Business & Finance Κυριακή 6/12/2020, 17:50
BUSINESS & FINANCE

Ο «πόλεμος» του fast food στην Ινδία

Φωτ. Reuters

Τα μαχαίρια ακονίζουν οι μεγάλες εταιρείες fast food, οι οποίες έχουν βάλει στο μάτι την τεράστια αγορά της Ινδίας.

Οι περίπου 1,4 δισεκατομμύριο κάτοικοι της ασιατικής χώρας υιοθετούν ολοένα και περισσότερο το αμερικανικό «γρήγορο φαγητό», αποτελώντας το «τέλειο θύμα» για τις μεγάλες εταιρείες του κλάδου, οι οποίες επιδιώκουν την απόκτηση όσο το δυνατόν μεγαλύτερου μεριδίου αγοράς.

Η κατανάλωση μπέργκερ και τηγανιτής πατάτας, άλλωστε, έχει αυξηθεί ραγδαία τα τελευταία χρόνια, με τα καταστήματα fast food να ξεπετάγονται σαν μανιτάρια στις μεγαλουπόλεις.

Η ισχυροποίηση της μεσαίας – αστικής τάξης, η αύξηση του κατά κεφαλήν ΑΕΠ και η βελτίωση του βιωτικού επιπέδου αποτελούν, σύμφωνα με τους ειδικούς, κύριο παράγοντα εδραίωσης και επέκτασης του fast food στις ινδικές μεγαλουπόλεις.

Εξάλλου, το γρήγορο φαγητό έχει καταστεί συνώνυμο της αστικοποίησης, όπως παραδέχεται ο Ανκρούρ Μπάισεν, αντιπρόεδρος της συμβουλευτικής Technopak.

Οι αμερικανικές εταιρείες ανθίζουν

Η αλυσίδα Burger King, η οποία εισήλθε στην αγορά πριν από έξι χρόνια, σχεδιάζει να υπερδιπλασιάσει τα σημεια πώλησης, από 261 σήμερα σε 700 έως το 2026. Κατά κύριο λόγο, πρόκειται για καταστήματα franchise.

Στην τεράστια αγορά της Ινδίας βρίσκεται από το 2015 και η Wendy’s, η οποία μέσω μιας σειράς πρωτοβουλιών επιθυμεί να αποκτήσει ακόμη μεγαλύτερο μέρος από τη διαθέσιμη πίτα. Μέχρι στιγμής, διαθέτει περίπου 250 υποκαταστήματα, ενώ στόχος είναι να τα επεκτείνει σε 400 το αμέσως επόμενο διάστημα.

«Η Ινδία είναι εκεί που βρισκόταν η Κίνα πριν από 10 χρόνια» σημειώνει με νόημα ο Τζάσπερ Ράιντε, επικεφαλής της Worldwide Market Administration, η οποία ελέγχει τα franchise καταστήματα της Wendy’s .

Κυριαρχία της Domino’s

Η αλματώδης αύξηση της ζήτησης για αμερικανικό φαγητό έχει καταστεί βασικός λόγος για την άφιξη αρκετών αμερικανικών εταιρειών του κλάδου, όπως οι McDonald’s, KFC και Domino’s.

Η τελευταία άλλωστε, η οποία ειδικεύεται στην πίτσα, αυτή τη στιγμά ηγείται της σχετικής αγοράς, διαθέτοντας περισσότερα από 1.350 σημεία πώλησης σ’ όλη την Ινδία.

Το θέμα ταμπού του βοδινού

Φυσικά, η πανδημία του κορωνοϊού και το συνεπαγόμενο lockdown, έχει επιφέρει μια δικαιολογημένη επιβράδυνση του ρυθμού πωλήσεων. Όμως, οι αναλυτές θεωρούν ότι μακροπρόθεσμα η αγορά του fast food θα βγει απολύτως κερδισμένη.

Η Technopak, από την πλευρά της, εκτιμάει ότι οι μεγάλες αλυσίδες του κλάδου κατάφεραν να αυξήσουν τον τζίρο κατά 10% από τις αρχές του 2020, παρά τις αντίξοες συνθήκες.

Την ίδια ώρα, οι αλυσίδες γρήγορου φαγητού επιδεικνύουν και υψηλά ποσοστά προσαρμοστικότητας, καταφέρνοντας να προσελκύσουν ακόμη περισσότερους πελάτες, συνδυάζοντες τις αμερικανικές με τις τοπικές συνταγές.

Το ίδιο ισχύει και με τη μεγάλη κοινότητα των βετζετέριαν της Ινδίας. Άλλωστε, η κατανάλωση βοδινού παραμένει θέμα ταμπού, καθώς το 80% του τοπικού πληθυσμού είναι Ινδουιστές.

moneyreview.gr με πληροφορίες από FT

Money Review