Business & Finance Τετάρτη 10/02/2021, 14:32
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Οι εταιρείες ταχυμεταφορών στο επίκεντρο του επενδυτικού ενδιαφέροντος 

Φωτ. Associated Press

Με την αναστολή της διά ζώσης λειτουργίας των καταστημάτων λιανικής πώλησης εξαιτίας των μέτρων για τον περιορισμό της πανδημίας του κορωνοϊού, οι εταιρείες ταχυμεταφορών ήταν από εκείνες οι οποίες εν μέσω της πανδημίας άνθισαν. Οι καταναλωτές στράφηκαν μαζικά στα ηλεκτρονικά κανάλια πώλησης, με αποτέλεσμα η ζήτηση για παραδόσεις προϊόντων και αγαθών να εκτιναχθεί από τότε που έκανε την εμφάνισή του ο κορωνοϊός. 

Η δραστηριότητα των εταιρειών ταχυμεταφορών έφθασε σε πρωτόγνωρα επίπεδα και η μεγαλή ζήτηση για τις υπηρεσίες τους, επέδρασε θετικά και στις μετοχές τους, με τους επενδυτές να στρέφονται σε αυτές και όπως δείχνει η ανάλυση του CFD World, η τιμή τους την περασμένη χρονιά σημείωσε σημαντική αύξηση.

Τα τελευταία χρόνια, ο όγκος των διαδικτυακών αγορών αυξήθηκε σταδιακά. Ωστόσο, η πανδημία έχει επιταχύνει ακόμη περισσότερο τη μετάβαση από τα φυσικά καταστήματα στις ψηφιακές αγορές. Αυτό ωφελεί κυρίως τις εταιρείες ταχυμεταφορών, οι οποίες αναμφίβολα αντιμετώπισαν τη μεγαλύτερη πίεση κυρίως το διάστημα λίγο πριν από τα Χριστούγεννα.

Η αξία της μετοχής της FedEx αυξήθηκε κατά 71%, ακολουθούμενη από την ανταγωνιστική της εταιρεία UPS με αύξηση 36%. Η πιο επιτυχημένη ευρωπαϊκή εταιρεία είναι η γερμανική DHL, η οποία είδε την τιμή της μετοχή της να αυξάνεται κατά 33%.

Η μετοχή της αμερικανικής πολυεθνικής εταιρείας United Parcel Services (UPS) αυξήθηκε κατά 49% τον τελευταίο χρόνο. Η αξία της τιμής αποτιμάται στα 166 δολάρια ανά μετοχή, το υψηλότερο επίπεδο στο ιστορικό συναλλαγών της εταιρείας. Η κεφαλαιοποίηση της εταιρείας σκαρφάλωσε στα 144 δισ. δολάρια. Σύμφωνα με το Macrotrends.net, πριν από έναν χρόνο ήταν περίπου στα 101 δισ. δολάρια.

Η μετοχή της ανταγωνίστριας FedEx αυξήθηκε ακόμη περισσότερο κατά την ίδια περίοδο, και πιο συγκεκριμένα, κατά 60%. Η τιμή της διαπραγματεύεται πλησίον των 259 δολαρίων ανά μετοχή και η κεφαλαιοποίηση της εταιρείας έχει φτάσει τα 68 δισ. δολάρια, ενώ πριν από έναν χρόνο ήταν μόλις 40 δισ. δολάρια.

Η μετοχή της εταιρείας σκαρφάλωσε σε ιστορικό υψηλό ρεκόρ στις αρχές Νοεμβρίου 2020, στα 287 δολάρια ανά μετοχή. Πρόσφατα, η χρηματιστηριακή αξία της εταιρείας παρουσίασε μια μικρή πτώση που συνδέεται με τις προγραμματισμένες περικοπές 5.500 – 6.300 θέσεων εργασίας στην Ευρώπη ως αποτέλεσμα της ολοκλήρωσης της ενσωμάτωσης του δικτύου TNT Express. Η μείωση του αριθμού των εργαζομένων θα επηρεάσει κυρίως τις επιχειρησιακές ομάδες και τις θέσεις διοικητικής υποστήριξης. Ακολουθώντας αυτήν την πορεία η εταιρεία αναμένεται να πραγματοποιήσει ετήσια εξοικονόμηση που θα ανέρχεται μεταξύ 275 εκατ. και 350 εκατ. δολαρίων, συμπεριλαμβανομένου και του οικονομικού έτους 2024.

Μεταξύ των ευρωπαϊκών εταιρειών, η γερμανική εταιρεία logistics Deutsche Post DHL Group, γνωστή σε ολόκληρη την ήπειρο κυρίως μέσω του τμήματος DHL, έχει σημειώσει τη μεγαλύτερη επιτυχία, σύμφωνα με το CFD World. Η τιμή της μετοχής της αυξήθηκε κατά 40% τον τελευταίο χρόνο και βρίσκεται κοντά στα 50 δολάρια. Η κεφαλαιοποίηση της εταιρείας έφτασε τα 61 δισ. δολάρια, ενώ πριν από έναν χρόνο άγγιζε τα 52 δισ. δολάρια.

Καθώς οι περιορισμοί αγορών στο φυσικό κατάστημα είναι απίθανο να καταργηθούν μέσα στις επόμενες εβδομάδες, λόγω του ταχέως αυξανόμενου αριθμού κρουσμάτων, οι καταναλωτές θα πρέπει να συνεχίσουν να επικεντρώνονται στις διαδικτυακές αγορές τους, χρησιμοποιώντας τους φορητούς υπολογιστές, τα tablet ή τα smartphone τους από την άνεση του σπιτιού τους.

moneyreview.gr

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News