The New York Times Τετάρτη 14/09/2022, 07:10
THE NEW YORK TIMES

Όριο στην γερμανική autobahn: Θα φέρει η ενεργειακή κρίση το αδιανόητο;

Όριο στην γερμανική autobahn: Θα φέρει η ενεργειακή κρίση το αδιανόητο;

Η Γερμανία προσπαθεί να αντεπεξέλθει σε μία ενεργειακή κρίση, η οποία αναμένεται να επιδεινωθεί αυτό τον χειμώνα. Η θέρμανση στα δημόσια κτίρια μπορεί να φτάσει μόλις στους 19 βαθμούς Κελσίου. Από αυτό τον μήνα, ο φωτισμός σε διαφημίσεις εξωτερικών χώρων και σε αξιοθέατα σβήνει στις 10 μ.μ. Μάλιστα, η κυβέρνηση παρέτεινε τη λειτουργία των δύο τελευταίων πυρηνικών αντιδραστήρων στη χώρα.

Το μόνο πράγμα που δεν θέλει να κάνει η Γερμανία είναι να θέσει ένα γενικό όριο στους αυτοκινητοδρόμους, τα διάσημα autobahns, παρότι με ένα τέτοιο μέτρο θα μειωνόταν η κατανάλωση της βενζίνης. Η έλλειψη ορίων ταχύτητας είναι τόσο «ιερή», ώστε όταν ένας Τσέχος προγραμματιστής ανέβασε πέρυσι βίντεο στο YouTube, οδηγώντας σχεδόν στα 420 χιλιόμετρα την ώρα, οι αρμόδιες αρχές δεν μπορούσαν να του επιβάλουν πρόστιμο. Μάλιστα, η δέσμευση για μη επιβολή ορίων στα autobahns αποτελούσε μέρος της συμφωνίας σχηματισμού της τρέχουσας κυβέρνησης συνεργασίας, η οποία περιλαμβάνει τους Πράσινους που προωθούν την προστασία του περιβάλλοντος και το φιλελεύθερο FDP.

«Το FDP το κατέστησε ζήτημα ταυτότητας», δήλωσε ο Wolfgang Schroeder, καθηγητής πολιτικής επιστήμης στο Πανεπιστήμιο του Κάσελ. «Είπαν, ‘είμαστε το κόμμα των οδηγών και της ελευθερίας και δεν θέλουμε καμία κρατική παρέμβαση’».

Ωστόσο, τα πράγματα έχουν αλλάξει. Τον Απρίλιο, δύο μήνες αφότου η Ρωσία εισέβαλε στην Ουκρανία και ενόσω η Γερμανία προσπαθούσε να απεξαρτηθεί από τη ρωσική ενέργεια, η Ricarda Lang, μία εκ των επικεφαλής των Πράσινων, πρότεινε την επιβολή προσωρινού ορίου ταχύτητας, ώστε να μειωθεί η κατανάλωση βενζίνης. Παρότι η ιδέα απορρίφθηκε από τα υπόλοιπα κόμματα, μία δημοσκόπηση από το περιοδικό Der Spiegel έδειξε ότι το 55% των Γερμανών συμφωνεί με τη ιδέα.

Ανάλυση του γερμανικού υπουργείου Περιβάλλοντος δείχνει ότι εάν επιβληθεί όριο 100 χιλιομέτρων την ώρα στα autobahns, με όριο 80 χλμ στους άλλους δρόμους, τότε τα 48 εκατ. οχήματα στη χώρα θα μπορούσαν να σώσουν 2,1 δισ. λίτρα καυσίμου το χρόνο. Εάν οι οδηγοί τηρούσαν αυτά τα όρια ταχύτητας, τότε οι εκπομπές άνθρακα θα μειώνονταν κατά 5,4 μετρικούς τόνους, περίπου 3% σε σχέση με τον συνολικό όγκο που εκλύεται από όλα τα μέσα μεταφοράς. Εάν οι οδηγοί κινούνταν σε ένα πιο ρεαλιστικό όριο των 130 χλμ/ώρα, τότε οι ρύποι θα μειώνονταν κατά 1,9 εκατ. μετρικούς τόνους.

Αυτή τη στιγμή, περίπου 30% του συστήματος των autobahn έχει μόνιμα όρια ταχύτητας. Άλλα κομμάτια των αυτοκινητοδρόμων έχουν προσωρινούς περιορισμούς λόγω έργων. Τα επίσημα στοιχεία δείχνουν ότι όπου δεν υπάρχουν όρια ταχύτητας, σημειώθηκαν κατά 75% περισσότερα δυστυχήματα. Παρόλα αυτά ο Bernd Reuther του FDP, που είναι ειδικός στο κυκλοφοριακό, τάχθηκε κατά του ορίου ταχύτητας.

«Βασιζόμαστε στην αίσθηση ευθύνης των πολιτών και δεν θέλουμε να επιβάλουμε ρυθμίσεις», δήλωσε.

Ο καθορισμός ορίων ταχύτητας θα ήταν ένα εύκολο, αν και ήπιο, βήμα προς την επίτευξη των στόχων για τους ρύπους, δήλωσε η Swantje Henrike Michaelsen, βουλευτής των Πράσινων. Ωστόσο, το κόμμα της επέλεξε να εστιάσει «στην πρόοδο που μπορούμε να κάνουμε μαζί», αντί να προωθήσει ένα θέμα που προκαλεί διχασμό, δήλωσε.

Δεδομένου ότι το κυρίαρχο κόμμα της κυβέρνησης, το SDP, παίζει το ρόλο του διαμεσολαβητή, φαίνεται ότι τα πράγματα θα παραμείνουν ως έχουν. «Αυτό που βλέπουμε μεταξύ των κομμάτων συνεργασίας είναι ένα είδος συμφωνίας για αποχή από τις συγκρούσεις». δήλωσε ο καθηγητής Schroeder.

Copyright:
2022 The New York Times

Διαβάστε επίσης:

Carmageddon: Ο δημοφιλής τουριστικός προορισμός που βάζει «δακτύλιο»

Ώρα σκληρών αποφάσεων στη Γερμανία: SOS εκπέμπει η ατμομηχανή της Ευρώπης

Αστικό κέντρο χωρίς αυτοκίνητα: Οι ευρωπαϊκές πόλεις του το εφαρμόζουν

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News