The New York Times Πέμπτη 5/10/2023, 07:16 KEITH BRADSHER, ELIZABETH PATON
ΚΙΝΑ

Βγάλτε τις μάσκες, φορέστε κραγιόν και διώχτε τις ξένες εταιρείες

Βγάλτε τις μάσκες, φορέστε κραγιόν και διώχτε τις ξένες εταιρείες

Έπειτα από σχεδόν τρία χρόνια υποχρεωτικής μάσκας και αλλεπάλληλων lockdowns, πολλοί καταναλωτές στην Κίνα, οι οποίοι κατά τα άλλα αποφεύγουν τις μεγάλες αγορές όπως οι κατοικίες, ξοδεύουν αδρά σε κραγιόν, αρώματα και άλλα προϊόντα προσωπικής φροντίδας. Έτσι, εν μέσω επιβράδυνσης της κινεζικής οικονομίας, ένας επιχειρηματικός κλάδος ανθεί: τα καλλυντικά.

Ωστόσο, οι εταιρείες καλλυντικών από Γαλλία, Ιαπωνία, Νότιο Κορέα και ΗΠΑ, οι οποίες έχουν επενδύσει αδρά στην Κίνα, δεν μπορούν να εκμεταλλευτούν το μομέντουμ. Οι εισαγωγές καλλυντικών «λυγίζουν» υπό το βάρος των κανόνων που επέβαλε η χώρα στους ξένους παραγωγούς κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Ενώ οι εμπορικές διαμάχες της Κίνας με τη Δύση σχετικά με τους ημιαγωγούς εστιάζουν στα θέματα εθνικής ασφάλειας και τεχνολογικής καινοτομίας, το πρόβλημα στα καλλυντικά στρέφεται κατά κύριο λόγο γύρω από τα χρήματα.

Βάσει των κανόνων που επέβαλε η Κίνα το 2021, οι εταιρείες οφείλουν να κοινοποιούν κάθε συστατικό που περιλαμβάνεται στα προϊόντα τους, καθώς και τις ακριβείς ποσότητες. Πρέπει να αναρτούν τις διευθύνσεις όλων των προμηθευτών των συστατικών τους σε μια κινεζική βάση δεδομένων και την τοποθεσία της τελικής μονάδας παρασκευής των προϊόντων. Οι ξένες εταιρείες φοβούνται ότι με την κοινοποίηση αυτών των πληροφοριών, οι κινεζικοί παραγωγοί χαμηλού κόστους μπορεί να αντιγράψουν τα προϊόντα τους.

Ένας από τους κινεζικούς κανόνες που δέχθηκαν δριμεία αντίδραση ήταν ότι πολλά προϊόντα, όπως βαφές μαλλιών ή αντηλιακά, πρέπει να δοκιμάζονται σε ζώα προτού πωληθούν στους Κινέζους καταναλωτές -μια τακτική, την οποία έχουν σταματήσει πια πολλές πολυεθνικές.

«Δεν είναι μόνο οι απαιτήσεις επίπονες, αλλά και τα χρονοδιαγράμματα στα οποία πρέπει να γίνουν όλα – είναι μη ρεαλιστικά», δήλωσε ο Gerald Renner, υψηλόβαθμο στέλεχος στην Cosmetics Europe.

Μεγάλες εταιρείες, όπως η LVMH ή η L’Oréal, έχουν τους πόρους, ώστε να καλύπτουν τις νομοθετικές απαιτήσεις. Ωστόσο, ορισμένοι μικρότεροι «παίκτες» σταματούν τις πωλήσεις στην Κίνα.

Με ώθηση από τη γαλλική κυβέρνηση, η Ευρωπαϊκή Ένωση και 11 χώρες που εξάγουν καλλυντικά, συμπεριλαμβανομένων των ΗΠΑ και της Ιαπωνίας, ασκούν φέτος πίεση στην Κίνα, ώστε να ανακαλέσει ένα μεγάλο μέρος των κανόνων. Ο Γάλλος πρόεδρος Emmanuel Macron έθεσε το συγκεκριμένο ζήτημα σε Κινέζους αξιωματούχους στο πλαίσιο επίσκεψής του στη χώρα τον Απρίλιο. Η Κίνα είναι η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά προϊόντων ομορφιάς διεθνώς μετά τις ΗΠΑ. Ωστόσο, η δραστηριοποίηση στη χώρα ήταν ανέκαθεν δύσκολη υπόθεση για τις ξένες εταιρείες.

Οι πωλήσεις καλλυντικών στη λιανική αγορά της Κίνας το πρώτο εξάμηνο του έτους αυξήθηκαν 8,7% έναντι της ίδιας περιόδου του 2022. Ωστόσο, οι συνολικές εισαγωγές υποχώρησαν κατά 13,7%. Η ψαλίδα μεταξύ αύξησης πωλήσεων και συρρίκνωσης εισαγωγών μεταφράστηκε σε κέρδη για τα κινεζικά εργοστάσια, εκ των οποίων πολλά ανήκουν σε κινεζικές εταιρείες. Η Proya Cosmetics με έδρα στην Hangzhou κατέγραψε αύξηση πωλήσεων 35% το πρώτο εξάμηνο του έτους σε σχέση με το ίδιο διάστημα του 2022.

Ο Chris Gao, αναλυτής με ειδίκευση στον κλάδο καλλυντικών της Κίνας στην επενδυτική εταιρεία CLSA του Χονγκ Κονγκ δήλωσε: «Υπάρχει όλο και μεγαλύτερη αποδοχή των εγχώριων brands».

Copyright:
2023 The New York Times

Διαβάστε επίσης:

Ξεπέρασε το 1 δισ. ο τζίρος των καλλυντικών το 2022

Η ελληνική startup που φτιάχνει καλλυντικά από υπολείμματα εσπρέσο

Πιο πιθανό να βγάλουν χρήματα από το λαχείο παρά από τη δουλειά: Γιατί οι Κινέζοι στρέφονται στην τύχη

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News