Business & Finance Παρασκευή 16/04/2021, 15:22
ΙΟΒΕ

Βιομηχανία: Ποια ελληνικά προϊόντα είχαν «πέραση» στο εξωτερικό

Βελτιωμένο το οικονομικό κλίμα στην Ελλάδα

Βιομηχανία: Ποια ελληνικά προϊόντα είχαν «πέραση» στο εξωτερικό

Βελτιωμένο ήταν το οικονομικό κλίμα στην Ελλάδα τον Μάρτιο του 2021, με την καταναλωτική εμπιστοσύνη να ανακάμπτει και τις επιχειρηματικές προσδοκίες να ενισχύονται σημαντικά.

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία του Ιδρύματος Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ), ο δείκτης οικονομικού κλίματος ανήλθε στις 96,9 μονάδες τον προηγούμενο μήνα έναντι 91,9 μονάδων τον Φεβρουάριο του 2021.

Την ίδια ώρα, ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης ανέκαμψε στις -39,5 μονάδες, σημειώνοντας αισθητή βελτίωση σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα (-46,2). Ωστόσο, εξακουθεί να υπολείπεται σημαντικά σε σχέση με τον Μάρτιο του 2020 (-16,5).

Με βάση τα στοιχεία του ΙΟΒΕ, επίσης, ο δείκτης επιχειρηματικών προσδοκιών στη βιομηχανία βελτιώθηκε στις 100,8 μονάδες τον Μάρτιο έναντι 98,9 μονάδων τον Φεβρουάριο. Όμως, παρέμεινε κάτω της επίδοσης του Μαρτίου 2020, όταν είχε διαμορφωθεί σε 108,7 μονάδες.

Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με την Ελληνική Στατιστική Αρχή, η βιομηχανική παραγωγή αυξήθηκε τον Ιανουάριο του 2021 κατά 3,1% σε ετήσιο επίπεδο και κατά 3,4% σε μηνιαίο επίπεδο.

Εξαγωγές στη βιομηχανία

Στο μεταξύ, ο ΙΟΒΕ παρουσίασε και τα στοιχεία των εξαγωγών βιομηχανικών προϊόντων για το 2020, το οποίο αναμφίβολα στιγματίστηκε από την πανδημία του κορωνοϊού.

Όπως προκύπτει από τα διαθέσιμα δεδομένα, επικράτησαν μικτές τάσεις, καθώς ο όγκος των εξαγωγών περιορίστηκε κατά 5%, ενώ η αξία των εξαγωγών ενισχύθηκε κατά 3,7%.

Πιο συγκεκριμένα:

  • Ενίσχυση του όγκου εξαγωγών Φαρμακευτικών σκευασμάτων (22,2%) με ταυτόχρονη αύξηση της αξίας εξαγωγών (48,8%)
  • Ανοδική τάση και για τα Έλαια και λίπη, με τον όγκο εξαγωγών να ενισχύεται, 48,3%, και την αξία, κατά 38%
  • Αύξηση όγκου και αξίας εξαγωγών καταγράφεται και για τα Φρούτα και λαχανικά (11,7% και 7,4%, αντίστοιχα), αλλά και για τα Γαλακτοκομικά προϊόντα και τυριά (5,4% και 15%, αντίστοιχα)
  • Οριακή αύξηση όγκου εξαγωγών για το Αλουμίνιο, 0,2%, με υποχώρηση η αξία εξαγωγών (-5,8%)
  • Τάσεις εξασθένισης σε όγκο και αξία για Υπολογιστές, Χαλκό, Σίδηρο και χάλυβα και Πλαστικά σε πρωτογενείς μορφές.

Βιομηχανία: Ποια ελληνικά προϊόντα είχαν «πέραση» στο εξωτερικό-1

  • Ξεχωρίζουν για την αύξηση του όγκου εξαγωγών οι Χαλύβδινοι σωλήνες (50,4%) με ταυτόχρονη αύξηση αξίας εξαγωγών (29,6%)
  • Αύξηση όγκου εξαγωγών, 12,3% για Προϊόντα εξόρυξης και λατομείου, με υποχώρηση ωστόσο στην αξία εξαγωγών, -7,1%
  • Ανοδικές τάσεις, σε ηπιότερα ωστόσο επίπεδα σε όγκο και αξία για Σαπούνια και προϊόντα καθαρισμού και Πλαστικές πλάκες και σωλήνες
  • Υψηλή διεθνή ζήτηση για τα Έλαια και λίπη (48,3%) και για τα Φαρμακευτικά σκευάσματα (22,2%)

Βιομηχανία: Ποια ελληνικά προϊόντα είχαν «πέραση» στο εξωτερικό-2

moneyreview.gr

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News