Business & Finance Τετάρτη 21/02/2024, 07:18 ΜΑΚΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Κάμπος Χίου: 70% αυξήθηκε η τιμή της πρώτης ύλης – Οι ανατιμήσεις, η χασούρα και η διέξοδος των εξαγωγών

Κάμπος Χίου: 70% αυξήθηκε η τιμή της πρώτης ύλης – Οι ανατιμήσεις, η χασούρα και η διέξοδος των εξαγωγών

Σε αγορές της Ασίας και της Μέσης Ανατολής, όπου υπάρχουν πιο δίκαιες τιμές στα προϊόντα με βάση τα κόστη και το κυριότερο μεγάλες προοπτικές ανάπτυξης, εστιάζει η Κάμπος Χίου (Chios Gardens) προκειμένου να πετύχει μακροπρόθεσμη και βιώσιμη ανάπτυξη.

Παράλληλα στην Ελλάδα, προχωρά σε νέα τιμολογιακή πολιτική, καθώς με τις αυξήσεις που έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια στις πρώτες ύλες και σε αλλά κόστη (μεταφορικά, ενέργεια), η εταιρεία εμφανίζει σταθερές ζημιές ανά τεμάχιο.

Ειδικότερα σε ό,τι αφορά τις εξαγωγές, οι οποίες ήδη έχουν αυξηθεί στο 38% επί του συνολικού τζίρου της εταιρείας – με την Ευρώπη να εμφανίζει παράλογες, όπως αναφέρει ο εμπορικός διευθυντής της Chios Gardens, τιμές (με εξαίρεση την Ελβετία και την Αυστρία, αλλά και την Σκανδιναβία η οποία όμως πουλάει κυρίως βιολογικούς PL χυμούς) – η στρατηγική της ελληνικής βιομηχανίας χυμών εστιάζεται σε αγορές της Ασίας, της Μέσης Ανατολής, της Αυστραλίας, καθώς και σε ορισμένες ευρωπαϊκές αγορές-έκπληξη.

Πού εξάγει

Ειδικότερα αναφέρονται οι εξής:

  • Ιαπωνία
  • Κορέα
  • Σανγκάη
  • Χονγκ Κονγκ
  • Φιλιππίνες
  • Μαλαισία
  • Σιγκαπούρη
  • Κουβέιτ
  • Σαουδική Αραβία
  • Αυστραλία
  • Καναδάς
  • Εσθονία
  • Ουκρανία
  • Σερβία

Κορυφαίες αγορές

Στις κορυφαίες αγορές περιλαμβάνονται οι:

  • Κορέα
  • Ιαπωνία
  • Μεμονωμένα στην Κίνα
  • Σαουδική Αραβία (όπου έχει μπει στην κορυφαία αλυσίδα της χώρας, την Panda)
  • Μαλαισία (με παρουσία σε όλες σχεδόν τις αλυσίδες της χώρας)
  • Σιγκαπούρη

Τεράστιες αυξήσεις στον χυμό πορτοκαλιού

Στην Ελλάδα, με την πρώτη ύλη για τον χυμό πορτοκαλιού να αυξάνεται κατά 70%, η Chios Gardens προχώρησε, όπως επίσης και οι άλλοι παίκτες της αγοράς, σε σημαντική αύξηση της τιμής στο €3,50, από €2,90 πριν. Σύμφωνα με τα έως τώρα δεδομένα αλλά και τις απογοητευτικές προοπτικές παραγωγής (λόγω της νόσου citrus greening) σε μεγάλες παραγωγούς χώρες όπως είναι π.χ. η Ισπανία, το Μεξικό και η Βραζιλία, αναμένεται νέα αύξηση από το ερχόμενο καλοκαίρι.

Ανάπτυξη 18%

Η ανάπτυξη της εταιρείας πέρυσι διαμορφώθηκε στα επίπεδα του 18%, με τους όγκους να εμφανίζουν επίσης σημαντική άνοδο της τάξης του 10% περίπου, καθώς στις περισσότερες διεθνείς αγορές υπήρξε σημαντική άνοδος της ζήτησης σε τιμές που δεν αυξήθηκαν πολύ, καθώς ήταν ήδη σε καλύτερα επίπεδα.

Σε επίπεδο προϊόντων, το πορτοκάλι εξακολουθεί να είναι το ισχυρό ατού της εταιρείας, ακολουθούμενο από το λεμόνι. Ισχυρούς ρυθμούς ανάπτυξης παρουσιάζει η σειρά low (λεμόνι, μανταρίνι, βύσσινο) με χαμηλές θερμίδες και χρήση σουκραλόζης ως υποκατάστατου της ζάχαρης. Επισημαίνεται, ωστόσο, ότι πρέπει να επικοινωνηθούν περισσότερο τα οφέλη των συγκεκριμένων προϊόντων για τον καταναλωτή, οδηγώντας παράλληλα σε μεγέθυνση της κατηγορίας.

Διαβάστε επίσης:

Ελληνικοί Χυμοί: αυξημένος τζίρος, μειωμένα κέρδη και στο βάθος…Juice Invest

Πώς ο Νίκος Τσαούτος έβαλε τη σφραγίδα του στον πρώτο αιώνα λειτουργίας της ΕΨΑ

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News