Business & Finance Παρασκευή 6/05/2022, 14:32
BUSINESS & FINANCE

Οι 4 κανόνες για έναν stress-free εργασιακό χώρο

Οι 4 κανόνες για έναν stress-free εργασιακό χώρο

Οι χρόνιες μικρές δόσεις στρες κάθε μέρα σκοτώνουν – μεταφορικά και κυριολεκτικά. Και στον χώρο εργασίας μας βιώνουμε αρκετό άγχος.

Είτε είναι η στιγμή που ανεβαίνουν οι παλμοί σας όταν το αφεντικό πλησιάζει στο γραφείο για να σας τα ψάλλει, είτε είναι το γεγονός ότι σας έχουν πιάσει τα νεύρα επειδή ψάχνετε για πάρκινγκ μισή ώρα, η δουλειά μας μας προκαλεί στρες.

Το να το βιώνουμε αυτό – σε μικρό ή μεγάλο βαθμό – οκτώ ώρες την ημέρα είναι κακό για την υγεία.

Τα καλά νέα είναι ότι αυτό μπορεί να ελεγχθεί όχι μόνο από τους ίδιους τους εργαζόμενους, αλλά και από τους εργοδότες. Με μικρές αλλαγές μπορούν να δημιουργήσουν έναν stress-free εργασιακό χώρο.

Ακολουθούν τέσσερις χρήσιμες συμβουλές για εργοδότες και εργαζόμενους.

1. Να είστε πιο ξεκάθαροι στη γραπτή επικοινωνία σας

Φανταστείτε το εξής σενάριο. Σας έρχεται ένα email, ένα μήνυμα στο Whatsapp ή ένα σημείωμα από το αφεντικό σας που λέει: «Πρέπει να μιλήσουμε. Μπορείς αργότερα σήμερα;»

Μπορεί πολύ απλά το αφεντικό σας να ήταν πολύ απασχολημένο για να γράψει κάτι παραπάνω. Αλλά είναι φυσιολογικό αυτό το μήνυμα να σας αγχώσει: λέει τι θέλει από εσάς (να μιλήσετε), αλλά δεν εξηγεί γιατί. Ο λόγος θα μπορούσε να είναι πολύ απλός, πχ. να συζητήσετε για κάποιο πρότζεκτ ή για να σας δώσει αύξηση.

Αυτό συμβαίνει λόγω της διαφοράς ισχύος μέσα στο γραφείο. Γι’ αυτό, οι managers πρέπει να είναι πιο ξεκάθαροι και διαφανείς κατά την επικοινωνία τους.

2. Δημιουργήστε έναν ανθρώπινο χώρο εργασίας

Δεν χρειάζεται να υπάρχει μέσα στο γραφείο καφετιέρα τελευταίας τεχνολογίας ή εστιατόριο. Μιλάμε για απλά πράγματα όπως το να μην υπάρχει ηχορύπανση, να είναι επαρκής ο κλιματισμός, η εταιρεία να παρέχει θέσεις πάρκινγκ και να έχει λειτουργικά γραφεία.

Πολλές φορές, αν δεν αισθανόμαστε καλά σωματικά, ψυχικά και πνευματικά κουραζόμαστε και πιεζόμαστε πιο εύκολα. Για παράδειγμα, η θερμοκρασία στο γραφείο είναι ένας καθοριστικός παράγοντας για την εργασιακή παραγωγικότητα.

Οι περισσότεροι υποτιμούν την επιρροή αυτών των μικρών περιβαλλοντικών παραγόντων για την καλή σωματική και νοητική μας κατάσταση μέσα στη δουλειά.

Τα αφεντικά μπορούν να συζητήσουν με τους εργαζόμενούς τους τι θα ήθελαν να έχουν στη διάθεσή τους στον χώρο εργασίας για να αισθάνονται πιο άνετα. Από τη μεριά τους, οι εργαζόμενοι μπορούν να υπενθυμίσουν στους εργοδότες τους ότι οι μικρές αλλαγές δεν χρειάζονται ούτε πολύ κόπο ούτε πολλά χρήματα.

3. Μην αντιμετωπίζετε τους εργαζόμενους σαν να είστε ο ψυχολόγος τους

Πολλοί εργοδότες θεωρούν ότι γίνονται καλύτεροι αν ξέρουν τα πάντα για τους εργαζόμενούς τους, όπως την προσωπική τους ζωή και τα οικονομικά τους. Κάθονται και αφουγκράζονται τους εργαζόμενους να βγάζουνε τα σώψυχά τους ή τους ενθαρρύνουν να μιλήσουν για αυτά.

Δεν γίνεται, όμως, να γίνονται οι ψυχολόγοι τους. Οι συζητήσεις αυτές σίγουρα είναι αρκετά άβολες και για τις δύο πλευρές και μπορούν να γυρίσουν μπούμερανγκ, καθώς μπορεί να αυξήσουν το στρες του εργαζόμενου καθώς καλούνται να μιλήσουν επί προσωπικού σε ένα άτομο που δεν γνωρίζουν και αξιολογεί τη δουλειά τους.

Αντίθετα, οι εργαζόμενοι πρέπει να ελέγχουν τους εργαζόμενούς τους πάντα στο πλαίσιο της δουλειάς και των καθηκόντων τους, για να εντοπίσουν και τυχόν αντιμαχίες που έχουν δημιουργηθεί, έτσι ώστε να μπορούν να τις περιορίσουν πριν βγουν εκτός ελέγχου

4. Χαλαρώστε λίγο τα… λουριά

Πολλοί εργαζόμενοι θέλουν να έχουν περισσότερο έλεγχο στον χώρο εργασίας τους, αλλά οι εργοδότες τους διστάζουν να τους το δώσουν. Η έλλειψη ελέγχου στη δουλειά είναι ένας αρκετά στρεσογόνος παράγοντας.

Σε πολλές δουλειές, οι μεγάλες αποφάσεις δεν είναι στο χέρι των εργαζομένων. Ωστόσο, πολλοί εργοδότες δεν κατανοούν ότι η παραχώρηση του ελέγχου για μικρά πράγματα στους υπαλλήλους τους μπορεί να τονώσει το ηθικό τους.

Μπορεί να είναι μικρά καθημερινά πράγματα, όπως πότε θα κάνουν διάλειμμα για μεσημεριανό, αν μπορούν να ντύνονται πιο κάζουαλ ή αν μπορούν να μην έχουν ανοικτή την κάμερα στο Zoom.

Aπό τη μεριά τους, οι εργαζόμενοι πρέπει να γίνουν διεκδικητικοί και να ζητούν αυτά που θέλουν. Πολλές φορές ένα κοινό λάθος που γίνεται στους χώρους εργασίας είναι ότι νομίζουμε πως όλα είναι καλά, επειδή δεν παραπονιέται κανείς για κάτι.

Φυσικά, για τα μεγάλα άγχη και προβλήματα χρειάζονται και μεγάλες, δομικές αλλαγές στον χώρο εργασίας – κάτι που συχνά δεν είναι στο χέρι ούτε του εργοδότη ούτε του εργαζόμενου. Γι’ αυτό τον λόγο, μπορούμε να θέσουμε υπό έλεγχο μικρές καθημερινές εστίες στρες για να είμαστε καλύτερα ψυχικά και σωματικά. Με επιμονή και μικρές αλλαγές, μπορεί να έρθει η μεταβολή που επιθυμούμε.

moneyreview.gr με πληροφορίες από Wall Street Journal

Διαβάστε επίσης:

Τρία πράγματα που κάνουν οι επιτυχημένοι άνθρωποι για χαρούμενη και παραγωγική εβδομάδα

Οι 4 ερωτήσεις που πρέπει να θέσετε στους εργαζόμενους σας, αν δεν θέλετε να τους χάσετε

Ποιοι εργοδότες είναι οι πιο «σφιχτοχέρηδες»

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News