ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Agrino: Μπήκε στα chips – Εστιάζει σε added value προϊόντα

Agrino: Μπήκε στα chips – Εστιάζει σε added value προϊόντα

Η κατηγορία των chips αποτελεί το νέο μεγάλο στοίχημα για την Agrino. Στην αγορά έβγαλε ήδη τη νέα σειρά της, rice chips, η οποία αποτελείται από πέντε κωδικούς σε συσκευασίες με διαφορετικά χρώματα:

  • Ketchup (κόκκινη)
  • Hummus (κίτρινη)
  • Creamy mushroom (μαύρη)
  • Sour cream & onion (πράσινη)
  • Ocean herbs (μπλε)

Ήδη τα προϊόντα έχουν τοποθετηθεί στην ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός και στον Θανόπουλο, καθώς επίσης και σε μικρά σημεία πώλησης. Το επόμενο διάστημα θα μπουν σταδιακά και στις άλλες μεγάλες αλυσίδες super market, με τον ανταγωνισμό να μεταφέρεται στα ράφια που φιλοξενούνται chips πολυεθνικών κολοσσών.

Υγιεινή διατροφή

Η είσοδος σε αυτή τη νέα κατηγορία αποτελεί μέρος του επενδυτικού προγράμματος της βιομηχανίας, η οποία πρόσθεσε μια νέα γραμμή παραγωγής. Τα στελέχη της Agrino εκτιμούν ότι τα προϊόντα αυτά θα μπορέσουν να πάρουν μερίδιο στην αγορά των chips, ποντάροντας στις διεθνείς τάσεις για πιο υγιεινή διατροφή. Τα rice chips, που βγαίνουν στην αγορά σε συσκευασίες των 60 γραμμαρίων, περιέχουν ελληνικό καστανό ρύζι, φάβα, ρεβίθι και αρακά. Έχουν 50% λιγότερο αλάτι και λιγότερες θερμίδες.

Agrino: Μπήκε στα chips – Εστιάζει σε added value προϊόντα-1

Ο πρόεδρος & διευθύνων σύμβουλος της Agrino, Τάσος Πιστιόλας, μιλώντας στο Money Review, ανέφερε ότι «τα νέα μας προϊόντα αποτελούν μια διαφοροποιημένη πρόταση για το καταναλωτικό κοινό. Οι καταναλωτές μπορούν να τα καταναλώσουν μαζί με μια μπύρα ή ένα ποτό σε περίσταση διασκέδασης, αλλά μπορούν να φάνε τα chips για κολατσιό, αφού χάρη στα συστατικά τους είναι μη ενοχοποιημένα προϊόντα σε ό,τι αφορά τα διατροφικά χαρακτηριστικά τους».

Ο κ. Πιστιόλας είναι αισιόδοξος ότι και τα chips θα τύχουν θετικής αποδοχής από τους καταναλωτές, όπως έχει συμβεί και με όλα τα προϊόντα της εταιρείας, φέρνοντας ως τελευταίο πετυχημένο παράδειγμα, τις ρυζογκοφρέτες οι οποίες ήδη γνωρίζουν μεγάλους ρυθμούς ανάπτυξης, με την εταιρεία να έχει αυξήσει το μέγεθος της κατηγορίας συνολικά κατά 50%.

Περισσότεροι πυλώνες ανάπτυξης

Ο επικεφαλής της Agrino υπογράμμισε ότι, εκτός από τα βασικά προϊόντα της βιομηχανίας – τα οποία εξακολουθούν να είναι τα ρύζια (όπου η εταιρεία είναι leader με τον δεύτερο παίκτη να βρίσκεται σε μεγάλη απόσταση) και τα όσπρια – η εταιρεία δίνει έμφαση σε προϊόντα που έχουν υψηλότερη προστιθέμενη αξία και μεγαλύτερα περιθώρια κερδοφορίας. Η αρχή έγινε με τις ρυζογκοφρέτες και τώρα λανσάρονται τα chips ρυζιού. Για τον σκοπό αυτό το R&D της εταιρείας εργάζεται σε σταθερή βάση, προκειμένου να επιλεχτούν οι γεύσεις και τα υλικά και να διαμορφωθεί το ιδανικό προϊοντικό χαρτοφυλάκιο. Όπως ανέφερε ο κ. Πιστιόλας «πρέπει να έχουμε και άλλους πυλώνες στους οποίους στηρίζεται η ανάπτυξη της εταιρείας, καθώς, παρότι η άμεση σχέση που έχουμε εδώ και πολλά χρόνια με Έλληνες παραγωγούς και η αυθεντικότητα των προϊόντων, μας διαφοροποιεί από τον ανταγωνισμό σε διεθνές επίπεδο, δεν παύει να μιλάμε για commodities, οπότε δεν θα πρέπει να εξαρτόμαστε από ένα προϊόν». Πρόσθεσε επίσης ότι «έγκαιρα η Agrino διαπίστωσε τις διεθνείς τάσεις στο healthy snacking και φρόντισε άμεσα να ανταποκριθεί στις ανάγκες, κυρίως των νέων ανθρώπων, οι οποίοι αποτελούν και τους βασικότερους καταναλωτές στην κατηγορία των ρυζογκοφρετών, όπου η εταιρεία κατέχει σήμερα ένα μερίδιο της τάξης του 60%».

«Βάλαμε πλάτη»

Η εταιρεία εκτιμάται ότι έκλεισε την περασμένη χρονιά με μία μονοψήφια ανάπτυξη σε όγκους και υψηλότερη σε αξία, ωστόσο τονίζεται από τη διοίκηση πως αυτή ήταν κυρίως λειτουργική, καθώς παρά τις μεγάλες αυξήσεις που καταγράφηκε τα τελευταία 2-3 χρόνια στις πρώτες ύλες – π.χ. στο ρύζι κινήθηκαν από 40% μέχρι και 100% ανάλογα με την ποικιλία – η εταιρεία «έβαλε πλάτη», προχωρώντας σε μικρές αυξήσεις των προϊόντων της. Σημειώνεται δε πως σε αντίθεση με άλλα commodities, όπως π.χ. στο σιτάρι όπου σημειώθηκε σημαντική αποκλιμάκωση των τιμών, στα όσπρια συνεχίζονται οι αυξήσεις σε ορισμένους κωδικούς λόγω της κλιματικής κρίσης, ενώ και στα ρύζια υπάρχουν θέματα διαθεσιμότητας. Αρνητικά έχουν λειτουργήσει για τις εισαγωγές προϊόντων που δεν υπάρχουν στην Ελλάδα (π.χ. μπασμάτι, τζάσμιν κ.ά.) και οι επιθέσεις των Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα.

Επενδύσεις

Σε ό,τι αφορά το επενδυτικό πλάνο της εταιρείας, από το περασμένο φθινόπωρο, στην περίοδο αλωνισμού του ρυζιού, τέθηκε σε λειτουργία η υπερσύγχρονη μονάδα παραλαβής, ξήρανσης και αποθήκευσης δημητριακών στο Κλειδί Ημαθίας, δυναμικότητας 20.000 τόνων. Πρόκειται για μια επένδυση “εμβληματικού χαρακτήρα”, σύμφωνα με τον κ. Πιστιόλα, η οποία ξεπέρασε τα €7 εκατ. παρότι ο αρχικός προϋπολογισμός ανερχόταν σε €5 εκατ., καθώς τα κόστη κατασκευής και μηχανολογικού εξοπλισμού αυξήθηκαν σημαντικά τα τελευταία χρόνια.

Φέτος ολοκληρώνονται και οι τελευταίες εργασίες που αφορούν στο συνολικό επενδυτικό πλάνο της εταιρείας, για την πενταετία 2018-2023, το οποίο διαμορφώθηκε σε €13 εκατ., ενώ θα ξεκινήσει μέσα στη χρονιά το νέο πενταετές επενδυτικό, το οποίο αναμένεται να είναι μεγαλύτερο σε αξία από αυτό της προηγούμενης πενταετίας.

Διαβάστε επίσης:

Εθνικό στοίχημα η επαναβιομηχανοποίηση για την ισχυροποίηση της ελληνικής οικονομίας

Βιομηχανία Ζυμαρικών ΗΛΙΟΣ: Εστιάζει στις ΗΠΑ, μπήκε στο Ιράκ και κοιτάζει Σ. Αραβία

Σούπερ μάρκετ: Τα προϊόντα με τη μεγαλύτερη πτώση και άνοδο τιμών τον Ιανουάριο

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News