Business & Finance Τρίτη 27/04/2021, 22:30
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ

Adobe: Αύξηση 20% στις online αγορές καταναλωτών για εφέτος

φωτ. AP

Οι καταναλωτές σε ολόκληρο τον κόσμο αναμένεται να δαπανήσουν online εφέτος 20% περισσότερα χρήματα σε σχέση με πέρυσι, σύμφωνα με στοιχεία της Adobe, εξέλιξη που αναμένεται να εντείνει τις πιέσεις στην αλυσίδα προσφοράς, η οποία ήδη αγωνίζεται να ανταποκριθεί στην αυξημένη ζήτηση. 

Οι μεγάλοι όμιλοι λιανικής, από Home Depot έως Peloton, δέχονται έντονες πιέσεις από το υψηλό κόστος μεταφορών και φύλαξης για προϊόντα τους τα οποία είναι ακριβά στη μεταφορά τους, όπως οικιακές συσκευές, έπιπλα και εξοπλισμό γραφείου που παρουσιάζουν μεγάλη ζήτηση. Επίσης, αλυσίδες όμως Walmart, Target και Amazon.com αντιμετωπίζουν ελλείψεις σε σημαντικά προϊόντα, τα οποία είναι εύκολο μεν κάποιος να τα αγοράσει, αλλά δύσκολο να αποθηκευθούν. 

Χάρη στη μεγάλη ζήτηση σε ΗΠΑ, Κίνα και Βρετανία, οι πωλήσεις μέσω Διαδικτύου εκτιμάται να φθάσουν εφέτος την αξία των 4,2 τρισ.δολαρίων έναντι 3,5 δισ.δολαρίων του 2020, σύμφωνα με την Adobe, η οποία συγκεντρώνει στοιχεία για τις συναλλαγές από 80 χώρες. Οι online πωλήσεις αγαθών, από παιχνίδια έως βιντεοπαιχνίδια και έπιπλα έφθασαν την αξία των 876 δισ.δολαρίων στο πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους. 

Η Nike ανακοίνωσε πριν από ένα μήνα ότι μόλις το 65% των καταστημάτων της σε Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Αφρική ήταν ανοικτά ή λειτούργησαν με μειωμένο ωράριο. Την ίδια στιγμή όμως, οι online πωλήσεις στο πρώτο τρίμηνο αυξήθηκαν 60%. Τώρα, παρά το άνοιγμα των καταστημάτων, τα στοιχεία της Adobe δείχνουν ότι μετά από ένα χρόνο σε lockdown, οι καταναλωτές συνήθισαν να κάνουν τις παραγγελίες τους μέσω κινητών ή laptops. 

Στις ΗΠΑ, οι online πωλήσεις αυξήθηκαν 39% στα 200 δισ.δολάρια στο πρώτο τρίμηνο. Σε άλλες χώρες ωστόσο οι online πωλήσεις δεν ήταν τόσο εντυπωσιακές, όπως στην Ιαπωνία, όπου λιγότερα άτομα κάνουν τις αγορές τους online παραδοσιακά. 

moneyreview.gr με πληροφορίες από REUTERS

Money Review