Business & Finance Δευτέρα 8/04/2024, 14:12
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τα Rolex δεν είναι μετοχές, λέει ο CEO της εταιρείας – «Είναι επικίνδυνο»

Τα Rolex δεν είναι μετοχές, λέει ο CEO της εταιρείας – «Είναι επικίνδυνο»

Επικίνδυνη χαρακτήρισε την είσοδο επενδυτών και κερδοσκόπων στην αγορά των πολυτελών ρολογιών ο διευθύνων σύμβουλος της Rolex.

«Δεν μου αρέσει όταν οι άνθρωποι συγκρίνουν τα ρολόγια με τις μετοχές. Αυτό στέλνει λάθος μήνυμα  και είναι επικίνδυνο», είπε ο Jean-Frédéric Dufour, CEO της Rolex, σε μία από τις σπάνιες συνεντεύξεις του, στην ελβετική εφημερίδα NZZ.

Οι τιμές ακριβών ρολογιών όπως τα Rolex, Patek Philippe και Audemars Piguet, εκτινάχθηκαν σε πρωτοφανή επίπεδα στην αγορά μεταχειρισμένων το 2021 και στις αρχές του 2022, καθώς κερδοσκόποι κατέκλυσαν την αγορά, ενθαρρυμένοι από τα χαμηλά επιτόκια και το ράλι των κρυπτονομισμάτων.

Όμως, οι τιμές στη δευτερογενή αγορά έχουν υποχωρήσει απότομα τα τελευταία δύο χρόνια, εν μέσω ασθενέστερης οικονομικής ανάπτυξης και υψηλότερων επιτοκίων. Ο Bloomberg Subdial Watch Index, ένας δείκτης που παρακολουθεί τις τιμές των 50 ρολογιών με τις περισσότερες συναλλαγές, έχει υποχωρήσει κατά 40% τα τελευταία δύο χρόνια.

Η Rolex είναι το μεγαλύτερο brand ελβετικών ρολογιών και κυριαρχεί στον κλάδο της, με ένα μερίδιο αγοράς που υπολογίζεται στο 30%. Με μοντέλα όπως τα Datejust, Daytona και Submariner, οι πωλήσεις της εταιρείας έσπασαν το φράγμα των 10 δισ. ελβετικών φράγκων (11 δισ. δολαρίων) για πρώτη φορά το 2023, αναφέρει το Bloomberg, επικαλούμενο στοιχεία της Morgan Stanley.

Ο CEO της Rolex επιβεβαίωσε ότι η εταιρεία παρακολουθεί στενά τις τιμές στην αγορά των μεταχειρισμένων. Όπως είπε, «τα πολύ γνωστά και επιτυχημένα brands» βρίσκονται πάντα στο μυαλό των καταναλωτών και εξακολουθούν να τα πηγαίνουν καλά, παρά τη μείωση της ζήτησης. «Αυτό μπορεί να το δει κανείς στο γεγονός ότι η αξία μεταπώλησης αυτών των ρολογιών δεν μειώνεται», είπε.

Πάντως, ο Dufour εκτίμησε ότι το 2024 θα είναι μια δύσκολη χρονιά για την ελβετική βιομηχανία των ρολογιών, καθώς η ζήτηση επιβραδύνει σε σχέση με τα υψηλά της. Σύμφωνα με την άποψή του, τα πιο μικρά brands θα δεχθούν μεγαλύτερο πλήγμα.

«Το εκκρεμές τώρα κινείται προς την άλλη κατεύθυνση και η κίνηση είναι φυσικά πιο έντονη για τα λιγότερο καθιερωμένα brands. Ενώ μπορεί να είδαν μια αύξηση 20% στις πωλήσεις κατά την εποχή της ανόδου, τώρα ίσως να βιώσουν μια μείωση 15%. Για τα μεγάλα brands, οι διακυμάνσεις είναι μικρότερες», ανέφερε.

Οι εταιρείες ρολογιών τείνουν να αυξάνουν την παραγωγή τους στις καλές εποχές ενώ όταν οι αγορές είναι πιο αδύναμες, τα καταστήματα πιέζονται να κατεβάσουν τις τιμές. «Αυτό είναι εξαιρετικά προβληματικό γιατί οι εκπτώσεις πλήττουν τα συναισθηματικά προϊόντα σαν το δικό μας», εξήγησε ο Dufour.

Το ισχυρό δολάριο καθώς και η αύξηση στις τιμές των πρώτων υλών, όπως είναι ο χρυσός, επίσης πιέζουν την αγορά, πρόσθεσε. «Τα αυξημένα επιτόκια επίσης επηρεάζουν τη διάθεση του κόσμου για δαπάνες και η γεωπολιτική κατάσταση δεν βοηθά», κατέληξε ο CEO της Rolex.

moneyreview.gr 

Διαβάστε επίσης: 

Τι σημαίνει Rolex – H ιδιοφυΐα του marketing που το έκανε σύμβολο του στάτους

Τέλος η μανία με τα πανάκριβα ρολόγια – Ξεφούσκωσε η τάση της πανδημίας

Κίνηση-έκπληξη της Rolex αλλάζει τα πάντα στην αγορά πολυτελών ρολογιών

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News
TAGS