Business & Finance Τετάρτη 24/01/2024, 22:45
BUSINESS & FINANCE

Μελόνι προς Stellantis: Όχι στη μεταφορά παραγωγής σε χώρες χαμηλού κόστους

Μελόνι προς Stellantis: Όχι στη μεταφορά παραγωγής σε χώρες χαμηλού κόστους

Η πρωθυπουργός της Ιταλίας Τζόρτζια Μελόνι κατηγόρησε τη Stellantis για τις προσπάθειές της να μεταφέρει την παραγωγή αυτοκινήτων σε χώρες χαμηλού κόστους σε μια εποχή που η αυτοκινητοβιομηχανία αγωνίζεται να στραφεί προς την ηλεκτροκίνηση.

«Θέλουμε να υπερασπιστούμε το εθνικό συμφέρον, να δημιουργήσουμε μια ισορροπημένη σχέση με την Stellantis για να υπερασπιστούμε την παραγωγή στην Ιταλία», είπε η Μελόνι μιλώντας σήμερα στο ιταλικό κοινοβούλιο. «Αν θέλετε να πωλήσετε ένα αυτοκίνητο στη διεθνή αγορά διαφημίζοντάς το ως ιταλικό κόσμημα, τότε αυτό το αυτοκίνητο πρέπει να παράγεται στην Ιταλία».

Η εταιρεία με έδρα το Άμστερνταμ, η οποία κατέχει ιταλικές μάρκες όπως η Fiat και η Alfa Romeo, δέχτηκε πυρά αυτή την εβδομάδα εν μέσω αναφορών ότι έστειλε στους Ιταλούς προμηθευτές της μια επιστολή που επισημαίνει τις επενδυτικές ευκαιρίες στο Μαρόκο, μια χώρα στην οποία πολλές εταιρείες της αυτοκινητοβιομηχανίας στρέφονται για φθηνότερη παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων.

Η κυβέρνηση της Μελόνι ζητά από τη Stellantis να παράγει ένα εκατομμύριο οχήματα στην Ιταλία ετησίως, με την εταιρεία να ελέγχεται όλο και περισσότερο για τη μείωση του κόστους της. Ο διευθύνων σύμβουλος Κάρλος Ταβάρες, ο οποίος δεν διστάζει ποτέ να επικρίνει τους πολιτικούς, διαμήνυσε ότι η σκληρή γραμμή της Ιταλίας στα κίνητρα για τα ηλεκτρικά οχήματα είχε ως αποτέλεσμα την απώλεια παραγωγής στο εργοστάσιο Mirafiori του ομίλου τον περασμένο χρόνο.

Όταν ρωτήθηκε συγκεκριμένα για την επιστολή προς Ιταλούς προμηθευτές, ο Ταβάρες απάντησε ότι οι προμηθευτές, όπως και οι αυτοκινητοβιομηχανίες, πρέπει να είναι «δημιουργικοί» σχετικά με τους τρόπους μείωσης του κόστους, δεδομένης της δαπανηρής στροφής που καλείται να κάνει η βιομηχανία.

Ο 65χρονος διευθύνων σύμβουλος βρίσκειτα στο τιμόνι της Stellantis – με 14 εμπορικά σήματα που δημιουργήθηκε από τη συγχώνευση της ιταλικής Fiat Chrysler και του γαλλικού Ομίλου PSA το 2021 – με αυστηρότητα και μεγάλες περικοπές κόστους που οδήγησαν τον όμιλο σε κερδοφορία ρεκόρ.

«Σκέφτομαι την υποτιθέμενη επιχείρηση συγχώνευσης μεταξύ της FCA και του γαλλικού ομίλου PSA, η οποία στην πραγματικότητα απέκρυψε τη γαλλική εξαγορά του ιστορικού ιταλικού ομίλου», δήλωσε η Μελόνι. «Δεν είναι τυχαίο ότι οι βιομηχανικές επιλογές του ομίλου λαμβάνουν υπόψη τα γαλλικά αιτήματα πολύ περισσότερα από τα ιταλικά».

Η ισορροπία μεταξύ Ιταλίας και Γαλλίας στο διοικητικό συμβούλιο της Stellantis υπήρξε σημείο τριβής μεταξύ των χωρών στο παρελθόν. Η Γαλλία κατέχει μερίδιο 6,1% στη Stellantis μέσω της κρατικής Bpifrance και έχει εκπροσώπους στο διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας. Η Ιταλία δεν έχει κανένα μερίδιο και δεν έχει εκπροσώπους.

Σίγουρα, ο Ταβάρες έχει επίσης συγκρουστεί με τη γαλλική κυβέρνηση στο παρελθόν, ιδίως για την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων.

Οι δηλώσεις της Μελόνι λαμβάνουν χώρα μετά τις διαμάχες με τη Γαλλία. Οι σχέσεις της με τον πρόεδρο Εμανουέλ Μακρόν ήταν τεταμένες στην αρχή της θητείας της. Υπάρχει επίσης μια μακρά ιστορία αγανάκτησης της Ρώμης απέναντι στο Παρίσι σχετικά με εξαγορές γαλλικών επιχειρήσεων στην Ιταλία που θεωρήθηκαν επιθετικές.

Αντίθετα, η Μελόνι και ο Γερμανός Καγκελάριος Όλαφ Σολτς έχουν έρθει πιο κοντά τους τελευταίους μήνες, πρωτοστατώντας σε μια σειρά επιχειρηματικών συμφωνιών μεταξύ των χωρών τους.

 

moneryeview.gr με πληροφορίες από Bloomberg

 

Διαβάστε επίσης:

Ιταλία: Ανοίγει ο δρόμος για ιδιωτικοποίηση της μεγαλύτερης χαλυβουργίας

Ιταλία: Η άρνησή της για τον ESM στερεί από την ΕΕ ένα ισχυρό εργαλείο, λένε αξιωματούχοι

Μελόνι: Η Ιταλία δεν ζητά απεριόριστες δαπάνες

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News