Start Ups Τρίτη 1/02/2022, 12:51 ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΟΝΤΗ
START UPS

Και άλλη εξαγορά ελληνικής startup: Στην αμερικανική Prodege η Pollfish

Και άλλη εξαγορά ελληνικής startup: Στην αμερικανική Prodege η Pollfish

Έκλεισε το deal για την εξαγορά της Pollfish, ελληνικής εταιρείας που ιδρύθηκε το 2013 και δραστηριοποιείται στον κλάδο της έρευνας αγοράς (market research).

Κύκλοι της αγοράς αναφέρουν πως η ελληνική εταιρεία, έπειτα από συζητήσεις που διεξήχθησαν εδώ και μεγάλο χρονικό διάστημα με την αμερικανική εταιρεία Prodege, περιήλθε τελικά στην αγκαλιά της τελευταίας. Η αμερικανική εταιρεία που έχει έσοδα κοντά στα 350 εκατ. δολ. δραστηριοποιείται σε παρόμοιο κλάδο και έχει αναπτύξει μία πλατφόρμα η οποία βοηθά brands αλλά και agencies να αντλήσουν χρήσιμες πληροφορίες ώστε να διευρύνουν το αγοραστικό τους κοινό.

Σε αυτήν προσφάτως επένδυσε το αμερικανικό private equity Great Hill Partners, με στόχο να στηρίξει την οργανική ανάπτυξη της αμερικανικής εταιρείας αλλά και το πλάνο εξαγορών της. Αξίζει να σημειωθεί πως το τίμημα για την εξαγορά της Pollfish φέρεται να κινείται μεταξύ 70-85 εκατ. δολ., ενώ πληροφορίες αναφέρουν πως με αυτή την εξαγορά το τμήμα των μηχανικών που διατηρεί η Pollfish στην Ελλάδα αναμένεται να ενισχυθεί σημαντικά. 

Η ελληνική Pollfish έχει δημιουργήσει μια πλατφόρμα ερευνών αγοράς η οποία δίνει την δυνατότητα σε εταιρείες και οργανισμούς να στήσουν ένα ερωτηματολόγιο και να αντλήσουν απαντήσεις μέσα από χιλιάδες εφαρμογές κινητών. Περίπου 200 εκατομμύρια άτομα τον χρόνο συμμετέχουν σε έρευνες που προβάλλονται στις εφαρμογές και στα sites πελατών με τους οποίους συνεργάζεται.  Ανταγωνιστές της είναι η Google Consumer Surveys, SurveyMonkey Audience κλπ.

Η Pollfish μετρά περίπου 70 άτομα, εκ των οποίων 55 άτομα απασχολούνται στα γραφεία της στην Ελλάδα και τα υπόλοιπα στην Αμερική. Ξεκίνησε από την Ελλάδα από τους Γιάννη Παπαδάκη, Ανδρέα Βούρκο, Γιάννη Ζαούδη και Ζήση Μπέλλα ενώ έχει σταθερή παρουσία εδώ και περίπου 5 χρόνια στην Νέα Υόρκη.

Mετρά περίπου 3.500 πελάτες, μεταξύ των οποίων η Spotify, Apple, Netflix αλλά και διεθνείς οργανισμοί ενώ, σύμφωνα με πληροφορίες, τα έσοδά της αναμένεται να ξεπεράσουν τα 20 εκατ. δολ.

Η εταιρεία άρχισε να λανσάρει το προϊόν της στην αγορά το 2015-2016 φιλοδοξώντας να αναπτύξει μία πλατφόρμα για την διεξαγωγή ερευνών αγοράς γρήγορα, αποτελεσματικά και με χαμηλό κόστος. Το τελευταίο διάστημα η Pollfish γνωρίζει μία ανάπτυξη κοντά στο 100%, ενώ σύμφωνα με την βάση δεδομένων crunchbase έχει λάβει χρηματοδότηση κοντά στα 17 εκατ. δολ.

Μεταξύ των επενδυτών ειναι δύο ελληνικά venture capital της γενιάς των Jeremie Funds, το PJ Tech Catalyst της Τράπεζας Πειραιώς και η Odyssey Venture Partners, ενώ στην εταιρεία έχουν επενδύσει η EBRD, Woodside Group, αλλά και angel investors.

H επίσημη ανακοίνωση

Το Piraeus JEREMIE Technology Catalyst Fund (PJ Tech Catalyst Fund), το venture capital fund με επενδυτές την Τράπεζα Πειραιώς και το European Investment Fund (EIF), ανακοινώνει την πώληση της εταιρίας Pollfish που έχει στο χαρτοφυλάκιό του  στην αμερικανική εταιρία Prodege, με έδρα την Καλιφόρνια.

Η Pollfish (www.pollfish.com) είναι μια ολοκληρωμένη διαδικτυακή πλατφόρμα που επιτρέπει σε εταιρίες και ιδιώτες να πραγματοποιούν έρευνες αγοράς (online market research), χρησιμοποιώντας ένα εύχρηστο διαδραστικό ερωτηματολόγιο (online mobile survey).  Η εταιρία μέσω της πλατφόρμας που έχει δημιουργήσει έχει τη δυνατότητα να διανέμει τα ερωτηματολόγια στα κινητά τηλέφωνα περισσότερων από μισό δις. καταναλωτών σε όλο τον κόσμο και να λαμβάνει απαντήσεις με ακρίβεια και σε πραγματικό χρόνο.

Οι υπηρεσίες της Pollfish  επιτρέπουν σε μικρές αλλά και σε μεγάλες εταιρίες της λίστας Fortune 500 να κάνουν έρευνες αγοράς άμεσα χωρίς εξειδικευμένο προσωπικό. Με γραφεία σε Αθήνα και Νέα Υόρκη, η εταιρία έχει εδραιωθεί στην αγορά της Αμερικής, ενώ διαθέτει πελάτες σε περισσότερες από 30 χώρες.

Η Prodege (www.prodege.com), είναι μια μεγάλη αμερικανική εταιρεία διαδικτυακού μάρκετινγκ, δημοσκοπήσεων καταναλωτών και έρευνας αγοράς με έδρα την Καλιφόρνια. Μέσω της δυναμικής πλατφόρμας της μεγάλες εταιρίες καταναλωτικών προϊόντων και διαφημιστικές εταιρίες μπορούν να αντλούν στοιχεία που αφορούν το προφίλ των καταναλωτών τους, έτσι ώστε να δημιουργούν στοχευμένες δράσεις μάρκετινγκ και να σχεδιάζουν καταναλωτικά προϊόντα που έχουν απήχηση στο κοινό τους.

«Είμαστε πολύ χαρούμενοι για την εξαγορά της Pollfish από την Prodege, μια κορυφαία αμερικανική εταιρία διαδικτυακού μάρκετινγκ και παροχής δεδομένων αγοράς σε μεγάλες εταιρίες και διαφημιστικές. Συγχαρητήρια στην ομάδα της Pollfish!»  δήλωσε ο Νίκος Αντωνίου, Διευθύνων Σύμβουλος του Piraeus JEREMIE Tech Catalyst Fund (www.pjtechcatalyst.com).

«Η εξαγορά της Pollfish αποτελεί επιβράβευση της σκληρής και επίμονης δουλειάς πρωτίστως των ανθρώπων της εταιρίας αλλά και σε ένα βαθμό των επενδυτών της που  οδήγησε στην ανάπτυξη και ανάδειξή της, από μια μικρή, ελληνική τεχνολογική startup, σε μια καινοτόμο εταιρία με παγκόσμια δραστηριότητα», δήλωσε ο Βασίλης Θεοχαράκης που εκπροσωπούσε το PJ Τech Catalyst στο διοικητικό συμβούλιο της Pollfish.

Διαβάστε επίσης: 

Το Facebook έρχεται στην Ελλάδα: Η Meta εξαγοράζει την Accusonus και ιδρύει την Meta Hellas

Accusonus: Ποια είναι η ελληνική startup την οποία εξαγοράζει το Facebook

JP Morgan: Τίμημα μαμούθ για την απόκτηση της Viva Wallet – Τι προβλέπει η συμφωνία

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News