Green Economy Δευτέρα 7/02/2022, 17:00
ΕΡΕΥΝΑ

Περιβαλλοντικές υποσχέσεις: Στο μικροσκόπιο 25 ηχηρά ονόματα του παγκόσμιου επιχειρείν

Περιβαλλοντικές υποσχέσεις: Στο μικροσκόπιο 25 ηχηρά ονόματα του παγκόσμιου επιχειρείν

«Φουσκωμένες» φαίνονται στην συντριπτική τους πλειοψηφία οι δεσμεύσεις ορισμένων εκ των μεγαλύτερων επιχειρήσεων παγκοσμίως όσον αφορά τη μείωση του περιβαλλοντικού τους αποτυπώματος. Συγκεκριμένα, οι υποσχέσεις 25 μεγάλων επιχειρήσεων για «μηδενικό ανθρακικό αποτύπωμα» θα οδηγήσουν σε μείωση των εκπομπών τους κατά 40% στην πραγματικότητα, σύμφωνα με σχετική έκθεση του New Climate Institute σε συνεργασία με το Carbon Market Watch.

Ο δείκτης Περιβαλλοντικής Επιχειρηματικής Ευθύνης (CCRM) αξιολογεί την διαφάνεια της κάθε εταιρείας όσον αφορά τις περιβαλλοντικές της δεσμεύσεις και αποδίδει βάσει αυτής ένα σκορ «εντιμότητας». Ενδεχομένως το στοιχείο που προκαλεί περισσότερη έκπληξη είναι ότι καμία εταιρεία από τις 25 δεν πέτυχε υψηλό σκορ «τιμιότητας», ενώ η μόνη που είχε σχετικά υψηλό σκορ ήταν η Maersk, την οποία ακολουθούν με χαμηλότερο σκορ η Apple, η Sony και η Vodafone.

Περιβαλλοντικές υποσχέσεις: Στο μικροσκόπιο 25 ηχηρά ονόματα του παγκόσμιου επιχειρείν-1

Επίσης, από τον δείκτη αυτό προκύπτει μεταξύ άλλων ότι μεγάλα ονόματα από ένα μεγάλο εύρος βιομηχανιών, όπως η Amazon, η Google και η Volkswagen, υπερβάλλουν σε μεγάλο βαθμό στις περιβαλλοντικές υποσχέσεις τους. Ακόμη πιο χαμηλά στη λίστα όμως βρίσκονται η Unilever, η Nestle και η BMW.

Περιβαλλοντικές υποσχέσεις: Στο μικροσκόπιο 25 ηχηρά ονόματα του παγκόσμιου επιχειρείν-2

Τι λένε οι εταιρείες

Υποστηρίζοντας την θέση της εταιρείας ο Benjamin Ware, επικεφαλής του τμήματος περιβαλλοντικών προμηθειών στη Nestle δήλωσε ότι οι εκπομπές αέριων ρύπων της Nestle έχουν κορυφωθεί και ότι συνεχίζουν να μειώνονται. «Δεχόμαστε με ευχαρίστηση οποιαδήποτε κριτική για τις δράσεις και τις δεσμεύσεις μας όσον αφορά την κλιματική αλλαγή. Ωστόσο, η έκθεση του CCRM δεν κατανοεί πλήρως την προσέγγισή μας και περιέχει σημαντικές ανακρίβειες».

Μιλώντας στο CNBC, εκπρόσωπος της Amazon σημείωσε ότι «θέτουμε αυτούς τους φιλόδοξους στόχους διότι ξέρουμε ότι η κλιματική αλλαγή είναι ένα σημαντικό πρόβλημα και τώρα απαιτούνται περισσότερα μέτρα από ποτέ. Ως μέρος του στόχου μας για να φτάσουμε στο μηδενικό ανθρακικό αποτύπωμα μέχρι το 2040, η Amazon είναι καθ ‘οδόν για την ηλεκτροδότηση των λειτουργιών της κατά 100% από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας μέχρι το 2025».

Επίσης, εκπρόσωπος της Volkwagen σχολίασε σχετικά με τα αποτελέσματα της έρευνας ότι «Συμφωνούμε με τους στόχους του New Climate Institute ότι μεγάλες επιχειρήσεις θα πρέπει να αναλαμβάνουν ευθύνη για τις δεσμεύσεις τους με ξεκάθαρο και διαφανή τρόπο. Διαφωνούμε μόνο με ορισμένα από τα αποτελέσματά τους όσον αφορά τη δική μας εταιρεία».

moneyreview.gr με πληροφορίες από CNBC

Διαβάστε επίσης:

Χρονιά ρεκόρ το 2021 για επενδύσεις εταιρειών σε ΑΠΕ – Κορυφαία η Amazon

Greenwashing: Τι είναι και γιατί έχει σημασία

Maersk: Το «πράσινο» στοίχημα του 1,4 δισ. δολαρίων

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News