Start Ups Τετάρτη 2/06/2021, 16:40
START UPS

Θησαυρός στα σκουπίδια: Πώς τα ρούχα από δεύτερο χέρι έγιναν αγορά δισεκατομμυρίων

Το αποδεικνύει η εξαγορά της Depop αντί 1,63 δισ. δολάρια από την Etsy

Θησαυρός στα σκουπίδια: Πώς τα ρούχα από δεύτερο χέρι έγιναν αγορά δισεκατομμυρίων

Για την Generation Z, τα ρούχα από δεύτερο χέρι είναι cool. Η εξαγορά της Depop αντί 1,63 δισ. δολάρια από την Etsy αποδεικνύει ότι τα μεταχειρισμένα ρούχα είναι το «next big thing» της μόδας.

Στην CEO της Depop, Μαρία Ράγκα, πάντως, δεν αρέσει ο όρος «μεταχειρισμένα». «Εμείς λέμε pre-loved!», είχε πει σε κάποια παλαιότερη συνέντευξή της στον Guardian. Όσοι αγοράζουν ρούχα από δεύτερο χέρι σε αυτή την πλατφόρμα προτιμούν να σκέφτονται ότι κάποιος άλλος τα είχε αγαπήσει πριν από αυτούς.

Τι είναι όμως το Depop; Αυτή η πλατφόρμα με τους 26 εκατομμύρια χρήστες από 147 διαφορετικές χώρες είναι η «διασταύρωση» του eBay (όπου οι χρήστες πουλάνε μεταχειρισμένα είδη) με το Instagram (όπου οι χρήστες «πουλάνε» το lifestyle τους). Στο Depop οι πωλητές δεν πουλάνε απλά τα παλιά τους ρούχα. Ποζάρουν φορώντας τα όπως θα έκαναν για το Instagram. 

Και αφότου η πανδημία εκτίναξε τις μεταπωλήσεις, η Etsy εκτιμά ότι μόνο η αμερικανική αγορά μεταχειρισμένων ρούχων θα αξίζει 64 δισ.  δολάρια έως το 2024.

Το νούμερο μπορεί να φαντάζει υπερβολικό για όσους ανήκουν στις προηγούμενες γενιές. Όμως η Generation Z αλλάζει τα δεδομένα και στην κατανάλωση. Η γενιά αυτή έχει πολύ μεγαλύτερη επίγνωση του αποτυπώματος της fast fashion και του σύγχρονου μοντέλου κατανάλωσης στο περιβάλλον. Για αυτό και τα βίντεο με τις «ανακαλύψεις» διάφορων influencers σε μαγαζιά μεταχειρισμένων ρούχων συγκεντρώνουν εκατομμύρια views στο YouTube και στο TikTok.

Στο Depop, το οποίο ιδρύθηκε το 2011, περίπου το 90% των χρηστών είναι κάτω από 26 ετών. Είναι η Gen Z που το μετέτρεψε στο 10ο σε επισκέψεις σάιτ για online shopping στις ΗΠΑ. Σε αυτή την πλατφόρμα, 20χρονα κορίτσια ξεκινούν για να βγάλουν χαρτζιλίκι πουλώντας τα ρούχα που δεν φοράνε πια, και σιγά-σιγά στήνουν πραγματικές επιχειρήσεις. Μαζεύουν followers στους οποίους αρέσουν οι φωτογραφίες και η αισθητική τους, προμηθεύονται το «εμπόρευμά» τους από charity shops και φτάνουν να έχουν μία full time απασχόληση. 

«Είναι η αγορά μόδας για την επόμενη γενιά», όπως έλεγε η Ράγκα.

moneyreview.gr 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News