο λικέρ και την επωνυμία Aperol. Θα επεκτείνει την παρουσία της εταιρείας στις ΗΠΑ, όπου η Courvoisier είναι ισχυρή και στην Ασία.

Η εξαγορά λαμβάνει χώρα σε μία δύσκολη συγκυρία για τους παραγωγούς κονιάκ. Οι παρασκευαστές του γαλλικού ποτού βρίσκονται αντιμέτωποι με εξασθένηση της ζήτησης, ιδιαίτερα από τους καταναλωτές των ΗΠΑ, μετά την αύξηση της ζήτησης κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Ο γαλλικός όμιλος Remy Cointreau ανακοίνωσε πτώση 43% στα κέρδη του στο πρώτο εξάμηνο καθώς οι πωλήσεις κονιάκ μειώθηκαν και τώρα αναμένει ότι οι πωλήσεις θα μειωθούν έως και 20% για το τρέχον έτος εν μέσω της ύφεσης.

Η Campari αγόρασε τον αμερικανικό παραγωγό Bourbon Wilderness Trail Distillery LLC το 2022, καθώς οι ευρωπαίοι παρασκευαστές ποτών αναζητούν συμφωνίες στις ΗΠΑ για να επεκταθούν πέρα από τις παραδοσιακές τους προσφορές, προσθέτοντας οινοπνευματώδη ποτά όπως τεκίλα και αμερικάνικα ουίσκι.

Η εταιρεία επιβεβαίωσε τον Οκτώβριο τον στόχο της για σταθερά οργανικά προσαρμοσμένα προ τόκων και φόρων κέρδη για ολόκληρο το έτος, ενώ δημοσίευσε αποτελέσματα τρίτου τριμήνου που ήταν κατώτερα από τις εκτιμήσεις των αναλυτών, κυρίως λόγω του υψηλού πληθωρισμού και των αρνητικών συνθηκών του καλοκαιριού.

Συμφωνία 2014

Η Beam Suntory, που δημιουργήθηκε μέσω μιας συγχώνευσης ιαπωνικών και αμερικανικών αποστακτηρίων το 2014, επωφελήθηκε από την έκρηξη της ζήτησης για ιαπωνικό ουίσκι καθώς και Bourbon. Ο διευθύνων σύμβουλος Makiko Ono δήλωσε νωρίτερα φέτος ότι η εταιρεία αναζητούσε ευκαιρίες συγχώνευσης και εξαγορών ύψους έως και 700 δισεκατομμυρίων γιέν (4,9 δισ.δολαρίων) τα επόμενα χρόνια, καθώς ενισχύει το χαρτοφυλάκιό της με ποτά με γνώμονα την υγεία.

«Το υπερβολικό απόθεμα και το εύθραυστο συναίσθημα των καταναλωτών μπορεί να παρεμποδίσουν τη βραχυπρόθεσμη απόδοση», όπως εξηγεί η δομή της συμφωνίας, ανέφερε σε σημείωμα ο αναλυτής του Bloomberg Intelligence Duncan Fox.

Η συμφωνία σηματοδοτεί το απόγειο 16 ετών στο τιμόνι της Campari για τον διευθύνοντα σύμβουλο Bob Kunze-Concewitz, ο οποίος αναμένεται να συνταξιοδοτηθεί τον Απρίλιο.

Υπό τη διαχείριση του, οι πωλήσεις της Campari εκτινάχθηκαν από 1,8 δισεκατομμύρια ευρώ (1,9 δισ. δολάρια) το 2019 σε προβλέψεις περίπου 3 δισεκατομμυρίων ευρώ το 2023. Επιβλέπει συνολικά 27 εξαγορές από το 2007, για συνολική επένδυση 3 δισεκατομμυρίων ευρώ, πριν από την τελευταία συμφωνία.

Επίσης, η συμφωνία Courvoisier επιτρέπει στην Campari «να δημιουργήσει μόχλευση σε μια από τις πιο σχετικές κατηγορίες αλκοολούχων ποτών στις ΗΠΑ» και «να μεταμορφώσει το προφίλ ανάπτυξής της στην Ασία», όπως ανακοίνωσε η εταιρεία. 

 

moneyreview.gr με πληροφορίες από Bloomberg

 

Διαβάστε επίσης:

Με υψηλούς ρυθμούς «τρέχει» η αγορά αλκοολούχων ποτών στην Ελλάδα

Bacardi: Κοντά σε συμφωνία για την αγορά της Ilegal Mezcal

Campari: Μετά την αύξηση των πωλήσεων, έρχονται προκλήσεις 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News