Business & Finance Πέμπτη 16/09/2021, 14:26
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

M&S: Πώς το Brexit την οδήγησε σε κλείσιμο έντεκα καταστημάτων στη Γαλλία 

Φωτ. ΑΡ

Το κλείσιμο έντεκα καταστημάτων τροφίμων franchise που διατηρεί σε συνεργασία με την εταιρεία SFH στη Γαλλία, ανακοίνωσε σήμερα Πέμπτη η αλυσίδα καταστημάτων λιανικής πώλησης Marks & Spencer. Στην ίδια ανακοίνωση η βρετανική εταιρεία αναφέρει ότι εννέα καταστήματα franchise τα οποία τα διαχειρίζεται σε συνεργασία με την Lagardere Travel Retail θα συνεχίσουν να λειτουργούν, ωστόσο οι δύο εταιρείες καταρτίζουν ένα νέο επιχειρηματικό μοντέλο που θα τα καταστήσει βιώσιμα. 

Οι νέοι κανόνες που έχουν τεθεί σε εφαρμογή από την αρχή του τρέχοντος έτους και την αποχώρηση του Ηνωμένου Βασιλείου από την Ευρωπαϊκή Ένωση, έχουν επιφέρει μεγάλες δυσκολίες στη διακίνηση των προϊόντων, με τη γραφειοκρατία να βρίσκεται στην «κορυφή της πυραμίδας» των προβλημάτων αυτών. 

Για τη γραφειοκρατία αυτή και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει η εταιρεία για να στείλει προϊόντα στις Γαλλία και Ιρλανδία μετά το Brexit, έχει αναφερθεί ουκ ολίγες φορές ο πρόεδρός της, Άρτσι Νόρμαν. 

Όπως επισημαίνει ο διευθυντής για όλο τον κόσμο της εταιρείας, Πολ Φρίστον, η M&S έχει μακρά ιστορία στην εξυπηρέτηση των πελατών της στη Γαλλία και αυτή η απόφαση με τον συνέταιρό μας SFH ήταν μια δύσκολη απόφαση. «Ωστόσο όπως έχουν τα πράγματα σήμερα, οι δυσκολίες στην εφοδιαστική αλυσίδα που ακολούθησαν μετά την αποχώρηση του Ηνωμένου Βασιλείου από την Ε.Ε., καθιστούν σχεδόν αδύνατο για εμάς να προσφέρουμε φρέσκα και παγωμένα προϊόντα στους πελάτες στα υψηλά επίπεδα που αναμένουν, κάτι που θα έχει έναν εξελισσόμενο αντίκτυπο στην απόδοσή μας». 

Τα έντεκα καταστήματα τα οποία είναι προγραμματισμένο να έχουν κλείσει έως το τέλος του 2021, βρίσκονταν κυρίως σε κεντρικούς δρόμους του Παρισιού, ενώ τα εννέα καταστήματα τα οποία λειτουργεί σε συνεργασία με τη  Lagardere, βρίσκονται ως επί τω πλείστον σε ταξιδιωτικούς κόμβους, όπως αεροδρόμια, σιδηροδρομικοί σταθμοί και σταθμοί του μετρό.

Τον περασμένο Απρίλιο η M&S επανασχεδίασε το επιχειρηματικό της μοντέλο στην Τσεχία, στην προσπάθειά της να αποφύγει τα προβλήματα στις εφοδιαστικές αλυσίδες. Απέσυρε όλα τα φρέσκα και παγωμένα προϊόντα από τα καταστήματά της, διπλασιάζοντας συγχρόνως τη διαθεσιμότητα των κατεψυγμένων προϊόντων και εκείνων που διατηρούνται σε θερμοκρασία δωματίου. 

moneyreview.gr με πληροφορίες από Reuters

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News