ΕΜΠΟΡΙΟ

Το lockdown βάζει δύσκολα σε λιανική και μεταφορικές

Μαζική στροφή στο ηλεκτρονικό εμπόριο

Φωτ. Intimenews

Το παρατεταμένο «λουκέτο» των λιανικών καταστημάτων, σε συνδυασμό με την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων, έχουν προκαλέσει ριζικές ανακατατάξεις στις καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων, οι οποίοι στρέφονται μαζικά στο ηλεκτρονικό εμπόριο.

Είναι χαρακτηριστικό ότι την τελευταία εβδομάδα του Νοεμβρίου, η οποία συνέπεσε με την «Black Friday», σημειώθηκε αύξηση της τάξης του 150% στην αξία των online αγορών σε σχέση με τον μέσο εβδομαδιαίο όρο του Σεπτεμβρίου. 

Η συγκεκριμένη τάση εκτιμάται ότι θα κορυφωθεί εντός των αμέσως επόμενων εβδομάδων, καθώς δηλαδή θα οδεύουμε όλο και πιο κοντά στα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά, μια περίοδο κατά την οποία παραδοσιακά καταγράφεται μεγάλος τζίρος στο λιανεμπόριο. 

Μονόδρομος το e-εμπόριο

Με τα εμπορικά καταστήματα να παραμένουν κλειστά έως τουλάχιστον τις 14 Νοεμβρίου, με εξαίρεση τα εποχικά, το βάρος των καταναλωτικών αγορών έχει πέσει στις πλάτες του ηλεκτρονικού εμπορίου και φυσικά, των εταιρειών μεταφορών.

Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, ότι οι επισκέψεις σε e-shop και ηλεκτρονικά καταστήματα έχουν παρουσιάζει ραγδαία αύξηση τις τελευταίες ημέρες, με ολοένα και περισσότερους Έλληνας να προχωρούν στην αγορά προϊόντων και είδη δώρων από το διαδίκτυο.

Εκτός λειτουργίας το e-shop της Jumbo

Πολύ πρόσφατα, η διοίκηση της Jumbo ανακοίνωσε την αναστολή λειτουργίας του ηλεκτρονικού της καταστήματος, δηλώνοντας αδυναμία διαχείρισης του μεγάλου όγκου των ηλεκτρονικών παραγγελιών.

«Το ηλεκτρονικό μας κατάστημα θα παραμείνει κλειστό μέχρι νεωτέρας, ώστε να εξυπηρετήσουμε απρόσκοπτα τον μέχρι τώρα τεράστιο όγκο παραγγελιών» ανέφερε, μεταξύ άλλων, η εταιρεία.

Υπενθυμίζεται ότι το e-shop της Jumbo είχε σταματήσει να δέχεται παραγγελίες και στα μέσα Νοεμβρίου, και πάλι λόγω του μεγάλου όγκου παραγγελιών.

«Σας ευχαριστούμε που προτιμάτε τον κόσμο των Jumbo και λυπούμαστε ειλικρινά για την αναστάτωση. Θα είμαστε σύντομα κοντά σας» επεσήμανε, παράλληλα, η διοίκηση.

Σε πρώιμο στάδιο η ψηφιακή ετοιμότητα των ΜμΕ

Η συγκεκριμένη κατάσταση, φυσικά, έπιασε εξαπίνης τις περισσότερες ελληνικές επιχειρήσεις, οι οποίες καλούνται έστω και την τελευταία στιγμή να προσαρμοστούν στο νέο status quo, το οποίο επιβάλει τη διάθεση ενός λειτουργικού e-shop.

Πρόσφατη έρευνα του εργαστηρίου ηλεκτρονικού εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών για λογαριασμό της Cosmote είχε καταδείξει το εξής:  Σχεδόν το 50% των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων (ΜμΕ) βρίσκεται σε πρώιμο στάδιο ψηφιακής ετοιμότητας, ενώ μόλις 1 στις 8 κατατάσσεται σε προχωρημένο στάδιο, και καμία στο ιδεατό. 

Εν ολίγοις, αυτή τη στιγμή, οι περισσότερες ΜμΕ, οι οποίες αποτελούν και την πλειονότητα των ελληνικών επιχειρήσεων, δεν έχουν επαρκή εμπειρία, προκειμένου να διαχειριστούν αυτή τη ραγδαία απήχη του e-εμπορίου. 

Προβλήματα στις μεταφορές

Ταυτόχρονα, όμως, η νέα αυτή κατάσταση φαίνεται ότι προκαλεί προβλήματα και στον κλάδο των μεταφορών, ο οποίος αν και παρουσιάζει μεγάλα ποσοστά προσαρμοστικότητας, καλείται να διαχειριστεί μια απρόσμενη πρόκληση.

Ο όγκος των παραγγελιών είναι ολοένα και μεγαλύτερος και το στοίχημα της έγκυρης παράδοσης καθίσταται ολοένα και πιο δύσκολο. Αντίστοιχα προβλήματα χρόνου, βέβαια, είχαν παρατηρηθεί και κατά την περίοδο του πρώτου lockdown.

Πριν λίγες ημέρες, για παράδειγμα, η Γενική Ταχυδρομική περιόρισε το εύρος των προσφερόμενων υπηρεσιών της, προκειμένου να αποσυμφορήσει το δίκτυο μεταφορών και να προβεί σε όσο το δυνατόν καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών.

Υπό αυτό το πρίσμα, προχώρησε στην αναστολή όλων των πρόσθετων υπηρεσιών της (αποστολές σπέσιαλ, παράδοση Σάββατο, παράδοση σε δυσπρόσιτες περιοχές κ.α.), πλην της βασικής υπηρεσίας απλής αποστολής ή αποστολής με αντικαταβολή.  

moneyreview.gr

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News