The New York Times Δευτέρα 3/10/2022, 07:10 PATRICIA COHEN
THE NEW YORK TIMES

Προσεχώς: Εμπάργκο στο πετρέλαιο και ο «θάνατος» ευρωπαϊκών επαρχιών

Προσεχώς: Εμπάργκο στο πετρέλαιο και ο «θάνατος» ευρωπαϊκών επαρχιών

Όπως πολλοί κάτοικοι της Σικελίας που μένουν κοντά στο Priolo Gargallo, μέρος μίας βιομηχανικής περιοχής στα νοτιοανατολικά του νησιού, έτσι και ο Davide Mauro έχει συνδέσει την καθημερινότητά του με το ρωσικό διυλιστήριο Lukoil.

Από τη στιγμή που η Ευρωπαϊκή Ένωση συμφώνησε στο εμπάργκο των περισσότερων εισαγωγών πετρελαίου από τη Ρωσία στον απόηχο της εισβολής στην Ουκρανία, το μέλλον αυτού του διυλιστηρίου – το οποίο είναι και το μεγαλύτερο στην Ιταλία – τέθηκε εν αμφιβόλω. Η προθεσμία του εμπάργκο απέχει μόλις δύο μήνες, ωστόσο οι εργαζόμενοι δεν ξέρουν ακόμη εάν θα έχουν δουλειά όταν εφαρμοστεί στις 5 Δεκεμβρίου.

«Η εταιρεία δεν λέει ποτέ τίποτα επίσημο», δήλωσε ο κ. Mauro, ο οποίος εργάζεται επί 20 χρόνια σε ένα εργοστάσιο που παρέχει ενέργεια στο διυλιστήριο. Υπήρξαν φήμες ότι η ιταλική κυβέρνηση θα εθνικοποιήσει την εγκατάσταση ή θα παράσχει νέες πιστωτικές γραμμές. Ωστόσο, ο κ. Mauro δήλωσε «Τίποτα δεν είναι ξεκάθαρο».

Προσεχώς: Εμπάργκο στο πετρέλαιο και ο «θάνατος» ευρωπαϊκών επαρχιών-1

*Ο Davide Mauro (φωτ. Gianni Cipriano / The New York Times)

Η αβεβαιότητα είναι παράδειγμα του πώς η ενοποιημένη αντίδραση στον πόλεμο της Ρωσίας προκαλεί τριγμούς κατά μήκος της Ευρώπης, επιβαρύνοντας οικονομίες και δημιουργώντας εντάσεις.

Οι αυξανόμενες τιμές έχουν διαβρώσει το επίπεδο ζωής. Οι Ευρωπαίου ηγέτες έχουν προειδοποιήσει ότι ενδεχομένως έπονται υποχρεωτικοί περιορισμοί στη ζήτηση, κλείσιμο εργοστασίων και blackout. Ωστόσο, σε μέρη όπως οι Συρακούσες, οι οικονομικές κυρώσεις εναντίον της Ρωσίας – προηγουμένως ο μεγαλύτερος πάροχος ενέργειας στην Ευρώπη – προκαλούν εξαιρετικά μεγάλο πλήγμα.

Περιοχές που επιβαρύνονται δυσανάλογα υπάρχουν εξάλλου κατά μήκος της Γηραιάς Ηπείρου: στο Schwedt της Γερμανίας, όπου ένα διυλιστήριο επίσης εξαρτάται από το ρωσικό πετρέλαιο, στο Arques της Γαλλίας, όπου ένα ενεργοβόρο εργοστάσιο γυαλιού δεν μπορεί να αντεπεξέλθει στο κόστος των ανοιχτών κλιβάνων και στο Tertre του Βελγίου, όπου οι τιμές του φυσικού αερίου υποχρέωσαν την εταιρεία λιπασμάτων Yara να διακόψει την παραγωγή.

Εάν κλείσει το διυλιστήριο Priolo, δήλωσε ο κ. Mauro, κατά πάσα πιθανότητα θα πρέπει να φύγει. Το ποσοστό ανεργίας στη Σικελία ανέρχεται σχεδόν στο 19%, ένα από τα υψηλότερα στην Ε.Ε.

Η Lukoil, η μεγαλύτερη ιδιωτική επιχείρηση στη Ρωσία, δεν αναφέρθηκε κατ’ όνομα στο πλαίσιο των κυρώσεων όταν ξεκίνησε ο πόλεμος στην Ουκρανία. Παρ’ όλα αυτά, αρκετά χρηματοπιστωτικά ιδρύματα αποφάσισαν να μην συνεργάζονται με ρωσικές εταιρείες αφότου η Ε.Ε. επέβαλε τις κυρώσεις. Το Lukoil έχασε χρηματοδότηση με την οποία αγόραζε πετρέλαιο από προμηθευτές εκτός Ρωσίας.

Πριν τον πόλεμο, το διυλιστήριο Priolo έπαιρνε το 40 % έως 50 % του πετρελαίου του από τη Ρωσία. Τώρα, χωρίς αυτές τις πηγές, η μόνη του εναλλακτική είναι να παίρνει όλο του το πετρέλαιο από τη Lukoil. Ωστόσο, όταν επιβληθεί το πετρελαϊκό εμπάργκο, δεν θα επιτρέπεται καθόλου η εισαγωγή ρωσικού πετρελαίου. Εάν δεν υπάρξει ένα σχέδιο διάσωσης, που θα του επιτρέψει να αγοράζει πετρέλαιο πλην του ρωσικού, το εργοστάσιο είναι πιθανό να κλείσει.

«Η επίδραση στην κοινωνία θα είναι καταστροφική» δήλωσε ο Giuseppe Gianni, δήμαρχος του Priolo.

Copyright:
2022 The New York Times

Διαβάστε επίσης:

Εμπάργκο στο ρωσικό πετρέλαιο: 6 πράγματα που πρέπει να ξέρουμε

Γιατί το εμπάργκο στο ρωσικό πετρέλαιο θα προκαλέσει αύξηση της ζήτησης για τάνκερ

Εμπάργκο πετρελαίου: Ποιες εταιρείες αγοράζουν από τη Ρωσία και ποιες σταμάτησαν

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News