Business & Finance Παρασκευή 10/09/2021, 15:26
BUSINESS & FINANCE

ITA: Έγκριση για ένεση ρευστότητας 1,35 δισ. ευρώ – Δεν φέρει τα χρέη της Alitalia

ITA: Έγκριση για ένεση ρευστότητας 1,35 δισ. ευρώ – Δεν φέρει τα χρέη της Alitalia

Οικονομική αποδέσμευση αποφάσισε η Κομισιόν για την Italia Trasporto Aereo από την δεινοπαθούσα προκάτοχό της Alitalia, γεγονός που σημαίνει ότι η νέα αεροπορική δεν θα φέρει τα οικονομικά βάρη της Alitalia. Επίσης, η Κομισιόν ενέκρινε τη κρατική χρηματοδότηση της Italia Trasporto ύψους 1,35 δισ. ευρώ σε βάθος τριών ετών.

Ειδικότερα, όπως ανακοίνωσε η Επίτροπος Ανταγωνισμού, Μαργκρέτε Βεστάγκερ, η Κομισιόν έκρινε ότι η νέα κρατική αεροπορική, ονόματι Italia Trasport Aereo ή ITA, δεν αποτελεί οικονομικό διάδοχο της Alitalia και συνεπώς δεν φέρει την ευθύνη αποπληρωμής της παράνομης κρατικής επιχορήγησης που δέχθηκε η Alitalia. Δεύτερον, η Κομισιόν διαπίστωσε ότι η οι ενέσεις ρευστότητας ύψους 1,35 δισ. ευρώ στην ITA είναι σύμφωνες με τους κανόνες της αγοράς και επομένως έδωσε έγκριση για τη χορήγησή τους.

Οι δύο αποφάσεις είναι σημαντικές προκειμένου να στηρίξουν την αναβάθμιση του κλάδου αεροπλοϊας της Ευρώπης, ενόσω διασφαλίζουν την συνδεσιμότητα της Ιταλίας με άλλες χώρες και την προστασία των δικαιωμάτων του καταναλωτή. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της Κομισιόν δια στόματος Βεστάγκερ, αυτά αποτελούν προτεραιότητες, αφού η αεροπλοϊας επλήγη σε τεράστιο βαθμό από την πανδημία του κορωνοϊού.

Η Μαργκρέτε Βεστάγκερ, η επικεφαλής της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού, επεσήμανε ότι οι οικονομικές δυσκολίες της Alitalia είχαν ήδη ξεκινήσει ήδη πριν από πολλά χρόνια, ακόμη και πριν το 2008, όταν το πλειοψηφικό μερίδιο της αεροπορικής πέρασε στα χέρια ιδιωτών. Το 2017 η Alitalia χρειάστηκε ένεση ρευστότητας, αίτημα που ικανοποιήθηκε από κρατικά δάνεια ύψους 900 εκατ. ευρώ, ενώ εισήχθη σε ειδικό καθεστώς πτώχευσης. Η Κομισιόν ξεκίνησε τότε έρευνες σχετικά με τα δάνεια, τα οποία είχαν χαρακτηριστεί σαν κονδύλια διάσωσης, ενώ ανταγωνιστικές εταιρείες διαμαρτύρονταν για αθέμιτο ανταγωνισμό. Στη συνέχεια η οικονομική κατάσταση της Alitalia παρέμεινε ασταθής και στο τέλος του 2019 το ιταλικό κράτος πραγματοποίησε επιπλέον ενέσεις ρευστότητας ύψους 400 εκατ. ευρώ. Η Κομισιόν ξεκίνησε νέες έρευνες για αθέμιτο ανταγωνισμό. 

Όσον αφορά την πρώτη ένεση ρευστότητας, η Κομισιόν την έκρινε πως πρόκειται για κρατική επιχορήγηση και είναι παράνομα κατά τους σχετικούς κανόνες. Χορηγώντας αυτά τα δάνεια, το ιταλικό κράτος δεν ενήργησε σαν ιδιωτικός επενδυτής, αφού δεν προχώρησε σε καμία εκτίμηση της απορρόφησης των χρημάτων και της αποπληρωμής τους με τόκο. Ήδη η Κομισιόν έχει κρίνει ότι η αποπληρωμή είναι απίθανο να πραγματοποιηθεί και πράγματι δεν έχει συμβεί μέχρι στιγμής. Επίσης, τα χρήματα δεν μπορούν να χαρακτηριστούν ως πακέτο διάσωσης υπό τους σχετικούς νόμους, διότι τα δάνεια δεν αποπληρώθηκαν εντός έξι μηνών και δεν συνοδεύτηκαν με την προϋπόθεση υποβολής σχεδίου αναδιάρθρωσης για επιστροφή της εταιρεάις στην βιωσιμότητα.

moneyreview.gr

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News