ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Καφεκοπτεία Λουμίδη: Ξεκίνησε πουλώντας καφέ με κάρα – Η τρίτη γενιά και ο νέος espresso

Καφεκοπτεία Λουμίδη: Ξεκίνησε πουλώντας καφέ με κάρα – Η τρίτη γενιά και ο νέος espresso

Με ανάπτυξη που άγγιξε το 20% έκλεισε το 2023 για την Καφεκοπτεία Λουμίδη, με τον τζίρο της να διαμορφώνεται σε €5,626 εκατ. Σε συνδυασμό με τη μικρή αύξηση του κόστους πωλήσεων (κατά 4%, στα €3,626 εκατ.), η εταιρεία επέστρεψε σε οριακά κερδοφόρο αποτέλεσμα (€20,83 χιλ.) έναντι ζημιών το 2022.

Τα στοιχεία του ισολογισμού

Τα αποθέματα το 2023 ανήλθαν σε €897,55 χιλ., παρουσιάζοντας αύξηση 36,60%. Αυξημένες κατά 23,5% ήταν και οι εμπορικές & λοιπές απαιτήσεις (€837,86 χιλ.)

Τα ταμειακά διαθέσιμα ξεπέρασαν τα €800 χιλ. (+135,42%), ενώ το σύνολο καθαρής θέσης ανήλθε σε €323,45 χιλ. (+289,97%)

Οι υποχρεώσεις το 2023 αυξήθηκαν κατά 56,65%, στα €3,38 εκατ. με τον συνολικό δανεισμό να υπερδιπλασιάζεται (+124,36%), φθάνοντας τα €1,165 εκατ.

Απορρόφηση θυγατρικών

Σημειώνεται ότι στις 21 Νοεμβρίου 2023 ολοκληρώθηκε η απορρόφηση των θυγατρικών εταιρειών

  • “Καφεκοπτεία Λουμίδη Άρης Ν. Λουμίδης ΕΠΕ”
  • “Καφεκοπτεία Λουμίδη Αριστείδης Ιασ. Λουμίδης ΕΠΕ”

Τα αποτελέσματα των απορροφημένων θυγατρικών εταιρειών για την περίοδο από 1η Ιανουαρίου 2023 έως και 21η Νοεμβρίου 2024 μαζί με τα προοδευτικά αποτελέσματα τους έως τις 31/12/2022 εμφανίζονται απευθείας στον λογαριασμό “Αποτελέσματα εις νέο” του Ισολογισμού και ανέρχονται σε ζημιές €110,3 χιλ.

Espresso Legit

Το περασμένο φθινόπωρο η εταιρεία παρουσίασε για πρώτη φορά στο Athens Coffee Festival 2023 το νέο brand LEGIT (με τρία χαρμάνια espresso coffee), το οποίο απευθύνεται στους επαγγελματίες της καφεστίασης.

Ο καφές προέρχεται από προσεκτικά επιλεγμένους κόκκους υψηλής ποιότητας από διάφορα μέρη του κόσμου, διαφορετικές ποικιλίες και μεθόδους επεξεργασίας. Το καβούρδισμα τους είναι πάντα ήπιο, μελετημένο και σταθερό, αναδεικνύοντας τα αρώματα και τις γευστικές νότες κάθε κόκκου καφέ ξεχωριστά. Ο Director of Coffee των Καφεκοπτείων Λουμίδη, Βασίλης Λουμίδης, είχε αναφέρει σχετικά με αυτό το λανσάρισμα: «Μπορεί όλη η Ελλάδα να μας γνωρίζει για τον ελληνικό, όμως η εταιρεία παράγει εσπρέσο από το 1940. Ζώντας καθημερινά τον παλμό της αγοράς μέσα από το δίκτυο λιανικής και χονδρικής μας, διαπιστώσαμε το πώς ο καταναλωτής γίνεται όλο και περισσότερο γνώστης και απαιτητικός. Παρατηρώντας τον να προτιμά κυρίως τον espresso στην εκτός σπιτιού κατανάλωση, καθώς 8 στους 10 καφέδες ανήκουν στο συγκεκριμένο είδος, αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε για την αγορά του HO.RE.CA. μία νέα, φρέσκια πρόταση espresso». 

Το προφίλ και οι στόχοι της εταιρείας

Ο κυριότερος στόχος της διοίκησης για το 2024 είναι η διατήρηση της θετικής πορείας των αποτελεσμάτων της, μέσα από την ανάπτυξη νέων προϊόντων και υπηρεσιών, ώστε να επιτευχθεί η ανάπτυξη πωλήσεων σε νέες αγορές.

Σήμερα, η δεύτερη και τρίτη γενιά της Καφεκοπτεία Λουμίδη, βασιζόμενοι στην εμπειρία άνω των 100 ετών, συνεχίζειτην παράδοση της Οικογένειας Λουμίδη, και μοιράζεται το μεράκι και τη γνώση της με τους λάτρεις του καφέ και των παραδοσιακών προϊόντων σε όλη την Ελλάδα.

Τα Καφεκοπτεία Λουμίδη διαθέτουν μια υπερσύγχρονη μονάδα παραγωγής καφέ, στην οποία εφαρμόζεται ένα πλήρως ανεπτυγμένο, κατάλληλα επικυρωμένο και επαληθευμένο Σύστημα Διαχείρισης Ασφάλειας, βασισμένο στις αρχές του H.A.C.C.P.. Το πεδίο εφαρμογής του συστήματος περιλαμβάνει όλα τα στάδια της επεξεργασίας του καφέ: τη φρύξη, την άλεση και την συσκευασία, λαμβάνοντας έτσι όλα τα απαραίτητα μέτρα ώστε τα προϊόντα που παράγει, συσκευάζει και διακινεί να είναι ασφαλή. Παράλληλα, λειτουργεί και γραμμή παραγωγής αρωματικών καφέδων.

Η εταιρεία διατηρεί επίσης ένα γρήγορα αναπτυσσόμενο κανάλι χονδρικής, ενώ πρόσφατα ξεκίνησε να δραστηριοποιείται και στην αγορά των Private Label καφέδων.

Ιστορία – σταθμοί

1910 
Τρία αδέλφια από την Κάρυστο, ο Αντώνης, ο Νίκος και ο Ιάσων Λουμίδης, αφήνουν τη γενέτειρά τους αναζητώντας εργασία στον Πειραιά. Ύστερα από αρκετές προσωρινές δουλειές, ανοίγουν ένα παντοπωλείο με αποικιακά προϊόντα και καταπιάνονται με τη δύσκολη διαδικασία της παρασκευής και του καβουρδίσματος του καφέ, χρησιμοποιώντας τα «πρωτόγονα» μέσα της εποχής.

1920
Καρπός της πολύτιμης γνώσης και εμπειρίας που απέκτησαν κατά την πρώτη δεκαετία ήταν φυσικά η απόφαση να επενδύσουν όλες τις οικονομίες τους στο πρώτο κατάστημα που θα ήταν αποκλειστικά αφιερωμένο στην πώληση φρεσκοκομμένου καφέ. Με έδρα την οδό Ρετσίνα, δημιούργησαν σταδιακά το πρώτο δίκτυο κατ’οίκον διανομών με κάρα, πουλώντας καφέ στις γειτονιές του Πειραιά.

1923
Οι αδελφοί Λουμίδη αποφασίζουν να επεκταθούν, εγκαινιάζοντας ένα νέο κατάστημα στην οδό Τσαμαδού. Με μεράκι, αφοσίωση και στόχο την ασύγκριτη ποιότητα, επέμεναν στο σωστό, ομοιόμορφο καβούρδισμα του καφέ για να αποκτήσει σταθερό χρώμα και να μη χαθεί κανένα από τα πολύτιμα χαρακτηριστικά του.

1928
Ιδρύουν την εταιρεία «Α. Λουμίδης και ΣΙΑ» που προωθεί τον καφέ Βραζιλίας, και το 1932 εγκαινιάζουν το Καφεκοπτείο στην καρδιά της Αθήνας, στο σημείο όπου μέχρι πρότινος βρισκόταν το καφενείο του Γιάννη Χάφτα. «Καφέ Βραζιλίας σαν θέλεις να πιεις / Και κέφι να κάνεις ωσάν μερακλής / Στο δρόμο Αιόλου μες στα Χαυτεία /Λουμίδης& Σία», έγραψε ο ποιητής Γεώργιος Σουρής

1932
Ο καφές Λουμίδη γίνεται ευρέως γνωστός και αποσπά διεθνείς διακρίσεις σε εκθέσεις στην Ιταλία και τη Γαλλία. Η επιχείρηση επεκτείνεται ακόμα περισσότερο με την ίδρυση του πρώτου καφεκοπτείου στη Θεσσαλονίκη, και δύο ακόμη να ακολουθούν ως το τέλος του Μεσοπολέμου.

1938
Πολύ μελάνι έχει χυθεί για το κατάστημα – καφενείο «Πατάρι του Λουμίδη» της Σταδίου: όλα τα γνωστά ονόματα της λογοτεχνικής, καλλιτεχνικής και δημοσιογραφικής Αθηναϊκής σκηνής συχνάζουν και συζητούν εκεί τα δρώμενα της εποχής πίνοντας καφέ Λουμίδη.

1955
Εγκαινιάζεται στα Χαυτεία το «Ελληνικό Σπίτι του Καφέ» και ένα χρόνο αργότερα, ιδρύεται ακόμα ένα κατάστημα στην καρδιά της στεγασμένης αγοράς τροφίμων.

1958
Ίδρυση της «Ελληνικής Βιομηχανίας Σοκολάτας – Κακάο Λουμίδη» και ανέγερση του υπερσύγχρονου εργοστασίου στη Λεωφόρο Αθηνών.

1961
Η αίγλη και η υψηλή αισθητική των Καφεκοπτείων Λουμίδη εντυπωσιάζει και εγκωμιάζεται στα εγκαίνια του νέου ιδιόκτητου καταστήματος στην οδό Τσαμαδού στον Πειραιά.

1969
Ακόμα ένα νέο Καφεκοπτείο Λουμίδη στη Θεσσαλονίκη είναι γεγονός! Στην οδό Ερμού 22 διατίθενται πλέον περισσότερα από 300 είδη καφέ και σοκολατοποιΐας.

1974
Εγκαινιάζεται το σύγχρονο εργοστάσιο βιομηχανικής παραγωγής τυποποιημένου καφέ στα Οινόφυτα Βοιωτίας.

1987
Η Λουμίδης Α.Ε., που παράγει και διανέμει τον συσκευασμένο καφέ «Παπαγάλο», εξαγοράζεται από τη Nestle S.A. H οικογένεια Λουμίδη συνεχίζει να δραστηριοποιείται επιχειρηματικά στο δίκτυο των καταστημάτων και τα καφεκοπτεία.

1995
Επαναλειτουργεί το καφεκοπτείο της Θεσσαλονίκης, ενώ ξεκινά η λειτουργία αυτόνομων Καφεκοπτείων Λουμίδη (shop in shop) στις αλυσίδες supermarkets Carrefour και ΑΒ Βασιλόπουλος.

1998
Το δίκτυο των καφεκοπτείων αναπτύσσεται πανελλαδικά, αλλά και με συνεργασίες Franchise.

2012
Κλείνοντας σχεδόν έναν αιώνα παρουσίας στον Πειραιά, το Καφεκοπτείο Λουμίδη μετακομίζει στο ανακαινισμένο Μέγαρο Πολίτη.

2015
Μετά από 20 χρόνια λειτουργίας, το καφεκοπτείο της οδού Κομνηνών στη Θεσσαλονίκη ανακαινίζεται πλήρως.

2016
Μετά από 88 χρόνια συνεχούς παρουσίας στην αγορά της Ομόνοιας, το ιστορικό καφεκοπτείο ανακαινίζεται.

2017
Το καφεκοπτείο στο Μαρούσι ανακαινίζεται και μεταφέρεται σε νέο κεντρικό σημείο, στον αριθμό 20 του πεζόδρομου Ερμού.

Διαβάστε επίσης:

Η ΕΕ μετατρέπει καλό κρασί σε… βιομηχανική αλκοόλη

Oι επιπτώσεις της κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα

Διπλασιάστηκαν οι τιμές του κακάο – Ακριβότερα σοκολατένια αυγά το Πάσχα

Προώθηση των ελληνικών τροφίμων και ποτών σε μια αγορά 127 εκατ. κατοίκων

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News