Business & Finance Παρασκευή 26/04/2024, 07:28
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Froneri Ελλάς: Οι παράγοντες που οδήγησαν πέρυσι τον τζίρο στα €46 εκατ. – Θετικές προσδοκίες για το 2024

Froneri Ελλάς: Οι παράγοντες που οδήγησαν πέρυσι τον τζίρο στα €46 εκατ. – Θετικές προσδοκίες για το 2024

Ανάπτυξη 8,57% εμφάνισε η Froneri Ελλάς το 2023, με τον κύκλο εργασιών να αγγίζει τα €46 εκατ. Σύμφωνα με τη διοίκηση, οι σημαντικότεροι παράγοντες για την αύξηση αυτή ήταν η καλύτερη απόδοση πωλήσεων στο κανάλι Out of Home, οι εξαγωγές και οι σημαντικές επιδόσεις του τουρισμού

Επίσης σημαντική θετική επίδραση είχαν το επιτυχές λανσάρισμα για δεύτερη χρονιά της νέας σειράς προϊόντων Nuii και οι αναπροσαρμογές τιμών κατά την διάρκεια του έτους παρά τα αυξημένα κόστη για αγορές ετοίμου προϊόντος.

Και την περασμένη χρονιά η εταιρεία διατήρησε το υψηλότερο μερίδιο στην αγορά παγωτού, ενώ έως το γ’ τρίμηνο του 2023 κατάφερε να κερδίσει μερίδιο αγοράς σε ορισμένα κανάλια πωλήσεων σε σχέση με το 2022.

Οι εισπράξεις από πελάτες ακολούθησαν την υπάρχουσα εμπορική πολιτική και η Froneri διατήρησε την ρευστότητα της σε υψηλά επίπεδα με εκείνα των προηγούμενων χρήσεων.
Οι καθαρές ταμειακές ροές που χρησιμοποιήθηκαν σε επενδυτικές δραστηριότητες ανήλθαν σε €1,337 εκατ. (έναντι €3,097 εκατ. το 2022) και οι αγορές αφορούν κυρίως ψυγεία με σκοπό την ενίσχυση των σημείων πώλησης παγωτού.

Σημειώνεται ακόμη ότι, στις 14 Σεπτεμβρίου 2023 η εταιρεία υπέγραψε προσύμφωνο αγοραπωλησίας οικοπέδων και των επ’ αυτών κτισμάτων, εγκαταστάσεων κτλ., στον Ελαιώνα, ενώ στις 5/2/2024 υπέγραψε το οριστικό αγοραπωλητήριο συμβόλαιο συμβολαίου.

Στο τέλος του 2023 διέθετε στο ταμείο της €13,912 εκατ. (έναντι €15,456 εκατ. το 2022) εκ των οποίων €10,2 εκατ. στην Bank Mendes Gans N.V. (με credit rating ΑΑ+/stable), €2,2 εκατ. στην Citibank Athens (A+/stable) και €1,505 εκατ. στην Εθνική Τράπεζα (BB/stable).

Σε επίπεδο κερδοφορίας, η Froneri Ελλάς αύξησε το μικτό της κέρδος κατά 7,88%, στα €20,86 εκατ. και τα προ φόρων κέρδη κατά 2% (στα €4,56 εκατ.), ενώ τα καθαρά κέρδη υποχώρησαν στα €1,796 εκατ. από €3,281 εκατ. το 2022 λόγω υψηλότερης (αναβαλλόμενης) φορολογίας.

Το Διοικητικό Συμβούλιο πρότεινε τη διανομή μερίσματος ποσού €1,707 εκατ. και επίσης να διανεμηθεί το ποσό των €426 χιλ. υπέρ του προσωπικού της εταιρείας, ποσό το οποίο αναγνωρίστηκε ως έξοδο στη Κατάσταση Αποτελεσμάτων της χρήσης 2023.

Προοπτικές

Η διοίκηση της Froneri Ελλάς είναι αισιόδοξη και για τις φετινές προοπτικές της εταιρείας, με βάση τους αναμενόμενους υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας, τους θετικούς οιωνούς για τον τουρισμό, την περαιτέρω επέκταση της κατανάλωσης και την υποχώρηση πληθωρισμού και ανεργίας στη χώρα.

Το λανσάρισμα της νέας κατηγορίας παγωτών Nuii αναμένεται να ενισχύσει ακόμα περισσότερο την προστιθέμενη αξία της εταιρείας και το 2024 ξεκίνησε με υψηλές επιδόσεις στις πωλήσεις της εταιρείας. Σημειώνεται ότι πρόσφατα ανακοινώθηκε ότι ο Jason Momoa είναι ο νέος brand ambassador των παγωτών Nuii για τη νέα καμπάνια 2024, ηθοποιός, γνωστός για τους ρόλους του στα  Aquaman, Game of Thrones και Dune.

Επίσης, όπως σημειώνεται στις ετήσιες οικονομικές καταστάσεις, “η διατήρηση μείωσης διαφόρων λειτουργικών δαπανών που αποκόμισε η εταιρεία τα προηγούμενα έτη, η αναπλήρωση καινούργιων ψυγείων στα σημεία πώλησης λόγω υψηλών επενδύσεων και για το 2023, η ανάκαμψη του τουρισμού, η βελτίωση των οικονομικών μεγεθών της εταιρείας, θα ενισχύσουν ακόμα περισσότερο τα περιθώρια κερδοφορίας για το τρέχον έτος και η εταιρεία θα συνεχίσει να έχει υψηλά κέρδη προ φόρων χρηματοοικονομικών, επενδύσεων και αποσβέσεων (EBITDA)”.

Προσθέτει δε ότι “η Froneri Ελλάς δεν έχει δανεισμό και οι πιο σημαντικοί της προμηθευτές είναι οι υπόλοιπες εταιρίες του Ομίλου, οι οποίοι συνέχισαν απρόσκοπτα την συνήθη δραστηριότητα τους χωρίς αυτή να επηρεαστεί από καθυστερήσεις, κλείσιμο εργοστασίων και δεν έχει προκύψει κανένα θέμα στην εφοδιαστική αλυσίδα αγοράς εμπορευμάτων. Μέχρι την παρούσα χρονική στιγμή οι εισπράξεις από πελάτες συνάδουν με την υπάρχουσα εμπορική πολιτική και η ρευστότητα της εταιρείας διατηρείται σε υψηλά επίπεδα. Υπό αυτές τις συνθήκες, επικεντρωνόμαστε στην επιτυχή υλοποίηση της εμπορικής στρατηγικής μας όπως έχει σχεδιαστεί για το 2024”.

Διαβάστε επίσης:

Καφεκοπτεία Λουμίδη: Ξεκίνησε πουλώντας καφέ με κάρα – Η τρίτη γενιά και ο νέος espresso

Unilever: Κάνει αυτόνομη τη μονάδα παγωτού και απολύει 7.500 άτομα

Nestle και Danone προσπαθούν να φέρουν πίσω τους καταναλωτές καθώς ο πληθωρισμός μειώνεται

 

 

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News