ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Κωτσόβολος: Πού ποντάρει για θετικό 2022, τα κόστη, η ανακύκλωση και τα απούλητα των Ρώσων

Κωτσόβολος: Πού ποντάρει για θετικό 2022, τα κόστη, η ανακύκλωση και τα απούλητα των Ρώσων

Στον τουρισμό που αναμένεται να ενισχύσει το διαθέσιμο εισόδημα και θα δώσει το απαιτούμενο «λίπος» για την αύξηση της ιδιωτικής κατανάλωσης και φέτος, καθώς και στο γεγονός ότι οι καταναλωτές και οι επιχειρήσεις έχουν πάρει μαθήματα από την πρόσφατη χρηματοοικονομική κρίση προσβλέπει η Κωτσόβολος για τη διατήρηση θετικού προσήμου και κατά την τρέχουσα οικονομική χρήση. Παρουσιάζοντας, πάντως, χθες τα οικονομικά αποτελέσματα της οικονομικής χρήσης 1η Μαΐου 2021-30 Απριλίου 2022 ο διευθύνων σύμβουλος της Κωτσόβολος κ. Γιάννης Βασιλάκος έκανε λόγο για μία πολύ δύσκολη χρονιά, αναφερόμενος στo 2022. Άλλωστε το πρώτο τετράμηνο του έτους η ελληνική αγορά ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών κατέγραψε μείωση πωλήσεων κατά 6,3% (σύμφωνα με στοιχεία της GfK TEMAX), ενώ τον Μάιο και τον Ιούνιο καταγράφεται περαιτέρω επιβράδυνση.

Σε ό,τι αφορά την χρήση που έκλεισε στις 30 Απριλίου 2022, ο κύκλος εργασιών της Κωτσόβολος, συμπεριλαμβανομένης και της δραστηριότητας στην Κύπρο που έκλεισε περίπου 10 μήνες, διαμορφώθηκε σε 654 εκατ. ευρώ έναντι 578 εκατ. ευρώ κατά τη χρήση 2020/2021, καταγράφοντας αύξηση 13,1%. Σε συγκρίσιμο αριθμό καταστημάτων, πάντως, η αύξηση του τζίρου ήταν της τάξης του 4%. Στόχος της αλυσίδας είναι η χρήση 2022/2021 να κλείσει με τζίρο που να πλησιάζει τα 700 εκατ. ευρώ.

Τα κέρδη προ τόκων και φόρων διαμορφώθηκαν σε 25,2 εκατ. ευρώ, ενισχυμένα κατά 20,6% σε σύγκριση με την προηγούμενη χρήση, ενώ τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) αυξήθηκαν κατά 18% και διαμορφώθηκαν σε 51,7 εκατ. ευρώ. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα ταμειακά διαθέσιμα υποχώρησαν στα 59,4 εκατ. ευρώ από 76,6 εκατ. ευρώ, καθώς η εταιρεία είχε λάβει την απόφαση να έχει μεγάλα αποθέματα σε συσκευές κλιματισμού και ψύξης, αναμένοντας ότι το πρόγραμμα για την ανακύκλωση συσκευών θα ξεκινήσει νωρίτερα, καθώς είχε προαναγγελθεί από την κυβέρνηση από τον Φεβρουάριο. «Αυτοκτονήσαμε με τη διαχείριση αυτού του προγράμματος» είπε χαρακτηριστικά χθες ο κ. Βασιλάκος, επισημαίνοντας ότι πήγε πίσω η ανάπτυξη στις κατηγορίες αυτές συσκευών. «Βγήκε η αγορά εκτός σεζόν. Ο καταναλωτής, καθώς θα χρειάζεται να προσθέσει και άλλα χρήματα εκτός από το κουπόνι – επιδότηση που θα λάβει, δεν θα το δαπανήσει διότι θα πάει διακοπές», πρόσθεσε.

Και εάν τα ταμειακά διαθέσιμα μειώθηκαν, το ενεργειακό κόστος και στην περίπτωση της «Κωτσόβολος» αυξήθηκε σημαντικά. Για ηλεκτρικό ρεύμα και για πετρέλαιο κίνησης, καθώς η εταιρεία διαθέτει μεγάλο στόλο φορτηγών, η πρόσθετη επιβάρυνση το 2021 ήταν 5 εκατ. ευρώ (4 εκατ. ευρώ για το ηλεκτρικό ρεύμα και 1 εκατ. ευρώ για το πετρέλαιο) από την προϋπολογισθείσα δαπάνη.

Οι επενδύσεις της Κωτσόβολος πάντως την τρέχουσα χρήση (2022/2023) αναμένεται να κυμανθούν περίπου στα ίδια επίπεδα με αυτές της προηγούμενης. Συγκεκριμένα για φέτος προγραμματίζονται επενδύσεις ύψους 12,4 εκατ. ευρώ (έναντι 13,2 εκατ. ευρώ κατά τη χρήση 2021/2022) εκ των οποίων 6,1 εκατ. ευρώ θα αφορούν στο δίκτυο καταστημάτων, 2,8 εκατ. ευρώ στην εφοδιαστική αλυσίδα και 3,5 εκατ. ευρώ σε επενδύσεις τεχνολογίας. Οι επενδύσεις στα καταστήματα περιλαμβάνουν ένα τουλάχιστον νέο κατάστημα στην Ελλάδα, πιθανόν σε νησί, 3 μετεγκαταστάσεις καταστημάτων και 9 ανακαινίσεις καταστημάτων.

Στις προθέσεις της Κωτσόβολος εξακολουθεί να υπάρχει η επέκταση και σε άλλες χώρες πλην της Κύπρου με τα Βαλκάνια να αποτελούν την περιοχή ενδιαφέροντος, κάτι που είχε αναφέρει και πριν από ένα χρόνο ο κ. Βασιλάκος. Ωστόσο, ακόμη δεν φαίνεται να έχουν ωριμάσει πλήρως οι συνθήκες για να γίνει το επόμενο βήμα, αν και σε αυτή τη φάση γίνεται η χαρτογράφηση των εν λόγω αγορών προκειμένου να γίνει η καλύτερη δυνατή επιλογή.

Διαθεσιμότητα

Πολλαπλές επιπτώσεις, όχι όλες αρνητικές, έχει ο πόλεμος στην Ουκρανία σε ό,τι αφορά τη διαθεσιμότητα των προϊόντων. Στις αρνητικές περιλαμβάνονται οι ελλείψεις κρυστάλλων, καλωδίων, αλλά και πλακετών για λευκές συσκευές που παράγονταν στην Ουκρανία με τα περισσότερα προβλήματα να εντοπίζονται στην κατασκευή ηλεκτρικών κουζινών και πλυντηρίων ρούχων. Από την άλλη το γεγονός ότι πολλά προϊόντα που προορίζονταν για τη ρωσική αγορά έχουν μείνει αδιάθετα λόγω των κυρώσεων, προκαλεί μείωση των τιμών τους, ενώ την ίδια ώρα οδηγεί και τους Κινέζους να μειώσουν σταδιακά και τις τιμές για τη μεταφορά των κοντέινερς.

Διαβάστε επίσης: 

«Βγήκε από την πρίζα» η αγορά ηλεκτρικών συσκευών

Αύξηση πωλήσεων και κερδών για την Κωτσόβολος

 

 

 

 

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News