Business Talk Παρασκευή 23/09/2022, 00:01
BUSINESS TALK

Ο συμβιβασμός για το Ποσειδώνιον, η Αλεξανδρούπολη και τα ομόλογα της Ελλάκτωρ

Ο συμβιβασμός για το Ποσειδώνιον, η Αλεξανδρούπολη και τα ομόλογα της Ελλάκτωρ
  • Ύστερα από πολλά χρόνια αντιδικίας η Κλουκίνας-Λάππας και η Πρωτοβουλία Σπετσών κατέληξαν σε συμβιβασμό. Η αντιδικία των δύο πλευρών έχει τις ρίζες της στο μακρινό 2007, οπότε η εισηγμένη τεχνική εταιρεία ανέλαβε σύμβαση της τάξεως των 10 εκατ. ευρώ για την ανακατασκευή του Ποσειδώνιον, το οποίο «τρέχει» η Πρωτοβουλία Σπετσών με αντιπρόεδρο τον Γιάννη Περρωτή, ο οποίος-για την ιστορία- να πούμε ότι είναι δισέγγονος του Ιωάννη Μεταξά. Ως συνηθίζεται στις περιπτώσεις αυτές, η Πρωτοβουλία Σπετσών, αρχικά, υποστήριζε ότι το έργο (της ανακατασκευής του Ποσειδώνιον) παραδόθηκε εκπρόθεσμα, είχε τεχνικές αστοχίες κ.τ.λ. Έτσι, έσυρε στα δικαστήρια την Κλουκίνας-Λάππας, χάνοντας όμως, την μάχη. Για να μη μακρηγορούμε, στην υπόθεση το πάνω χέρι φαίνεται ότι είχε η κατασκευαστική που εν παρόδω να σημειωθεί ότι διαθέτει και σημαντική εμπορική δραστηριότητα. Και μάλλον αυτό φαίνεται ότι αντιλήφθηκε και η Πρωτοβουλία Σπετσών που δέχτηκε να αποζημιώσει την Κλουκίνας-Λάππας με περίπου 2 εκατ. ευρώ, με την τελευταία να έχει εισπράξει, ήδη, ποσό περί των 330 χιλ. ευρώ.  
  • Περαιτέρω βελτίωση της κερδοφορίας της για το σύνολο της χρήσης προβλέπει ότι θα εμφανίσει η εταιρεία πληροφορικής Byte. Tους πρώτους έξι μήνες της χρονιάς, η εισηγμένη κατέγραψε ενισχυμένο κατά 24%, στα 23,4 εκατ. ευρώ ενοποιημένο τζίρο και αυξημένα κατά 22,15% κέρδη προ φόρων, σε 1,7 εκατ. ευρώ. Η καθαρή κερδοφορία ανήλθε σε 1,6 εκατ. ευρώ έναντι 1,1 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2021. Σημειώνεται ότι η Ideal Holdings έχει ολοκληρώσει την προαιρετική δημόσια πρόταση για την απόκτηση του 93,3% των μετοχών της Byte. Ως φαίνεται το φετινό εξάμηνο θα είναι το τελευταίο της Byte ως εισηγμένη. Κι αυτό επειδή η Ideal Holdings ελέγχει το 93,3% αυτής -ύστερα από τη δημόσια πρόταση- γεγονός που σημαίνει ότι η εταιρεία θα τεθεί εκτός ταμπλό.
  • Η σημαντική αύξηση των τουριστικών αφίξεων το φετινό καλοκαίρι που είναι δεδομένων τεκμηριώνεται μέσω και της εφαρμογής μίσθωσης ταξί της Uber. Βάσει της ποιοτικής ανάλυσης των στοιχείων της ελληνικής έκδοσης του αμερικανικού app, προκύπτει ότι ο Λαιμός Βουλιαγμένης, το Καβούρι και η Βάρκιζα βρέθηκαν στις τρεις πρώτες επιλογές των ξένων επισκεπτών της χώρας. Καταγράφεται ακόμη και μία ιδιαίτερα μακρά διαδρομή μήκους 613 χιλιομέτρων με αναχώρηση από τη Θεσσαλονίκη, με προορισμούς τη Χαλκιδική και την Πάργα και επιστροφή στη συμπρωτεύουσα.
  • Ως όλοι ανέμεναν, τελικά η Cameron του ομίλου Κοπελούζου δεν κατέθεσε κοινοπρακτικά με την Goldair Cargo και την Bollore Africa Logistics προσφορά για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης. Έτσι, απομένουν δύο υποψήφιοι που θα διαγκωνιστούν για την παραχώρηση ενός λιμένα με εξαιρετικά σημαντική γεωστρατηγική θέση σε τέτοιο βαθμό που να προσελκύει το ενδιαφέρον του αμερικανικού παράγοντα. Οι δύο υποψήφιοι είναι το σχήμα Black Summit Financial Group, Euroports, Efa Group και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, και η Liberty Port Holdings, θυγατρική της Quintana Infrastructure & Development που εδρεύει στο Χιούστον των ΗΠΑ.
  • Αποπλήρωσε το διεθνές ομόλογο 670 εκατ. ευρώ -είχε εκδοθεί το 2019- και γλίτωσε ετήσιο κόστος 42 εκατ. ευρώ η Ελλάκτωρ. Κάπως έτσι, η Ελλάκτωρ βάζει τάξη στα χρηματοοικονομικά της, που προχώρησε στην έκδοση ομολόγου 500 εκατ. ευρώ. Αντίστοιχα, ομολογιακό δάνειο 275 εκατ. ευρώ εξέδωσε και η Άκτωρ Παραχωρήσεις.

Αποποίηση ευθύνης: Τα αναφερόμενα στην παρούσα ενότητα αποτελούν δημοσιογραφικές πληροφορίες και σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να θεωρηθούν ή εκληφθούν σαν επενδυτικές συμβουλές ή προτάσεις, ούτε προσφορά ή προτροπή, για οιαδήποτε πράξη αγοράς ή πώλησης κινητών αξιών όπως μετοχές ή ομόλογα ούτε άλλων αξιών εν γένει.

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News