Business & Finance Σάββατο 3/02/2024, 11:32
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Διανυκτερεύουν έξω από τα μαγαζιά για να το αγοράσουν – Το πιο viral προϊόν έχει ιστορία 111 ετών

Διανυκτερεύουν έξω από τα μαγαζιά για να το αγοράσουν – Το πιο viral προϊόν έχει ιστορία 111 ετών

Η ιστορία του πιο viral προϊόντος που κάνει αυτή τη στιγμή τους Αμερικανούς να διανυκτερεύουν σε ουρές έξω από τα καταστήματα για να το αποκτήσουν, ξεκίνησε πριν από 111 χρόνια και οφείλεται σε έναν φούρνο και μία διάγνωση φυματίωσης.

Το Quencher της Staley, ένα υπερμεγέθες θερμός με καλαμάκι, που πωλείται αντί 45 δολαρίων, έχει κατακλύσει τα social media, ήταν το Νο1 δώρο που ζήτησαν για τα Χριστούγεννα οι Millennials και οι GenZers στην άλλη όχθη του Ατλαντικού και εξαφανίζεται από τα ράφια μέσα σε λίγα λεπτά.

Ποιος χρειάζεται να κουβαλά μαζί του ένα λίτρο ζεστού καφέ όλη μέρα; Ευτυχώς για την εταιρεία που κατάφερε να δεκαπλασιάσει τις πωλήσεις της, πολλοί.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Stanley 1913 (@stanley_brand)

Όμως πίσω από την απόλυτη μανία του 2024, κρύβεται μια ιστορία που ξεκίνησε το 1913, όταν ο William Stanley Jr. άρχισε να δουλεύει για την General Electric, όπου εφηύρε έναν φούρνο. Αν και έως τότε ζούσε στο Πίτσμπεργκ, η φυματίωση τον ανάγκασε να επιστρέψει στο Great Barrington της Μασαχουσέτης, όπου είχε περάσει τα παιδικά του χρόνια, ζώντας με τους παππούδες του.

Εκεί, συνήθιζε να κάνει εκδρομές και κάμπινγκ και συνειδητοποίησε ότι χρειαζόταν ένα καλό δοχείο με μόνωση για να κρατά τα υγρά του ζεστά ή κρύα, όπως γράφει η El Pais.

Ο Stanley χρησιμοποίησε τις ίδιες γνώσεις για το ατσάλι, τις μονώσεις και τις θερμοκρασίες που του είχαν επιτρέψει να εφεύρει τον φούρνο του, για να φτιάξει ένα θερμός, την πατέντα για το οποίο κατοχύρωσε τον Αύγουστο του 1912.

Έναν χρόνο αργότερα είχε στήσει την εταιρεία του και έως το 1924 είχε καταφέρει να παράγει περίπου 800 με 900 τέτοια θερμός την ημέρα. Όμως ενώ ο Stanley ήταν καλός στις εφευρέσεις, δεν ήταν και τόσο καλός στις business. Έτσι, πούλησε την εταιρεία του το 1933. Το 2002, αυτή πέρασε στα χέρια της αμερικανικής πολυεθνικής PMI.

Και από εκεί ξεκινά η μανία με τα Stanley. Το brand άρχισε να επεκτείνεται και να κυκλοφορεί νέα προϊόντα, με το Quencher να βγαίνει στα καταστήματα το 2016.

Την εποχή εκείνη, ήταν απλά άλλο ένα προϊόν, ώσπου το 2020, τα ηνία της PMI πέρασαν στον Terence Reilly, τον άνθρωπο που είχε κάνει τα Crocs μόδα σε όλο τον κόσμο.

Ο Reilly ήξερε πώς να πείθει την αγορά ότι «πρέπει» να αποκτήσει ένα αντικείμενο.

Έτσι, αναζητώντας έναν τρόπο να τονώσει τη ζήτηση για τα προϊόντα της PMI, ανακάλυψε το σάιτ μίας μπλόγκερ, της Ashlee LeSueur (The Buy Guy), η οποία λάτρευε τα Quencher.

Την εποχή εκείνη, τα μπουκάλια αυτά ήταν όλο και πιο δυσεύρετα, καθώς λόγω της χαμηλής ζήτησης, η εταιρεία δεν έφτιαχνε πολλά. Όμως οι δυο τους έκλεισαν μια συμφωνία και ο Reilly πούλησε στην LeSueur 10.000 θερμός, για να τα μεταπωλήσει στους followers της.

Για την μπλόγκερ ήταν ένα τεράστιο ρίσκο, καθώς χρειάστηκε να επενδύσει όλες της τις οικονομίες. Όμως, κατάφερε να πουλήσει τα πρώτα 5.000 μπουκάλια μέσα σε 4 μέρες. Τα υπόλοιπα 5.000 πουλήθηκαν μέσα σε μία ώρα.

Τότε, και οι δύο πλευρές κατάλαβαν ότι το προϊόν είχε τεράστιες δυνατότητες και συνεργάστηκαν για να σχεδιάσουν και νέα Quenchers.

Η Stanley κυκλοφόρησε περισσότερα από 100 νέα χρώματα, ειδικές εκδόσεις, προσωποποιημένα μοντέλα και αξεσουάρ για τα μπουκάλια, με αποτέλεσμα οι πωλήσεις της να εκτοξευτούν κατά 275% από το 2020 έως το 2021.

Η εταιρεία έχει πουλήσει πάνω από 10 εκατ. Quencher, καθώς το hashtag #StanleyTumbler έχει πάνω από 700 εκατ. views στο TikTok.

Είχε, βέβαια, και την τύχη με το μέρος της. Τον Νοέμβριο του 2023, στα social media έγινε viral το βίντεο μιας Αμερικανίδας, η οποία έδειχνε ότι το αυτοκίνητό της είχε καταστραφεί έπειτα από πυρκαγιά. Τα πάντα είχαν καεί, εκτός από το Stanley που είχε στην θήκη του αυτοκινήτου. Όταν το άνοιξε, τα παγάκια δεν είχαν καν λιώσει. Περίπου 100 εκατ. άτομα είδαν το βίντεο αυτό και ο CEO της Stanley αποφάσισε να παρέμβει: Της χάρισε όχι μόνο ένα νέο μπουκάλι, αλλά και  ένα νέο αυτοκίνητο.

@stanleybrand #stitch with @Danielle ♬ original sound – Stanley 1913

Έως τον Ιανουάριο του 2024, αγοραστές έκαναν ουρές τη νύχτα έξω από τα καταστήματα για να αγοράσουν τις νέες φουρνιές των Stanley, όπως έκαναν κάποτε για το νέο iPhone.

Σήμερα, τα μπουκάλια των 45 δολαρίων πωλούνται στο eBay για 200 ή ακόμα και 300 δολάρια.

moneyreview.gr 

Διαβάστε επίσης: 

«Απλά κοιτάζω»: Ο άνθρωπος που εφηύρε το shopping therapy

Η γυναίκα που άδειασε την ντουλάπα της και έφτιαξε μια εταιρεία δισεκατομμυρίων

Η ιστορία της σπουδαιότερης εφεύρεσης των Ιαπώνων – Πουλά 100 δισ. κομμάτια τον χρόνο

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News