Business & Finance Τρίτη 1/02/2022, 22:30
ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΟΔΗΓΗΣΗ

Cruise: Εγκαινιάζει υπηρεσία ρομποταξί στο Σαν Φρανσίσκο

Cruise: Εγκαινιάζει υπηρεσία ρομποταξί στο Σαν Φρανσίσκο

Υπηρεσία ρομποταξί στο Σαν Φρανσίσκο εγκαινιάζει το τμήμα Cruise της GM, καθώς η SoftBank επενδύει επιπλέον 1,35 δισ. δολάρια στη συγκεκριμένη μονάδα αυτοκινήτου χωρίς οδηγό.

Η Cruise, η οποία έχει την έδρα της στο Σαν Φρανσίσκο από την ίδρυσή της πριν από επτά χρόνια, λειτουργεί οχήματα χωρίς οδηγό στην πόλη εδώ και αρκετούς μήνες, αλλά μόνο για τους υπαλλήλους της. Την Τρίτη, ο Kyle Vogt, συνιδρυτής και προσωρινός διευθύνων σύμβουλος, δήλωσε ότι η εταιρεία «προσφέρει εφεξής τα αυτοκίνητά μας χωρίς οδηγό στο Σαν Φρανσίσκο στο κοινό».

Υπάρχουν ωστόσο ορισμένες επιφυλάξεις: Η Cruise δεν έχει ακόμη άδεια να χρεώνει τους πελάτες και προς το παρόν η υπηρεσία της θα λειτουργεί μόνο από τις 11 μ.μ. έως τις 5 π.μ., με τον «λειτουργικό τομέα» να περιορίζεται στο βορειοδυτικό τμήμα της πόλης, μια περιοχή που περιλαμβάνει περιοχές γύρω από το Golden Gate Park.

Για τουλάχιστον αρκετές εβδομάδες, μόνο μια επιλεγμένη ομάδα από την οικογένεια και τους φίλους των εργαζομένων της Cruise, καθώς και οι υποψήφιοι που υποδεικνύονται από την Cruise, θα μπορούν να χρησιμοποιούν την υπηρεσία. Ωστόσο, η πρωτοβουλία αυτή δίδει στη συγκεκριμένη εταιρεία, αξίας 30 δισ. δολαρίων, προβάδισμα έναντι της Waymo, τον όμιλο αυτόνομης οδήγησης της Alphabet που ξεκίνησε πριν από περισσότερο από μια δεκαετία, στις υπηρεσίες μεταφορών χωρίς οδηγό σε μεγάλη πόλη των ΗΠΑ. Η Waymo λειτουργεί μια τέτοια υπηρεσία στα προάστια του Φίνιξ για περισσότερα από δύο χρόνια, αλλά η περιοχή είναι γνωστή για τις εξαιρετικά καλές καιρικές συνθήκες και τους μεγάλους δρόμους, ενώ το Σαν Φρανσίσκο είναι πιο πυκνό και περίπλοκο. 

Η Cruise στοιχηματίζει ότι το μοντέλο της για την αντιμετώπιση πιο περίπλοκων πόλεων θα της επιτρέψει να «διεισδύσει γρήγορα σε άλλες αγορές», αναφέρεται σε ανακοίνωση της εταιρείας.

Η Μέρι Μπάρα, διευθύνουσα σύμβουλος της GM, έκανε πρόσφατα μία διαδρομή σε κούρσα χωρίς οδηγό στο Σαν Φρανσίσκο, χαρακτηρίζοντας την εμπειρία της «σουρεαλιστική» και «αποκορύφωμα» στην καριέρα της ως μηχανικός. 

Προς το παρόν πάντως είναι δύσκολο να προσδιοριστεί ποια εταιρεία κερδίζει τον αγώνα για πλήρη αυτονομία, δεδομένου ότι η τεχνολογία είναι αποκλειστική και τα επιχειρηματικά μοντέλα είναι διαφορετικά.

Η Waymo ισχυρίζεται ότι παραμένει η μόνη εταιρεία που προσφέρει υπηρεσίες 24ωρου βάσης και επτά ημέρες την εβδομάδα χωρίς οδηγό σε όλους. Ο Rod Lache από την Wolfe Research έγραψε πρόσφατα ότι οι «ηγέτες» σε πολύπλοκα, πυκνά αστικά κέντρα είναι τα Cruise, Argo, Motional, Mobileye και πιθανώς Waymo, «αν και η άνοδος της Waymo φαίνεται να έχει περιέλθε σε στασιμότητα, ενώ η Cruise και η Argo φαίνεται να κερδίζουν έδαφος. Η Wolfe εκτιμά τη συνολική αξία της αγοράς αυτόνομης οδήγησης σε 8 τρισ. ​​δολάρια. Έχει επίσης προβλέψει ότι μόνο τέσσερις ή πέντε εταιρείες θα είναι ανταγωνιστικές.

Ο Tesla παραμένει αρκετά «σκοτεινή» στις προθέσεις της στο συγκεκριμένο χώρο, με μια εντελώς διαφορετική προσέγγιση στην αυτονομία από τις ομάδες των ρομποταξί. Η εταιρεία ηλεκτρικών οχημάτων δεν έχει πρόθεση να λειτουργήσει τη δική της υπηρεσία ρομποταξί, αλλά έχει ένα σχέδιο στο οποίο οι ιδιοκτήτες της Tesla θα μπορούσαν να εκμισθώσουν τα οχήματά τους σε ένα εθνικό δίκτυο αυτοκινήτων χωρίς οδηγό. Το 2019, ο επικεφαλής της Tesla Έλον Μασκ, είχε πει ότι η εταιρεία θα διέθετε 1 εκατομμύριο ρομποταξί μέχρι το τέλος του 2020. Μέχρι στιγμής δεν έχει κάνει κανένα. 

moneyreview.gr με πληροφορίες από FT

Διαβάστε επίσης:

Χρονοδιάγραμμα: Πότε θα μπορούμε να έχουμε αυτόνομα αυτοκίνητα;

Pony.ai: Εξασφάλισε άδεια για υπηρεσίες robotaxi στο Πεκίνο

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News