ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Mondeléz Hellas: Πώς την επηρεάζει το ράλι του κακάο – Η νέα στρατηγική σε PL και διανομή

Mondeléz Hellas: Πώς την επηρεάζει το ράλι του κακάο – Η νέα στρατηγική σε PL και διανομή

Με ανάπτυξη τζίρου της τάξης του 20% και όγκου 12% έκλεισε η περυσινή χρονιά για την Mondeléz Hellas, η οποία ενίσχυσε το μερίδιο της στην ελληνική αγορά, με την ανάπτυξη να έρχεται, τόσο από το οργανωμένο λιανεμπόριο, όσο και από τα μικρά σημεία λιανικής.

Αξίζει ακόμη να σημειωθεί ότι η Mondeléz στην Ελλάδα σταματά σταδιακά από το private label που αποτελούσε μεγάλο μέρος του business της Chipita, με την στρατηγική της να εστιάζει στην ενίσχυση του επώνυμου προϊόντος.

Παράλληλα η εταιρεία άλλαξε και τη στρατηγική διανομής των προϊόντων της, προχωρώντας στη δημιουργία του δικού της δικτύου πωλητών, οι οποίοι κάθε μήνα βλέπουν περίπου 22.000 σημεία πώλησης. Σημειώνεται ότι η Chipita διοχέτευε τα προϊόντα της στα σημεία μέσω χονδρεμπόρων.

Ακόμη, θυμίζουμε, ότι διεθνώς ο όμιλος αποεπενδύει από τον τομέα της τσίχλας. Τον περασμένο Οκτώβριο ολοκληρώθηκε η πώληση του τομέα τσίχλας στην Perfetti Van Melle αντί τιμήματος $1,35 δισ.

Ισορροπία μεταξύ όγκων και αξίας

Συνολικά για τη στρατηγική του ομίλου στην χώρα μας, ο Managing Director Greece & Cyprus για την Mondelez στην Ελλάδα, Κωνσταντίνος Σωτηρόπουλος, υποστήριξε ότι «το πιο σημαντικό είναι να υπάρχει ισορροπία μεταξύ όγκων και αξίας». 

Στην Ελλάδα η Mondeléz διατηρεί τρεις μονάδες παραγωγής, εκ των οποίων οι δύο σε Λάρισα και Λαμία, εντάχθηκαν στο δίκτυο παραγωγής της εταιρείας μετά την εξαγορά της Chipita.

  • Στη Λάρισα παράγονται οι μαρμελάδες Spin Span για την Ελλάδα και τις αγορές διεθνώς.
  • Στη Λαμία παράγονται τα προϊόντα bakery για κάποιες αγορές του εξωτερικού.
  • Στην Αθήνα παράγονται τα προϊόντα Merenta, Lacta και Παυλίδης για την Ελλάδα και τις διεθνείς αγορές.

Μέτρα… παρεμβατισμού

Αξίζει να αναφερθεί ότι η μητρική έχει προχωρήσει σε επενδύσεις στην ελληνική αγορά, αναπτύσσοντας και εγκαθιστώντας το Global Cyber Security και ένα πρότυπο R&D center στην Λαμία για τα bakery προϊόντα της.

Ο εν Ελλάδα επικεφαλής παραδέχτηκε ότι υπάρχει προβληματισμός από πλευράς της μητρικής για τα μέτρα που έχει εφαρμόσει η κυβέρνηση κατά της ακρίβειας, με την έννοια πως, παρότι έχει καταστρωθεί ένα πλάνο στρατηγικής ανάπτυξης, όσο υπάρχουν μέτρα που δείχνουν παρεμβατισμό, θα υπάρχει συγκράτηση των επενδυτικών κινήσεων.

«Θεωρώ ότι τα έκτακτα μέτρα έγιναν για καλούς λόγους, ωστόσο ο παρεμβατισμός προβληματίζει για εταιρεία που έχει επενδύσει μεγάλα κεφάλαια στην Ελλάδα και δεν βοηθά στην προσέλκυση ξένων επενδυτών στην ελληνική αγορά».  Ο κ. Σωτηρόπουλος θεωρεί ότι η ελληνική οικονομία είναι στη σωστή πορεία και ότι ο ανταγωνισμός λειτουργεί κανονικά, «οι καταναλωτές δεν έχουν να φοβηθούν τίποτα». 

Προβληματισμός για την τιμή του κακάο

Λαμβάνοντας υπόψη τον τριπλασιασμό των τιμών του κακάο τον τελευταίο χρόνο, από τα επίπεδα των $2.800 σε τιμές άνω των $10.000, η διοίκηση της Mondeléz Hellas προβληματίζεται για την πορεία των τιμών της βασικής πρώτης ύλης των προϊόντων της. Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο κ. Σωτηρόπουλος, «αν και η Mondeléz αποτελεί τον βασικότερο αγοραστή κακάο διεθνώς, εντούτοις δεν ήταν προετοιμασμένη, όπως και όλη η αγορά δηλαδή, για την αύξηση του κακάο».

Ανατιμήσεις

Ο κ. Σωτηρόπουλος εκτιμά ότι αναπόφευκτα θα γίνουν ανατιμήσεις εντός του έτους, χωρίς ωστόσο να δώσει περισσότερα στοιχεία για το ύψος των ανατιμήσεων αλλά και τα προϊόντα στα οποία θα περάσουν οι αυξήσεις.

Κάθε πρόβλεψη για την μελλοντική πορεία των τιμών του κακάο είναι παρακινδυνευμένες, ωστόσο ο επικεφαλής της Mondelez στη χώρα μας ανέφερε ότι για τον όμιλο δεν αποτελεί λύση η στροφή σε εναλλακτικά προς τη σοκολάτα προϊόντα, αλλά η αναζήτηση τρόπων που θα οδηγήσουν σε αύξηση της παραγωγής κακάο. Πρόσθεσε πάντως πως, εάν δεν βρεθούν λύσεις ενίσχυσης της παραγωγής και προτάσεις R&D στον παραγωγό, είναι αμφίβολο εάν θα αποκλιμακωθούν οι τιμές στο κακάο.

Οι στόχοι των παραγωγών χωρών

Οι προβλέψεις του Διεθνούς Οργανισμού Κακάο βλέπουν την παραγωγή της Νιγηρίας να μειώνεται κατά 4% το 2023-24, στους 270.000 τόνους, ενώ αντίθετα η παραγωγή του Καμερούν αναμένεται να αυξηθεί κατά 3%, στους 300.000 τόνους. Στόχος του Καμερούν είναι να αυξήσει την παραγωγή στους 600.000 τόνους μέχρι το τέλος της δεκαετίας, πλησιάζοντας τη Νιγηρία, η οποία προβλέπει ότι θα παράγει 714.000 τόνους μέχρι το 2030. Οι καλλιεργητές στη Νότια Αμερική είναι πρόθυμοι να επεκτείνουν την παραγωγή για να επωφεληθούν από την υψηλή τιμή του κακάο. Ο Ισημερινός, ο τρίτος μεγαλύτερος παραγωγός στον κόσμο, στοχεύει στην παραγωγή 800.000 τόνων έως το 2030, από 454.000 τόνους που ήταν η περυσινή παραγωγή.

Η Βραζιλία, ο έκτος μεγαλύτερος παραγωγός με παραγωγή 220.000 τόνους,  σχεδιάζει να διπλασιάσει τον όγκο μέχρι το τέλος της δεκαετίας.

Διαβάστε επίσης: 

Ο πόλεμος για το ελληνικό γιαούρτι: Κερδίσαμε το όνομα, χάνουμε τις αγορές

Κακάο: Ανοδικά για πέμπτη ημέρα εν μέσω φόβων για μειωμένη προσφορά

ΕΛΒΑΚ: Ανάπτυξη άνω του 20% – Τα σχέδια των Γερμανών ιδιοκτητών εντός και εκτός Ελλάδας

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News