Business & Finance Πέμπτη 30/09/2021, 20:14
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ITA: Αγορά 28 αεροσκαφών από την Airbus

Έτοιμη για το ντεμπούτο της τον Οκτώβριο

φωτ. Shutterstock

Σε συμφωνία 1,5 δισ. ευρώ για αγορά 28 αεροσκαφών της Airbus, καθώς και για την ενοικίαση 31 επιπλέον αεροπλάνων, προχώρησε η νέα ιταλική αεροπορική Italia Trasporto Aereo, η οποία απολαμβάνει τη στήριξη του κράτους. Ειδικότερα, η συμφωνία περιλαμβάνει 10 A330neo αεροσκάφη με μεγάλο εσωτερικό, 11 A320neo με μικρό σώμα και 11 μικρότερα Α220 για την πραγματοποίηση σύντομων διαδρομών, κατά την ανακοίνωση που δημοσιεύθηκε σήμερα.

Η αξία της συμφωνίας ανέρχεται περίπου στο 1,5 δισ. ευρώ, σύμφωνα με πληροφορίες του Bloomberg. Τα αεροσκάφη που ενοικίασε η Italia Trasporto Aereo θα ενισχύσουν το στόλο της εταιρείας, που πρόκειται να λειτουργήσει για πρώτη φορά από τα μέσα Οκτωβρίου.

Ειδικότερα, ο νέος ιταλικός αερομεταφορέας πρόκειται να ξεκινήσει πτήσεις στις 15 Οκτωβρίου και έχει ήδη συμφωνήσει στη χρήση 52 αεροσκαφών, τα οποία πραγματοποιούσαν πτήσεις για την Alitalia. Η τελευταία βρίσκεται σε δεινή οικονομική κατάσταση, αφού αφενός σημείωνε ζημίες επί χρόνια, αφετέρου δέχθηκε ισχυρότατα πλήγματα από την επέλαση της πανδημίας. Σύμφωνα μάλιστα με ανακοίνωση του νέου αερομεταφορέα από τον Ιούλιο, ο στόλος της ΙΤΑ αναμένεται να φτάσει τα 105 αεροσκάφη μέχρι το 2025.

Στόλος

Η εξασφάλιση των νεων αεροσκαφών της Airbus προβλέπεται πως θα υποστηρίξουν την προσπάθεια της ΙΤΑ να μεταβεί σε πιο σύγχρονο στόλο, του οποίου η συντήρηση θα κοστίζει λιγότερο, ενώ παράλληλα θα παράγει λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα. Επίσης, η αεροπορική θα καταστεί περισσότερο ανταγωνιστική προς τις εταιρείες χαμηλού κόστους, όπως για παράδειγμα την Ryanair και την EasyJet. Τα σύγχρονα αεροσκάφη της Airbus θα προστεθούν στο στόλο της ITA το πρώτο τρίμηνο του 2022. Μέχρι το τέλος του 2025, το 70% του στόλου της θα απαρτίζεται από αεροσκάφη νέας γενιάς.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο ιταλικός αερομεταφορέας σκοπεύει να αποκτήσει τον έλεγχο του 32% του στόλου του μέχρι το 2025. Επίσης, στόχος της ΙΤΑ είναι να συνεργάζεται αποκλειστικά με έναν κατασκευαστή αεροσκαφών για όλους τους τύπους αεροσκάφους. Παράλληλα, η ΙΤΑ προσβλέπει να αποκτήσει τον έλεγχο του ονόματος της Alitalia πριν κάνει το επίσημο ντεμπούτο της στις ευρωπαϊκές αερομεταφορές. Ωστόσο, η ΙΤΑ δεν θα οφείλει να αποπληρώσει το χρέος της Alitalia, έχει ήδη πρόσβαση σε κονδύλια, αφού το ιταλικό κράτος θα διοχετεύσει 1,35 δισ. ευρώ σε βάθος τριών ετών.

moneyreview.gr με πληροφορίες από Bloomberg

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News