Business & Finance Πέμπτη 22/02/2024, 14:26
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Nestle και Danone προσπαθούν να φέρουν πίσω τους καταναλωτές καθώς ο πληθωρισμός μειώνεται

Nestle και Danone προσπαθούν να φέρουν πίσω τους καταναλωτές καθώς ο πληθωρισμός μειώνεται

Προσπάθειες να πείσουν τους καταναλωτές να αγοράσουν τα προϊόντα τους, κάνουν η Nestle και η Danone, μειώνοντας τις αυξημένες τιμές τους, καθώς ο πληθωρισμός επιβραδύνεται από τα επίπεδα που ώθησαν πολλούς να στραφούν σε μάρκες ιδιωτικής ετικέτας. 

Η Nestle ανέφερε ότι οι αυξήσεις των τιμών τα τελευταία δύο χρόνια πίεσαν πολλά νοικοκυριά, με αποτέλεσμα να στραφούν σε φθηνότερες επιλογές ή να αγοράσουν λιγότερα αγαθά.

Η ελβετική εταιρεία, αναμένει πως τα έσοδά της  θα αυξηθούν περίπου κατά 4% το 2024 σε οργανική βάση, τη στιγμή που πέρσι αυξήθηκαν 7,2% με τους επενδυτές να απογοητεύονται από τις εν λόγω προοπτικές. 

Ως εκ τούτου η μετοχή της Nestle υποχώρησε έως και 5,3% στο χαμηλότερο επίπεδο σε σχεδόν τέσσερα χρόνια το πρωί της Πέμπτης. 

Να σημειωθεί ότι η μετοχή της Nestle σημείωσε πτώση 14% τον περασμένο χρόνο, ενώ της ανταγωνίστριας Danone, είχε κέρδη 12%.

Η Nestle αντιμετώπισε επίσης προβλήματα στις πωλήσεις σε χώρες όπου υπάρχουν πολλοί μουσουλμάνοι, καθώς ορισμένοι καταναλωτές μποϊκόταραν τις πολυεθνικές που δραστηριοποιούνται στο Ισραήλ.

Υψηλότερα Περιθώρια

Τόσο η Nestle όσο και η Danone κατάφεραν να αυξήσουν την κερδοφορία το 2023 και αναμένουν άλλη μια μέτρια αύξηση φέτος. Τα αυξανόμενα κέρδη των καταναλωτικών εταιρειών έχουν τροφοδοτήσει ελέγχους από τις κυβερνήσεις σε ορισμένες χώρες σχετικά με τις πρακτικές τιμολόγησης.
Η Danone ανέφερε ότι οι πωλήσεις του τέταρτου τριμήνου αυξήθηκαν σύμφωνα με τις προσδοκίες εν μέσω χαλάρωσης του πληθωρισμού.

Η εταιρεία επιβεβαίωσε τις μεσοπρόθεσμες προβλέψεις της για αύξηση πωλήσεων μεταξύ 3% και 5% για το 2024, με μέτρια βελτίωση στην κερδοφορία. 

Κινούμενη στην στρατηγική που επιλέγει και η Nestle, η γαλλική εταιρεία λαμβάνει επίσης μέτρα για να κάνει τους καταναλωτές να αγοράσουν ξανά περισσότερα από τα προϊόντα της.

«Επενδύσαμε πολλά το 2023 για να δημιουργήσουμε τις προϋποθέσεις για να επαναφέρουμε τον όγκο από το 2024 και μετά», δήλωσε ο Chief Financial Officer Juergen Esser στο Bloomberg.

Η Danone διεύρυνε το περιθώριο κέρδους της από τις δραστηριότητες — ένα μέτρο του μικτού περιθωρίου — κατά 140 μονάδες βάσης το 2023.

moneyreview.gr 

Διαβάστε επίσης: 

Nestlé: Πώς ένα πρόωρο βρέφος συντέλεσε στο να στηθεί μία αυτοκρατορία 

Nestlé Eλλάς: Εξαγόρασε τις δραστηριότητες της Solgar στην Ελλάδα

Η Nestle μείωσε τις παραλλαγές προϊόντων κατά ένα πέμπτο

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News