Start Ups Τετάρτη 3/03/2021, 16:42
START UPS

Η νέα ευρωπαϊκή unicorn προέρχεται από τον χώρο της μόδας

Φωτ. Vestiaire Collective

Η γαλλική Vestiaire Collective είναι η τελευταία startup που ανέβηκε κατηγορία, καθώς μετά τον τελευταίο γύρο χρηματοδότησης ύψους 178 εκατ. ευρώ, η αποτίμησή της ξεπέρασε το 1 δισ. δολάρια, και πλέον μπήκε στο κλαμπ των unicorns. Στον τελευταίο αυτό γύρο χρηματοδότησης συμμετείχαν ο γαλλικός οίκος πολυτελών ενδυμάτων και ειδών Kering και αμερικανική επενδυτική Tiger Global Management. 

Ποιο είναι το αντικείμενο της Vestiaire Collective, στην οποία επενδύσει ο μεγαλύτερος οίκος πολυτελείας στον κόσμο; Ενδεχομένως να ακούγεται οξύμωρο σε σχέση με την Kering, αλλά η γαλλική startup ειδικεύεται στα μεταχειρισμένα ρούχα, σε έναν κλάδο ο οποίος τα τελευταία τρία χρόνια γνωρίζει ευρεία άνθηση. Από το 2009 το έτος ίδρυσής της έχει σαν αποστολή να μεγαλώνει τον κύκλο ζωής των ρούχων, ενθαρρύνοντας παράλληλα μια κοινότητα «fashion ακτιβιστών», να προωθήσουν ριζικές αλλαγές στη βιομηχανία της μόδας. 

Τα ρούχα από δεύτερο χέρι είναι ιδιαίτερα διαδεδομένα μεταξύ των καταναλωτών νεαρής ηλικίας, οι οποίοι είναι πιο ευαισθητοποιημένοι σε θέματα βιωσιμότητας. Σύμφωνα με τη Vestiaire Collective, το ποσοστό των μεταχειρισμένων ρούχων στις γκαρνταρόμπες ανά τον κόσμο, αναμένεται από το 21% το 2021 να αυξηθεί στο 27% το 2023, ενώ έως το 2025 η αξία της αγοράς προβλέπεται να ξεπεράσει τα 60 δισ. δολάρια.

Όπως επισημαίνει ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Μαξιμίλιαν Μπίτνερ, «ο κλάδος μεταπώλησης γνωρίζει ταχεία ανάπτυξη ειδικότερα μεταξύ των Millenials και των καταναλωτών της Generation Z, οι γενιές που θα διαμορφώσουν το τοπίο των λιανικών πωλήσεων στο μέλλον. Είμαστε ιδιαίτερα ενθουσιασμένοι που καλωσορίζουμε την Kering και την Tiger Global Management, εταιρείες που θα είναι σημαντικές στην αποστολή μας, να δομήσουμε μια βιώσιμη βιομηχανία μόδας, όπως και να μεγαλώσουμε την εκπληκτική μας παγκόσμια κοινότητα». 

Από τη μεριά του ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Kering, Φρανσουά-Ανρί Πινό, δήλωσε: «Τα μεταχειρισμένα είδη πολυτελείας είναι μια πραγματική και με βαθιές ρίζες τάση, ειδικά μεταξύ των νεαρότερων καταναλωτών. Από το να την αγνοούμε, η επιθυμία μας είναι να αδράξουμε αυτή την ευκαιρία για να ενδυναμώσουμε την αξία που προσφέρουμε στους πελάτες μας και να επηρεάσουμε το μέλλον της βιομηχανίας μας με πιο καινοτόμες και βιώσιμες πρακτικές. Κάτι που ταιριάζει με το επιχειρηματικό μας πνεύμα, την πρωτοπόρα βιώσιμη στρατηγική και το μοντέρνο όραμά μας για την πολυτέλεια». 

Τα σχέδια της Vestiaire Collective για το μέλλον, περιλαμβάνουν τον διπλασιασμό της τεχνολογικής ομάδας, με τη δημιουργία 155 νέων θέσεων εργασίας, οι οποίες θα ειδικεύονται στην επιστήμη των δεδομένων, στη μηχανική, στην τεχνολογία και στην ανάπτυξη προϊόντων.  

moneyreview.gr με πληροφορίες από eu-startups

 

 

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News