Business & Finance Τρίτη 15/11/2022, 17:28
BUSINESS & FINANCE

Black Friday: Ποια προϊόντα και brands αγοράζουν οι Έλληνες

Black Friday: Ποια προϊόντα και brands αγοράζουν οι Έλληνες

Ιδίως σε αγορές προϊόντων τεχνολογίας στρέφονται οι καταναλωτές στην Black Friday, όπως καταδεικνύουν τα στοιχεία έρευνας από το Public Group για τις τάσεις που επικράτησαν κατά την σχετική περίοδο του 2021. Δεδομένου ότι η φετινή ημέρα των «υπερεκπτώσεων» απέχει μόλις μερικές ημέρες (την τελευταία Παρασκευή του μήνα στις 25 Νοεμβρίου, ενώ τη Δευτέρα που την ακολουθεί στις 28 Νοεμβρίου «πέφτει» η Cyber Monday) αξίζει να εξεταστεί περαιτέρω η online αγοραστική συμπεριφορά των Ελλήνων.

Τα smartphones συγκέντρωσαν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον των online καταναλωτών. Με μικρή διαφορά ακολούθησαν οι τηλεοράσεις και οι gaming κονσόλες, ενώ έπειτα βρίσκονται τα laptops, οι Bluetooth συσκευές ήχου, τα tablets, τα πολυμηχανήματα, τα smartwatches και οι desktop υπολογιστές.

Black Friday: Ποια προϊόντα και brands αγοράζουν οι Έλληνες-1

Τα brands που ξεχώρισαν

Σύμφωνα με την έρευνα κορυφαία brands στην κατηγορία smartphones αναδείχθηκαν τα Motorola, Samsung, Poco και Xiaomi. Στην κατηγορία των τηλεοράσεων ξεχώρισαν οι εταιρείες Arielli, LG και Hitachi, ενώ στα laptops οι καταναλωτές επέλεξαν HP και Lenovo.

Στην κατηγορία προϊόντων ήχου ξεχώρισαν LG, Sonos, Creative Stage, Crystal Clear και Samsung, ενώ αντίστοιχα στα Bluetooth ακουστικά, οι καταναλωτές έδωσαν ψήφο εμπιστοσύνης σε Apple, Sony, Huawei και Xiaomi. Τέλος, στην κατηγορία φωτογραφικών DSLR αναδείχθηκαν νικητές τα brands Canon και Nikon.

Όσον αφορά τις οικιακές συσκευές στην online Black Friday, σε μεγάλο ποσοστό (50%) από την κατηγορία οικιακών συσκευών οι καταναλωτές επέλεξαν περισσότερο πλυντήρια, με τις κατηγορίες Morris, Pitsos, LG και Bosch. Επίσης, στην κατηγορία των κλιματιστικών ξεχώρισαν οι εταιρείες Omnys, AUX, Bosch, Fujitsu, Inventor, Toyotomi, ενώ στην κατηγορία των αφυγραντήρων «νικητές» βγήκαν τα brands Inventor, Rohnson, Morris και Singer.

Αξίζει να σημειωθεί πως οι αναζητήσεις για τις αγορές πραγματοποιήθηκαν κατά κύριο λόγο μέσω desktop, ενώ πολύ λιγότεροι ήταν όσοι αποφάσισαν να ψωνίσουν μέσω της οθόνης του κινητού τους. Συγκεκριμένα, στην προσπάθειά τους να εντοπίσουν τις καλύτερες προσφορές, οι καταναλωτές προτίμησαν την οθόνη του υπολογιστή (72%) αλλά αξιοποίησαν και τις mobile συσκευές τους – ωστόσο σε εντυπωσιακά μικρότερο ποσοστό (25%).

Πότε γίνονται οι αγορές

Όσον αφορά τις ώρες που γίνονται οι online αγορές κατά τη Black Friday, το 2021 οι πιο δραστήριες ώρες: από το βράδυ της Πέμπτης 25 Νοεμβρίου, η αναζήτηση προσφορών «χτύπησε κόκκινο». Η ζήτηση συνεχίστηκε δυναμικά καθ’ όλη τη διάρκεια της Black Friday 26 Νοεμβρίου. To αποκορύφωμα των αναζητήσεων σημειώθηκε την περίοδο αναμονής, την Πέμπτη 25 Νοεμβρίου 2021, στις 10μμ.

Από την έρευνα προκύπτει επίσης ότι συγκεκριμένα σε ό,τι αφορά τις αγορές μέσω Public και MediaMarkt, πρωταγωνίστησαν οι καταναλωτές από την Αττική (περίπου τα δύο τρίτα των αγορών), ενώ ακολούθησε η Θεσσαλονίκη και με πολύ μικρότερο ποσοστό η αγορά της Πάτρας, της Λάρισας, του Ηρακλείου και τέλος των Ιωαννίνων.

Black Friday: Ποια προϊόντα και brands αγοράζουν οι Έλληνες-2

moneyreview.gr με πληροφορίες από ΣΕΠΕ

Διαβάστε επίσης:

Λιανεμπόριο: Σκέψεις για περισσότερες Κυριακές με ανοικτά καταστήματα

Πότε είναι η καλύτερη περίοδος αγορών: Αξίζει η Black Friday;

Black Friday: Αντίστροφη μέτρηση για την Παρασκευή των υπερ-εκπτώσεων – Τι να προσέξετε

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News