Business & Finance Σάββατο 30/10/2021, 08:16
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ποιοι την «πάτησαν» πριν το Facebook: Rebranding με βρισιές, κόπρανα και ιερόδουλες

Το rebranding έγινε αφορμή για άπειρα memes και πολλά κοροϊδευτικά σχόλια - Δεν ήταν η πρώτη φορά

φωτ.: Reuters/CARLOS BARRIA

Η απόφαση του Μαρκ Ζάκερμπεργκ να αλλάξει το όνομα της εταιρείας του από Facebook σε Meta δεν βοήθησε να βελτιώσει το προφίλ της, που αυτό τον καιρό πλήττεται από παντού, λόγω των αποκαλύψεων των Facebook Papers. Το rebranding έγινε αφορμή για άπειρα memes και πολλά κοροϊδευτικά σχόλια. 

Σίγουρα δεν βοήθησε το γεγονός ότι το νέο όνομα της Facebook σημαίνει «νεκρή» στα εβραϊκά, με αποτέλεσμα στο Twitter να εμφανιστεί το hashtag #FacebookDead.

poioi-tin-patisan-prin-to-facebook-rebranding-me-vrisies-koprana-kai-ierodoyles0

Όμως, η αλήθεια είναι ότι η Facebook δεν είναι η πρώτη εταιρεία που είχε μία τέτοια «αστοχία» στο branding της, με αποτέλεσμα να γίνει περίγελος. 

Όταν, για παράδειγμα, η αλυσίδα fast food KFC επεκτάθηκε για πρώτη φορά στην Κίνα, τη δεκαετία του 1980, το σλόγκαν της «finger lickin’ good» («τόσο καλό που θα γλύφεις τα δάκτυλά σου», όπως θα λέγαμε στα ελληνικά), δεν ενθουσίασε τους ντόπιους. Και αυτό γιατί η μετάφρασή του στα κινέζικα ήταν «φάε τα δάκτυλά σου». 

Παρόλα αυτά, η αστοχία του σλόγκαν δεν έπληξε την KFC, η οποία είναι μία από τις μεγαλύτερες αλυσίδες fast food στη χώρα. 

Η Rolls-Royce, από την άλλη πλευρά, αναγκάστηκε να αλλάξει το όνομα του μοντέλου της, Silver Mist, όταν διαπίστωσε ότι αυτό σημαίνει «κόπρανα» στα γερμανικά. Τελικά, το αυτοκίνητο ονομάστηκε Silver Shadow. 

Και όταν η Nokia κυκλοφόρησε το κινητό της τηλέφωνο Lumia, το 2011, η αντίδραση δεν ήταν αυτή που περίμενε. Στα ισπανικά, η λέξη Lumia είναι συνώνυμη της ιερόδουλης σε κάποιες διαλέκτους. 

Η Honda γλίτωσε στο παρά πέντε τη δική της καταστροφή του brading, όταν λίγο έλειψε να ονομάσει ένα νέο μοντέλο της Fitta. Όταν οι υπεύθυνοι διαπίστωσαν ότι η συγκεκριμένη λέξη αποτελεί μία χυδαία περιγραφή της γυναικείας ανατομίας στα σουηδικά, εγκατέλειψαν τη σκέψη και προτίμησαν να ονομάσουν το νέο αυτοκίνητο Jazz. 

moneyreview.gr με πληροφορίες από BBC

Διαβάστε επίσης: 

Κι όμως. Το Facebook «έχασε» τον λογαριασμό @meta στη δική του πλατφόρμα, το Instagram

Το Meta του Facebook: Ποιες εταιρείες τρολάρουν τον Μαρκ Ζάκερμπεργκ

Γιατί το Facebook θα λέγεται πλέον META – Τι ακριβώς σημαίνει 

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News