ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Κωτσόβολος: Αύξηση 5% στον τζίρο, συμπίεση στα κέρδη

Κωτσόβολος: Αύξηση 5% στον τζίρο, συμπίεση στα κέρδη

Με αύξηση του τζίρου κατά 5% σε σύγκριση με το αντίστοιχο εξάμηνο της προηγούμενης χρήσης, αλλά κατά 30% σε σύγκριση με τρία χρόνια πριν έκλεισε το πρώτο ήμισυ της οικονομικής χρήσης για την «Κωτσόβολος», για το διάστημα δηλαδή από την 1η Μαΐου 2022 έως 29 Οκτωβρίου 2022. Από την άλλη καταγράφεται σημαντική συμπίεση κερδών, λόγω των μικρότερων περιθωρίου κέρδους, κάτι που σύμφωνα με την μητρική εταιρεία της «Κωτσόβολος», την Currys, οφείλεται στην σκληρή εκπτωτική πολιτική που ακολούθησαν οι ανταγωνιστές, επωφελούμενοι και από τα διάφορα προγράμματα επιδότησης συσκευών.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα αποτελέσματα που ανακοίνωσε η Currys, ο κύκλος εργασιών της «Κωτσόβολος» κατά το πρώτο εξάμηνο της τρέχουσας οικονομικής χρήσης (1η Μαΐου 2022-30 Απριλίου 2023) διαμορφώθηκε σε 295 εκατ. στερλίνες (περίπου 340 εκατ. ευρώ)  έναντι 280 εκατ. στερλινών (περίπου 322 εκατ. ευρώ)  το αντίστοιχο διάστημα της οικονομικής χρήσης 2021/2022, ενισχυμένος κατά 5%. Σε συγκρίσιμο αριθμό καταστημάτων η αύξηση είναι της τάξης του 4%. Αξίζει, πάντως, να σημειωθεί ότι σε σύγκριση με το προ πανδημίας εξάμηνο (1η Μαΐου 2019-30 Οκτωβρίου 2019) η αύξηση του κύκλου εργασιών είναι 30% ενώ σε συγκρίσιμο αριθμό καταστημάτων 25%. Σημειώνεται ότι στα παραπάνω αποτελέσματα δεν περιλαμβάνονται οι πωλήσεις που έγιναν στη διάρκεια της Black Friday και οι οποίες, σύμφωνα με πηγές από την εταιρεία, διαμορφώθηκαν σε πολύ καλά επίπεδα.

Τα κέρδη προ φόρων και τόκων περιορίστηκαν σε μόλις 1 εκατ. στερλίνες (περίπου 1,15 εκατ. ευρώ) από 11 εκατ. στερλίνες (12,65 εκατ. ευρώ)  το αντίστοιχο περσινό διάστημα, μείωση δηλαδή κατά 91%, κάτι που σύμφωνα με τον βρετανικό όμιλο αποδίδεται στη διαταραχή της αγοράς από τη σκληρή εκπτωτική πολιτική του ανταγωνισμού, αλλά και την ολιγωρία στην ουσία σε ό,τι αφορά την έναρξη του προγράμματος «Ανακυκλώνω – Αλλάζω συσκευή», το οποίο επηρέασε αρνητικά τις πωλήσεις κλιματιστικών μηχανημάτων την παραδοσιακή περίοδο αιχμής για αυτή την κατηγορία που είναι ο Μάιος και ο Ιούνιος. Την ίδια ώρα σημειώνεται «έτρεχε» το πρόγραμμα «Ψηφιακή Μέριμνα ΙΙ» το οποίο δεν είχε την ίδια επιτυχία και ανταπόκριση και επομένως οδήγησε σε λιγότερες πωλήσεις σε σύγκριση με το πρόγραμμα «Ψηφιακή Μέριμνα Ι». Σε ό,τι αφορά τις ηλεκτρονικές πωλήσεις της «Κωτσόβολος» αυτές, όπως ήταν αναμενόμενο, υποχώρησαν σε σύγκριση με πέρυσι, όταν ακόμη υπήρχαν κάποιοι περιορισμοί στα φυσικά καταστήματα λόγω της πανδημίας. Έτσι, στο α’ εξάμηνο της χρήσης 2022/2023 διαμορφώθηκαν στο 7% των συνολικών πωλήσεων, έναντι 8% κατά το α’ εξάμηνο της χρήσης 2021/2022. Προ πανδημίας, βεβαίως, το μερίδιο των ηλεκτρονικών πωλήσεων της «Κωτσόβολος» στο σύνολο του τζίρου της ήταν αρκετά χαμηλότερο, μόλις 5%.

Το φαινόμενο, πάντως, της δραστικής συρρίκνωσης κερδών είναι εμφανές σε ολόκληρο τον όμιλο Currys και όχι μόνο σε ό,τι αφορά τη δραστηριότητά του στην Ελλάδα και αποδίδεται, σύμφωνα με όσα αναφέρει στη σχετική ανακοίνωσή του, στο γεγονός ότι πολλοί ανταγωνιστές είχαν προβεί σε μεγάλες αγορές αποθεμάτων, αποθέματα τα οποία στη συνέχεια διέθεσαν σε πολύ χαμηλές τιμές. Καθοριστικό ρόλο, επίσης, στη συρρίκνωση των κερδών έχει διαδραματίσει και η παγκόσμια πληθωριστική κρίση.

Συνολικά ο κύκλος εργασιών της Currys κατά το α΄ εξάμηνο της τρέχουσας χρήσης διαμορφώθηκε σε 4,473 δισ. στερλίνες έναντι 4,785 δισ. στερλίνες πέρυσι, καταγράφοντας μείωση 7%. Τα προσαρμοσμένα κέρδη προ φόρων και τόκων διαμορφώθηκαν σε 29 εκατ. στερλίνες, μειωμένα κατά 67%.

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News