Business & Finance Τετάρτη 27/01/2021, 20:42
ΠΟΛΥΤΕΛΗ ΕΙΔΗ

«Βουτιά» 23% στις παγκόσμιες πωλήσεις πολυτελών ειδών το 2020

φωτ. REUTERS/Tingshu Wang

Τη μεγαλύτερη πτώση όλων των εποχών γνώρισε η παγκόσμια αγορά πολυτελών ειδών το 2020, με τις πωλήσεις να σημειώνουν «βουτιά» 23% και να φθάνουν την αξία 217 δισ.ευρώ, σύμφωνα με στοιχεία της Sijoitusrahastot. Ο μεγάλος χαμένος, η Ευρώπη με τις πωλήσεις πολυτελών ειδών να μειώνονται 36% στα 57 δισ.ευρώ, ενώ ο μεγάλος κερδισμένος η Κίνα με αύξηση 45%. 

Η Ασία γνώρισε τη δεύτερη μεγαλύτερη πτώση, 35%, ενώ στις ΗΠΑ οι πωλήσεις μειώθηκαν 27%. Στην Ιαπωνία, η πτώση διαμορφώθηκε στο 24%, ενώ στον υπόλοιπο κόσμο στο 21%. Για την παγκόσμια αγορά πολυτελών ειδών, πρόκειται για την πρώτη πτώση από το 2009 και για τη μεγαλύτερη στα χρονικά. Η εταιρεία συμβούλων Bain επικαλείται ως βασική αιτία την πτώση του παγκόσμιου τουρισμού εν μέσω της πανδημίας του κορωνοϊού.

Κερδισμένες και οι παγκόσμιες online πωλήσεις σε πολυτελή είδη οι οποίες αυξήθηκαν 50% στη διάρκεια του 2020, με αποτέλεσμα να εκτιναχθούν από τα 33 στα 49 δισ.δολάρια, εκπροσωπώντας το 23% της συνολικής αγοράς. Εως το 2025, οι online πωλήσεις σε πολυτελή είδη αναμένεται να φθάσουν την αξία των 105 έως 115 δισ.ευρώ, εκπροσωπώντας το 30% της αγοράς.

Για το 2021, η παγκόσμια αγορά πολυτελών ειδών αναμένεται να αυξηθεί 15%, με την Ευρώπη ωστόσο να υπολείπεται και πάλι με αύξηση 12,8%, σύμφωνα με εκτιμήσεις της Statista, η οποία βλέπει την αξία της ευρωπαϊκής αγοράς πολυτελών ειδών στα 100,19 δισ.δολαρια. Την περίοδο από το 2021 έως το 2025, εκτιμάται ότι θα παρουσιάσει ετήσιο ρυθμό αύξησης 4,8%. Η McKinsey προβλέπει ότι η αγορά θα επιστρέψει στα προ της πανδημίας επίπεδα έως το 2023.

Ενας από τους λόγους που η ανάκαμψη θα χρειαστεί περισσότερο χρόνο στην Ευρώπη είναι η αβεβαιότητα από την εμπορική συμφωνία του Brexit. Μεταξύ των παραγόντων που ασκούν πιέσεις στην αγορά είναι η ανάκληση του καθεστώτος απαλλαγής ΦΠΑ που ίσχυε για τους τουρίστες στη Βρετανία. Με βάση το εν λόγω καθεστώς, οι ξένοι ταξιδιώτες δεν επιβαρύνονταν με το 20% του ΦΠΑ στις αγορές τους. Πολυτελή brands, όπως Chanel και Mulberry θεωρούν ότι η απόφαση αυτή θα τους κοστίσει δισεκατομμύρια ευρώ από χαμένα έσοδα τουριστών. 

moneyreview.gr

Money Review