Business & Finance Πέμπτη 25/04/2024, 07:17
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ρολόγια: Οι συλλέκτες βγήκαν για «κυνήγι» στην αγορά μεταχειρισμένων

Ρολόγια: Οι συλλέκτες βγήκαν για «κυνήγι» στην αγορά μεταχειρισμένων

Εκρηκτική παραμένει η ζήτηση στην αγορά των μεταχειρισμένων και vintage ρολογιών πολυτελείας, παρότι η «φρενίτιδα» της πανδημίας έχει σβήσει. Καταλύτης αποτελεί η περιορισμένη προμήθεια συγκεκριμένων κομματιών ή ακόμη και η διακοπή της κυκλοφορίας τους, τα οποία οι συλλέκτες ψάχνουν μανιωδώς στη δευτερογενή αγορά.

Σύμφωνα με έρευνα από την Boston Consulting Group για τον κλάδο, σχεδόν το 95% των ρολογιών (των σπάνιων και συλλεκτικών κομματιών στη δευτερογενή αγορά) δεν κατασκευάζονται πια. «Το επίπεδο του ενθουσιασμού είναι ακόμη υψηλότερο, όταν ένα ρολόι σταματά να κυκλοφορεί στα καταστήματα», εξήγησε πρόσφατα ο Tim Stracke, ιδρυτής και πρόεδρος της πλατφόρμας μεταχειρισμένων ρολογιών Chrono24. «Όταν πηγαίνεις σε μία συναυλία, μια ροκ συναυλία, θες να ακούσεις τα κλασικά κομμάτια. Το ίδιο ισχύει και για τα ρολόγια, λατρεύεις τα κλασικά κομμάτια», δήλωσε.

Στη αγορά των μεταχειρισμένων, οι συλλέκτες αναζητούν ρολόγια, τα οποία έχουν και κάποια ιδιαίτερα χαρακτηριστικά. «Έχουμε πολλούς ειδήμονες και πολύ καταξιωμένους πελάτες, οι οποίοι αγοράζουν μεταχειρισμένα από εμάς, διότι ψάχνουν για συγκεκριμένα κομμάτια», δήλωσε η Carina Ertl, επικεφαλής Marketing της ελβετικής εταιρείας ρολογιών και κοσμημάτων Bucherer. Η ίδια μάλιστα τόνισε ότι τα σπάνια συλλεκτικά μεταχειρισμένα ρολόγια μπορεί να συγκρίνονται σε κόστος και σε αξία επένδυσης με τα καινούργια ρολόγια.

Η επενδυτική μανία με τα ρολόγια που προκλήθηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας έκανε την κορύφωσή της στις αρχές του 2022. Η αγορά όμως παραμένει πολύ «σφιχτή» και οι τιμές βρίσκονται σε επίπεδα υψηλότερα από την περίοδο προ πανδημίας. «Γενικά, οι τιμές αυξάνονται – ιδίως σε ό,τι αφορά τις τιμές στην πρωτογενή αγορά…η οποία είναι ένας από τους βασικούς παράγοντες ανόδου των τιμών στη δευτερογενή αγορά…Αναμένουμε σε μακροπρόθεσμο επίπεδο ότι οι τιμές στη δευτερογενή αγορά θα σταθεροποιηθούν και έπειτα θα ανέβουν εκ νέου», τόνισε ο Stracke.

Οι νέοι στηρίζουν την αγορά

Για φέτος, οι ειδικοί αναμένουν ότι η δευτερογενής αγορά θα επιστρέψει στην κανονικότητα, ενώ επισημαίνουν ότι οι νέοι προσφέρουν σημαντική στήριξη στην αγορά. Σύμφωνα άλλωστε με την έρευνα της Boston Consulting Group, το 54% των νέων της γενιάς των Millennials και της Gen Z (δηλαδή κάτω των 43 ετών) ξοδεύει πλέον περισσότερα χρήματα σε πολυτελή ρολόγια, διότι έχει ευκολότερη πρόσβαση στην αγορά, περισσότερες επενδυτικές ευκαιρίες, αλλά και η ίδια η αγορά φαίνεται περισσότερο ελκυστική, ενδεχομένως λόγω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Αξίζει να σημειωθεί ότι στη συγκεκριμένη ηλικιακή ομάδα, υπάρχει μεγάλη ζήτηση και από γυναίκες, παρότι ανέκαθεν η αγορά εστίαζε στους άνδρες.

moneyreview.gr με πληροφορίες από CNN

Διαβάστε επίσης:

«Η χειραψία του δισεκατομμυριούχου»: Το ρολόι των 250.000 δολ. που έγινε σύμβολο του στάτους από το πουθενά

LVMH: Με το «βλέμμα» στην αγορά ρολογιών ύψους 30 δισ. δολαρίων

Κόπασε η όρεξη για ακριβά ρολόγια – Βουτιά 13% στις δημοπρασίες

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News