ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Τρόφιμα: Η ακρίβεια μείωσε την κατανάλωση βιολογικού γάλακτος

Τρόφιμα: Η ακρίβεια μείωσε την κατανάλωση βιολογικού γάλακτος

Η εποχή που οι καταναλωτές στην Ελλάδα προτιμούσαν τα ελληνικά τρόφιμα και δη τα γαλακτοκομικά, είτε διότι θεωρούσαν ότι είναι ανώτερης ποιότητας είτε για να στηρίξουν την ελληνική παραγωγή –φαινόμενο που αναπτύχθηκε στη διάρκεια της οικονομικής κρίσης και χαρακτηρίστηκε ως οικονομικός πατριωτισμός–, φαίνεται ότι έχει παρέλθει ανεπιστρεπτί.

Η πληθωριστική κρίση διαρκείας οδηγεί τους καταναλωτές στις πιο φθηνές επιλογές, με συνέπεια να δίνουν λιγότερο βάρος συνολικά στα ποιοτικά χαρακτηριστικά των τροφίμων.

Σύμφωνα με στοιχεία της Nielseniq, που παρουσίασε σε συνέδριο για τον κλάδο της γαλακτοκομίας η Εφη Γιαννακοπούλου, αν και το 2020 και το 2021 το 60% των καταναλωτών δήλωνε ότι όταν αγοράζει τρόφιμα επιλέγει αυτά να είναι ελληνικής προέλευσης, το 2022 το αντίστοιχο ποσοστό είχε περιοριστεί στο 43%.

Επίσης, ολοένα και περισσότεροι γυρίζουν την πλάτη στα βιολογικά προϊόντα, καθώς σε συνθήκες περιορισμένου εισοδήματος η επιλογή τους δεν θεωρείται καθόλου συμφέρουσα. Ετσι, αν και το 2020 το 52% δήλωνε ότι εξέταζε εάν ένα προϊόν είναι βιολογικό – οικολογικό ή γενικώς ότι έχει παραχθεί με σεβασμό στο περιβάλλον, δύο χρόνια μετά το αντίστοιχο ποσοστό ήταν πλέον 43%.

Το παραπάνω αποτυπώνεται και στα μερίδια αγοράς του βιολογικού γάλακτος, τα οποία στην Ελλάδα έχουν υποχωρήσει αισθητά. Αν και το 2021 οι πωλήσεις βιολογικού γάλακτος ανέρχονταν σε 24,5 εκατ. ευρώ, το 2022 υποχώρησαν στα 22 εκατ. ευρώ και το 2023 υποχώρησαν εκ νέου στα 20,4 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας απώλειες της τάξης του 10,9%. Οι τιμές του βιολογικού γάλακτος είναι κατά 67% υψηλότερες από αυτές του συνόλου της κατηγορίας, ενώ του βιολογικού γιαουρτιού κατά 82% υψηλότερες από αυτές του συνόλου της κατηγορίας.

Υποχώρηση, βεβαίως, σημείωσαν συνολικά οι πωλήσεις του γάλακτος, αν και σχετικά μικρή σε σύγκριση με τη μεγάλη αύξηση των τιμών. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Nielseniq, ο όγκος πωλήσεων του γάλακτος υποχώρησε το 2023 κατά 2,1%, με τις τιμές να αυξάνονται κατά 7,9%. Από την άλλη, στο γιαούρτι, κατηγορία της οποίας οι πωλήσεις είχαν πληγεί σημαντικά το 2022, καταγράφηκε αύξηση του όγκου πωλήσεων το 2023 κατά 4,7%, με τις τιμές να αυξάνονται κατά 8,7%. Στα τυριά, τέλος, η ζήτηση το 2023 παρέμεινε σχεδόν στα ίδια επίπεδα.

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News