ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Κρι Κρι: Aπό τις Σέρρες στο παγωτό κασσάτο και τώρα σε πάνω από 42 χώρες

Κρι Κρι: Aπό τις Σέρρες στο παγωτό κασσάτο και τώρα σε πάνω από 42 χώρες

Μόλις 1,6 ποσοστιαία μονάδα χωρίζει πλέον την Κρι Κρι, μια εταιρεία που μπήκε στην αγορά γιαουρτιού μόλις το 1991 από τη ΦΑΓΕ, την κορυφαία εδώ και χρόνια εταιρεία στην εν λόγω κατηγορία. Το 2023 το μερίδιο αγοράς της σερραϊκής γαλακτοβιομηχανίας διαμορφώθηκε σε αξία σε 16,1% έναντι 17,7% της ΦΑΓΕ και σε όγκο σε 14,2% έναντι 15,4% της ΦΑΓΕ. Αν ληφθούν υπόψη και τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, τότε η Κρι Κρι βρίσκεται ήδη στην κορυφή, καθώς παράγει γιαούρτια για όλες σχεδόν τις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Η κατηγορία αυτή είχε μερίδιο αγοράς το 2023 22,9% και 35,3% σε όγκο, καθώς οι πληθωριστικές πιέσεις οδήγησαν τους Έλληνες καταναλωτές σε πιο… ευρωπαϊκές συνήθειες. Στη Γαλλία για παράδειγμα τα γιαούρτια ιδιωτικής ετικέτας έχουν μερίδιο της τάξης του 40%, στην Ελβετία κοντά στο 50%. 

Το εξωτερικό πάντως είναι εκεί που έχει στραμμένη κυρίως την προσοχή της η Κρι Κρι θεωρώντας ότι η συνέχιση της ανάπτυξης θα προέλθει κατά βάση από τις πωλήσεις εκτός Ελλάδας. Συνολικά η εταιρεία αναμένει ανάπτυξη άνω του 10% για το 2024 με όχημα κυρίως την περαιτέρω αύξηση των εξαγωγών, με ενίσχυση της παρουσίας της τόσο στις αγορές που ήδη βρίσκεται όσο και την είσοδο σε νέες αγορές, όπως αυτή των ΗΠΑ, της Νορβηγίας, της Σιγκαπούρης και της Ταϊβάν. Μάλιστα, στο εξωτερικό η Κρι Κρι φιλοδοξεί να ενισχύσει την παρουσία της όχι μόνο μέσω του γιαουρτιού, αλλά και μέσω του Greek Frozen Yogurt, το οποίο «παντρεύει» ιδανικά τα δύο βασικά προϊόντα της, το γιαούρτι και το παγωτό. Ειδικά σε ό,τι αφορά τις ΗΠΑ, η εταιρεία βρίσκεται σε προχωρημένες διαπραγματεύσεις με την αλυσίδα Walmart, προκειμένου τα προϊόντα της να βρίσκονται στα ψυγεία της αλυσίδας από το επόμενο έτος. Σημειώνεται ότι το 2023 έκλεισε επίσης με σημαντική αύξηση των εξαγωγών για την Κρι Κρι, κατά 32% σε αξία και κατά 25% σε όγκο.

Σημειωτέον οι πωλήσεις εκτός Ελλάδας για τη σερραϊκή γαλακτοβιομηχανία αντιστοιχούν στο 50% του τζίρου της, ο οποίος συνολικά για το 2023 εκτιμάται σε περίπου 217 εκατ. ευρώ. Σήμερα η εταιρεία εξάγει τα προϊόντα της σε πάνω από 42 χώρες, προϊόντα τόσο επώνυμα όσο και ιδιωτικής ετικέτας για μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ σε Ιταλία, Αγγλία, Γερμανία κ.α.

Τα παραπάνω, βεβαίως, είναι αποτέλεσμα κυρίως των συνεχών επενδύσεων, οι οποίες τη δεκαετία 2014 – 2023 ανήλθαν σε 100 εκατ. ευρώ και συνεχίζονται τη διετία 2024-2025 με νέες επενδύσεις ύψους 30 εκατ. ευρώ. Οι νέες επενδύσεις περιλαμβάνουν επιπλέον επέκταση των γραμμών παραγωγής γιαουρτιού και παγωτού, αποθήκες, επέκταση της μονάδας βιοαερίου, αλλά και το θεματικό πάρκο παγωτού της Κρι Κρι, το οποίο εγκαινιάζεται επισήμως σήμερα.

Το πάρκο παγωτού

Το πάρκο  το οποίο βρίσκεται σε ιδιόκτητο χώρο δίπλα στο εργοστάσιο της εταιρείας στις Σέρρες σε ακίνητο 1.000 τ.μ. αποτελεί ένα μοναδικό ταξίδι στην ιστορία της Κρι Κρι, των Σερρών, της Κερκίνης και φυσικά στον απολαυστικό κόσμο του παγωτού. Άλλωστε η Κρι Κρι που φέτος συμπληρώνει 70 χρόνια ζωής, ξεκίνησε ως εταιρεία παγωτού από τον Γιώργο Τσινάβο, πατέρα του σημερινού βασικού μετόχου Παναγιώτη Τσινάβου, ο οποίος όταν μετοίκησε από την Ήπειρο στις Σέρρες παρασκεύαζε και πούλαγε παγωτό κασσάτο. Η εταιρεία το 1987 εξελίχθηκε σε βιομηχανία παγωτού με επενδύσεις 170 εκατ. δρχ. με τις εγκαταστάσεις τότε να είναι 4 στρέμματα για να φτάσουν σήμερα να πλησιάζουν τα 180 στρέμματα.

Με είσοδο 7 ευρώ και ξενάγηση μίας ώρας με οπτικά, ηχητικά ερεθίσματα και απεριόριστη κατανάλωση παγωτού ο κ. Παναγιώτης Τσινάβος θέλει να καταστήσει τις Σέρρες προορισμό για σχολεία και οικογένειες από την Ελλάδα και τα Βαλκάνια. Άλλωστε, ήδη υπάρχουν προκρατήσεις από σχολεία για συνολικό αριθμό 9.000 μαθητών μέχρι τον Ιούνιο με τον ιδιοκτήτη της Κρι Κρι να μην αποκλείει μελλοντικά μια μεγαλύτερη ενασχόληση με τον τουρισμό και τα θεματικά πάρκα.

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News