Business & Finance Τρίτη 25/05/2021, 12:42
BUSINESS & FINANCE

Πόσο κοστίζει στη Λευκορωσία το εμπάργκο των αεροπορικών

Τι χάνει το Μινσκ

Πόσο κοστίζει στη Λευκορωσία το εμπάργκο των αεροπορικών

Εμπάργκο στον εναέριο χώρο της Λευκορωσίας ανακοινώνει η μία μετά την άλλη αεροπορική εταιρεία, σε μια προσπάθεια συλλογικής καταδίκης και απομόνωσης της χώρας, μετά την πρωτοφανή κρατική «αεροπειρατεία» και τη σύλληψη του δημοσιογράφου Ρομάν Προτάσεβιτς.

Χθες το βράδυ, κατά τη συνεδρίαση των ηγετών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, οι «27» κάλεσαν τις αεροπορικές να αποφεύγουν τις πτήσεις πάνω από τη Λευκορωσία, ενώ προανήγγειλαν την επιβολή νέων κυρώσεων εις βάρος της κυβέρνησης του Αλεξάντερ Λουκασένκο.

Μέχρι στιγμής, δεκάδες εταιρείες έχουν ανακοινώσει την προσωρινή διακοπή χρήσης του εναέριου χώρου του Μινσκ, είτε για προληπτικούς είτε για τιμωρητικούς λόγους:

  • Air France (Γαλλία)
  • Lufthansa (Γερμανία)
  • KLM (Γαλλία-Ολλανδία)
  • Signapore Airlines (Σιγκαπούρη)
  • Όλες οι βρετανικές εταιρείες
  • Όλες οι ουκρανικές εταιρείες
  • SAS (Νορβηγία)
  • Finnair (Φινλανδία)
  • LOT (Πολωνία)
  • AirBaltic (Λετονία)
  • Wizz Air (Ουγγαρία)
  • Avia Sulutions (Κύπρος)

Αντίθετα, κανονικά συνεχίζουν να εκτελούν πτήσεις οι τουρκικές, οι ρωσικές και οι κινεζικές αεροπορικές εταιρείες.

Χάνονται έσοδα 500 δολ. ανά πτήση

Κάθε αεροσκάφος που κάνει χρήση του εναέριου χώρου της Λευκορωσίας αποφέρει έσοδα 500 δολαρίων για το Μινσκ. Αναλογιζόμενοι τον συνολικό αριθμό των πτήσεων που διέρχονται της χώρας, τότε πρόκειται για ένα ποσό αρκετών εκατομμυρίων δολαρίων ετησίως.

Εκτός αυτών, όμως, η ταξιδιωτική απομόνωση του Μινσκ στερεί επιπλέον έσοδα από τη χώρα, καθώς ολοένα και λιγότεροι ξένοι ταξιδιώτες θα φθάνουν στα αεροδρόμια της χώρας, μειώνοντας ως εκ τούτου τις ταξιδιωτικές εισπράξεις. 

Αξίζει να σημειωθεί ότι -όπως ορίζει η Συνθήκη του Σικάγο το 1944- κάθε χώρα έχει κυριαρχικά δικαιώματα στον εναέριο χώρο της. Από την άλλη πλευρά όμως, απαγορεύεται οποιαδήποτε ενέργεια, η οποία θέτει σε κίνδυνο την ασφάλεια των επιβατών και του αεροπλάνου.

Την ίδια ώρα, με τη Διεθνή Συμφωνία για Αεροπορικές Υπηρεσίες Tsansit, κατοχυρώνεται το δικαίωμα χρήσης του εναέριου χώρου τρίτων χωρών. Με ξεχωριστή συνθήκη, επίσης, η οποία υπεγράφη το 1971, απαγορεύεται τόσο η κατάσχεση αεροσκάφους όσο και η διασπορά ψευδών πληροφοριών, οι οποίες θα μπορούσαν να θέσουν σε κίνδυνο την αεροπορική ασφάλεια.

moneyreview.gr με πληροφορίες από Reuters

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News