ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Παπουτσάνης: Μπαίνει «σφήνα» στις πολυεθνικές στα απορρυπαντικά

Παπουτσάνης: Μπαίνει «σφήνα» στις πολυεθνικές στα απορρυπαντικά

«Σφήνα» στους πολυεθνικούς κολοσσούς στην κατηγορία των απορρυπαντικών θα επιχειρήσει να μπει τα επόμενα χρόνια η Παπουτσάνης, ξεκινώντας από φέτος να διαθέτει στην εγχώρια αγορά τις νέες σειρές απορρυπαντικών και αναπτύσσοντας τις εξαγωγές σε δεύτερη φάση.  Στόχος της διοίκησης σε ορίζοντα διετίας είναι μερίδιο της τάξης του 3%-5%, στόχος που θεωρείται αρκετά φιλόδοξος δεδομένης της κυριαρχίας πολυεθνικών κολοσσών στην κατηγορία των απορρυπαντικών.

Η Παπουτσάνης θα εστιάσει σε προϊόντα που υπηρετούν τις αρχές της βιωσιμότητας, προϊόντα που θα απαιτούν τη χρήση λιγότερου πλαστικού, χημικών και νερού, όπως είναι για παράδειγμα απορρυπαντικά σε κάψουλες. Μάλιστα, για την παραγωγή των απορρυπαντικών που αποτελεί νέα κατηγορία για την εταιρεία στην οποία εισήλθε πέρυσι μέσω της εξαγοράς της ιστορικής βιομηχανίας Αρκάδι, η διοίκηση της εισηγμένης διερευνά γραμμές παραγωγής στο εξωτερικό -καθώς το εργοστάσιο στην Ελλάδα αφορά κυρίως την παρασκευή καλλυντικού σαπουνιού- ενώ, εκτός από τα δικά της σήματα, αναμένεται να παράγει απορρυπαντικά και για λογαριασμό τρίτων. Ακόμη και οι συνεργασίες της με πολυεθνικές θα αφορούν σε προϊόντα με αυτά τα χαρακτηριστικά, καθώς η εταιρεία δεν επιθυμεί σε καμία περίπτωση να μετατραπεί σε «φασονατζή» απορρυπαντικών.

Η διοίκηση της Παπουτσάνης βλέπει ευκαιρία στην κατηγορία των απορρυπαντικών, ποντάροντας στη σχέση που έχει «χτίσει» με τους καταναλωτές και στις άλλες κατηγορίες και βασίζεται πολύ στη σχέση καλής ποιότητας-συμφέρουσας τιμής (value for money), καθώς και στο γεγονός ότι οι πολυεθνικές βρίσκονται σε φάση αποεπένδυσης σε ό,τι αφορά το μάρκετινγκ και τη διαφήμιση στην ελληνική αγορά.

Ο έτερος στόχος είναι να αυξηθεί στο 50% από 30% που είναι σήμερα η συμμετοχή στον τζίρο της εταιρείας τα επώνυμα προϊόντα λιανικής και τα επώνυμα ξενοδοχειακά προϊόντα. «Το brand έχει τη δική του αξία. Δεν φοβόμαστε ότι θα χάσουμε το άλλο κομμάτι των βιομηχανικών πελατών. Έχουμε φτάσει σε ένα σημείο εξυγίανσης του brand που επενδύουμε περισσότερο σε αυτό. Παλιότερα ήταν το χειρότερο κομμάτι, το κομμάτι με τη μικρότερη συνεισφορά στις πωλήσεις», επεσήμανε χθες ο κ. Μενέλαος Τασόπουλος, διευθύνων σύμβουλος της Παπουτσάνης στη διάρκεια της παρουσίασης της εταιρείας στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών.

Αναφερόμενος στις προοπτικές για το 2023 ο ίδιος εκτίμησε ότι θα είναι μεν καλύτερο από το 2022, χωρίς, όμως να έχει εκλείψει ο παράγοντας «αβεβαιότητα». Η εταιρεία αναμένει αύξηση του όγκου πωλήσεων στα επίπεδα του 10%-15%, αλλά και βελτίωση των περιθωρίων κέρδους που το 2022 συμπιέστηκαν λόγω των ανατιμήσεων. Η θετική προοπτική βασίζεται στην αύξηση των εξαγωγών, στη διεύρυνση των υφιστάμενων συνεργασιών και την έναρξη νέων, καθώς, βεβαίως, και στην επέκταση της εταιρείας στην κατηγορία των απορρυπαντικών.

Φέτος, εξάλλου, η εταιρεία για το α’ τρίμηνο του 2023 έχει συμφωνήσει με τους βιομηχανικούς πελάτες της τον επιμερισμό του κόστους ενέργειας, κάτι που δεν είχε γίνει πέρυσι. Αξίζει να σημειωθεί ότι η επιπλέον επιβάρυνση της εταιρείας στο εννεάμηνο του 2022 μόνο από την ενέργεια ήταν 2 εκατ. ευρώ, ίση με το 3% των πωλήσεων. Την ίδια ώρα το φοινικέλαιο που αποτελεί βασική πρώτη ύλη είχε φτάσει στα 1.800 δολάρια/τόνο από 700-750 δολάρια/τόνο την περίοδο προ αυξήσεων.

Σε ό,τι αφορά τις ανατιμήσεις στα προϊόντα που κατευθύνονται στη λιανική η εταιρεία προχώρησε το 2022 σε ανατιμήσεις μεσοσταθμικά 6,5%-7% έναντι ανατιμήσεων της τάξης του 15% με 20% στις οποίες προχώρησε η αγορά. Εντός του α’ τριμήνου του 2023 η εταιρεία θα προχωρήσει σε ανατιμήσεις, τις οποίες οι λιανέμποροι μπορούν να περάσουν στις τιμές μες στο επόμενο δίμηνο, ανατιμήσεις οι οποίες στην ουσία οφείλονται στις αυξήσεις των πρώτων υλών το 2022.

Τέλος, το 2023 προγραμματίζονται επενδύσεις ύψους 3 εκατ. ευρώ με την έμφαση το επόμενο διάστημα να δίνεται στην εγκατάσταση φωτοβολταϊκών και σε νέο μηχανολογικό εξοπλισμό.

Διαβάστε επίσης: 

Παπουτσάνης: Αυξημένος κατά 29% ο κύκλος εργασιών το 2022

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News