Business & Finance Παρασκευή 19/04/2024, 13:39
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τι θα γίνει η Armani μετά τον Armani – Ο «πατριάρχης» της μόδας άλλαξε γνώμη

Τι θα γίνει η Armani μετά τον Armani – Ο «πατριάρχης» της μόδας άλλαξε γνώμη

O Giorgio Armani γίνεται 90 ετών σε τρεις μήνες και όπως φαίνεται, πολλά θα αλλάξουν στον οίκο μόδας που φέρει το όνομά του, όταν ο «πατριάρχης» της ιταλικής μόδας δεν θα κρατά πια το τιμόνι.

Ο σχεδιαστής πάλεψε εδώ και χρόνια να κρατήσει την εταιρεία του ανεξάρτητη, σε μία περίοδο που οι δύο μεγάλοι όμιλοι της πολυτέλειας –η LVMH του Bernard Arnault και η μητρική της Gucci, Kering- «κατάπιαν» αρκετά ιταλικά brands.

Για πρώτη φορά, ο Armani δεν αποκλείει ότι η εταιρεία του θα μπορούσε μια μέρα να συγχωνευτεί με κάποιο μεγαλύτερο ανταγωνιστή της ή να μπει στο χρηματιστήριο.

«Η ανεξαρτησία από τους μεγάλους ομίλους θα μπορούσε να συνεχίσει να αποτελεί βασική αξία της Armani Group στο μέλλον, αλλά δεν νιώθω ότι μπορώ να αποκλείσω κάτι», είπε ο Armani σε μία σπάνια συνέντευξή του στο Bloomberg. «Αυτό που πάντα χαρακτήριζε την  επιτυχία της δουλειάς μου είναι μια ικανότητα να προσαρμόζομαι στις εποχές που αλλάζουν».

Ο ίδιος ο Armani, που ξεκίνησε φτιάχνοντας τις βιτρίνες καταστημάτων για να δημιουργήσει έναν από τους διασημότερους οίκους μόδας του κόσμου, απέφευγε έως τώρα να μιλήσει για τα σχέδια διαδοχής του, έστω και εάν αυτή αποτελεί μία συζήτηση που απασχολεί έντονα τη βιομηχανία του luxury εδώ και χρόνια.

Τώρα, ο σχεδιαστής φαίνεται να είναι πολύ πιο ανοικτός σε νέες ιδέες για το μέλλον, αν και αναγνωρίζει ότι οι κληρονόμοι του θα είναι εκείνοι που θα τις κρίνουν.

Ο Armani, που δεν έχει παιδιά, εφαρμόζει στην εταιρεία του ένα πολύ ιδιαίτερο μοντέλο, καθώς είναι όχι μόνο ένας σχεδιαστής με ισχυρή ταυτότητα, αλλά και ένας επιχειρηματίας που έχει στην ιδιοκτησία του ένα πολύπλοκο χαρτοφυλάκιο από επιχειρηματικές δραστηριότητες και εργοστάσια.

Όπως είπε στο Bloomberg, θα ήθελε να αφήσει την εταιρεία του στα χέρια μιας ομάδων έμπιστων ανθρώπων του. Μάλιστα, έκανε αναφορά στον Leo Dell’Orco, που αποτελεί το δεξί του χέρι στη διοίκηση του οίκου εδώ και χρόνια, στις ανιψιές του Silvana και Roberta Armani καθώς και στον ανιψιό του Andrea Camerana.

Την ίδια στιγμή, ο σχεδιαστής δεν απέκλεισε και το ενδεχόμενο εισαγωγής της εταιρείας στο χρηματιστήριο, αν και όπως είπε, κάτι τέτοιο δεν έχει πέσει στο τραπέζι.

Ο Giorgio Armani, με περιουσία 6,6 δισ. δολαρίων, είναι ένας από τους επιχειρηματίες που κρατούν τον έλεγχο των οίκων μόδας τους στην Ιταλία, όπως συμβαίνει για παράδειγμα με τις Salvatore Ferragamo, Prada, Moncler και Ermenegildo Zegna. Όμως, οι εταιρείες αυτές δεν έχουν τη δύναμη του μεγέθους που έχουν αποκτήσει οι γαλλικές ανταγωνίστριές τους LVMH και Kering.

Τα τελευταία 20 χρόνια, μια σειρά από ιταλικά brands επέλεξαν τον δρόμο της συγχώνευσης με τους Γάλλους, με την LVMH του Arnault να έχει αποκτήσει ένα χαρτοφυλάκιο 75 brands, μεταξύ των οποίων τα ιταλικά Fendi, Loro Piana και Bulgari. Η Kering, που κατέχει την Gucci, έχει επίσης ποσοστό 30% στην Maison Valentino και option για την πλήρη εξαγορά της.

Το Bloomberg υπολογίζει ότι στην περίπτωση εξαγοράς, η αξία της Giorgio Armani θα ήταν 8 – 10 δισ. ευρώ.

moneyreview.gr 

Διαβάστε επίσης:

O «Άγιος» της ιταλικής μόδας παραλίγο να γίνει γιατρός: H άγνωστη ζωή του Τζόρτζιο Αρμάνι

Πώς όλος ο κόσμος γέμισε μπλουζάκια με το αλογάκι: Το απόλυτο success story της μόδας

Ο πλουσιότερος Ευρωπαίος: Πώς με ένα γαλλικό φράγκο δημιούργησε περιουσία 168 δισ. δολαρίων

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News
TAGS