BUSINESS & FINANCE

Πώς η Covid αύξησε τις εξαγωγές ελληνικών τροφίμων στη Βρετανία

Αύξηση στις εξαγωγές, κόντρα στις ανησυχίες για τις επιπτώσεις του Brexit

Πώς η Covid αύξησε τις εξαγωγές ελληνικών τροφίμων στη Βρετανία

Μπορεί οι ελληνικές εξαγωγικές εταιρείες τροφίμων να ανησυχούσαν για τις επιπτώσεις του Brexit στις εξαγωγές των προϊόντων, ήρθε όμως η Covid-19 για να τις… καθησυχάσει. Η παραμονή στο σπίτι για μεγάλο χρονικό διάστημα, η οποία οδήγησε σε αύξηση της κατανάλωσης τροφίμων, σε συνδυασμό με τη στροφή των Βρετανών στην υγιεινή διατροφή, τάση που αναπτύσσεται και σε άλλες χώρες μετά την πανδημία, στο πλαίσιο της ανάγκης να θωρακιστεί ο οργανισμός, ενίσχυσαν τις εξαγωγές των ελληνικών προϊόντων διατροφής, ενώ ταυτόχρονα δημιουργούν νέες ευκαιρίες.

Ειδικότερα, οι εξαγωγές αγροτικών προϊόντων και τροφίμων στο Ηνωμένο Βασίλειο αυξήθηκαν κατά 4,3% το 2020 σε σύγκριση με το 2019, στα 362,8 εκατ. στερλίνες έναντι 347,9 εκατ. στερλίνες, με ορισμένα προϊόντα να εμφανίζουν διψήφια ποσοστά ανάπτυξης. Οι εξαγωγές ακτινιδίων αυξήθηκαν κατά 60,2%, οι εξαγωγές παρασκευασμένων ροδάκινων  αυξήθηκαν κατά 61,3%, οι εξαγωγές εξαιρετικά παρθένου ελαιολάδου κατά 30%, οι εξαγωγές παρασκευασμάτων φρούτων κατά 49,1%, οι εξαγωγές κρασιού κατά 14%, οι εξαγωγές γιαουρτιού κατά 9,5% και της φέτας κατά 2,9%. Αξίζει βεβαίως να σημειωθεί ότι και άλλες ελληνικά τρόφιμα κατέγραψαν μεγάλη αύξηση εξαγωγών, όπως τα μείγματα και ζύμες για παρασκευή προϊόντων αρτοποιίας (22%), αλλά και οι πίτσες και πίτες (31%).

Αλεύρι, ρύζι, ζυμαρικά, όσπρια, ελαιόλαδο είναι σύμφωνα με σχετική έκθεση του Γραφείου Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων Λονδίνου τα ελληνικά προϊόντα για τα οποία ανοίγονται σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης στη βρετανική αγορά λόγω της στροφής των καταναλωτών στην πιο υγιεινή διατροφή. Μέλι, μαρμελάδες, παρασκευάσματα διατροφής, αλλά και τα τυριά, με τη φέτα να θεωρείται ιδανική λόγω του πλούτου της σε ασβέστιο και πρωτεϊνες, είναι μερικά επίσης από τα ελληνικά προϊόντα που εκτιμάται ότι θα προτιμώνται τα επόμενα χρόνια περισσότερο.

Σημαντική αύξηση, επίσης, κατέγραψαν το 2020 στο Ηνωμένο Βασίλειο οι πωλήσεις βιολογικών προϊόντων, μία αγορά αξίας 2,79 δισ. στερλινών, που το 2020 ενισχύθηκε κατά 13,9%. Μάλιστα, εν μέσω πανδημίας, αναπτύχθηκε σημαντικά η πρακτική των προσφορών πακέτων βιολογικών λαχανικών (box schemes) που μπορούσαν να παραγγείλουν ηλεκτρονικά οι καταναλωτές.

Αξίζει, τέλος, να σημειωθεί ότι από τον Απρίλιο του 2022 θα εφαρμοσθεί στο Ηνωμένο Βασίλειο νομοθεσία με στόχο την περιορισμό της παχυσαρκίας. Αφορά την απαγόρευση ορισμένων προσφορών και διαφημίσεων μέχρι τις 9 το βράδυ σε προϊόντα πλούσια σε λιπαρά, ζάχαρη και αλάτι. Αναμένεται αύξηση της κατανάλωσης υγιεινών ξηρών καρπών (αύξηση των συσκευασμένων 13% το 2020) και περισσότερο υγιεινών τροφίμων (π.χ. Μανιτάρια, αρακάς, ή με υψηλό περιεχόμενο πρωτεϊνών, φυτικών ινών). 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News