BUSINESS & FINANCE

«Πυρετός» επενδύσεων σε αποθήκες

«Πυρετός» επενδύσεων σε αποθήκες

Με τον κλάδο της αποθήκευσης και διανομής προϊόντων να είναι κατακερματισμένος και να διαδραματίζει κομβικής σημασίας ρόλο στη βελτίωση του χρόνου παράδοσης των προϊόντων στον τελικό χρήστη («last mile»), τη φετινή χρονιά αναμένεται να ενταθούν οι επενδύσεις στα logistics. Ενας ακόμη λόγος γι’ αυτό σχετίζεται με το γεγονός ότι η ελληνική αγορά δεν έχει σημαντικό όγκο πράσινων αναπτύξεων logistics.

Είναι ενδεικτικό ότι, βάσει μελέτης της Ελληνικής Εταιρείας Logistics (EEL), αν και η πλειονότητα των επιχειρήσεων επιθυμεί να έχει βιοκλιματικές αποθήκες, μόλις το 20%-25% έχει επενδύσει σ’ αυτές. Με τα δεδομένα αυτά οι κινήσεις των παικτών του κλάδου των logistics σχετίζονται με την εξαγορά μικρότερων εταιρειών και την κατασκευή νέων κέντρων αποθήκευσης και διανομής, έχοντας ως υπόβαθρο τις επενδύσεις σε λιμάνια, όπως και στο οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο και στη μεταξύ τους διασύνδεση. Προς την κατεύθυνση αυτή, σηματωρό αποτελεί το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο Πεδίο, του οποίου οι εργασίες κατασκευής αναμένεται να ξεκινήσουν τη φετινή χρονιά, αφότου επιλεγεί η κατασκευαστική εταιρεία.

Το logistics center θα κατασκευάσει η ΘΕΚ, την οποία ελέγχουν η Goldair Cargo και η ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ σε έκταση 588 στρεμμάτων. Εκτιμάται ότι θα περιλαμβάνει 210.000 τετραγωνικά μέτρα στεγασμένων αποθηκών, 250.000 παλετοθέσεις, 4.000 θέσεις για αυτοκίνητα και 120 θέσεις για φορτηγά σε έκταση 588 στρεμμάτων. Για το συγκεκριμένο έργο το Ταμείο «Φαιστός», που έχει αντικείμενο την υποστήριξη εταιρειών που αναπτύσσουν εφαρμογές και υπηρεσίες οι οποίες στηρίζονται στην τεχνολογία 5G, έχει υπογράψει με τη ΘΕΚ μνημόνιο συνεργασίας με αντικείμενο την ανάπτυξη και λειτουργία ιδιωτικού δικτύου 5G. Tο σύνολο της επένδυσης είναι της τάξεως των 220 εκατ. ευρώ, ενώ αναμένεται να δημιουργηθούν 3.000 νέες θέσεις εργασίας, με το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο να αναμένεται ότι θα αποτελέσει το μεγαλύτερο και πιο σύγχρονο στην Ελλάδα.

Κινητικότητα, τουλάχιστον ως προς το σκέλος του διαγωνισμού, αναμένεται να υπάρξει και για το Θριάσιο ΙΙ, που γειτνιάζει με το σχεδιαζόμενο logistics center της ΘΕΚ και αφορά την τριακονταετή παραχώρηση της έκτασης εμβαδού 1.450 στρεμμάτων στον Ασπρόπυργο. Το συγκεκριμένο έργο θα υλοποιήσει η κοινοπραξία Hellenic Train-damco, που διαθέτει προθεσμία μέχρι τις 28 Φεβρουαρίου για να προχωρήσει στην οριστικοποίηση των συμβατικών εγγράφων.

Επίσης, από τον «πάγο» επιδιώκει να βγάλει η Μονάδα Ωρίμανσης Εργων (PPF) του ΤΑΙΠΕΔ το σχέδιο για την παραχώρηση της έκτασης 672 στρεμμάτων του πρώην στρατοπέδου Γκόνου της Θεσσαλονίκης, που γειτνιάζει με το λιμάνι και ανήκει στο χαρτοφυλάκιο της ΓΑΙΑΟΣΕ. Το χρονοδιάγραμμα προβλέπει τη δημοπράτηση του έργου το καλοκαίρι του 2024 και μένει να φανεί εάν θα καταστεί εφικτό να υπάρξει ανάδοχος την ίδια χρονιά. Σε κάθε περίπτωση, η αξία της εν λόγω επένδυσης κυμαίνεται από 120 έως 160 εκατ. ευρώ, διαθέτει εσωτερική απόδοση ιδίων κεφαλαίων της τάξεως του 10% και τα εκτιμώμενα οφέλη της σε όρους Ακαθάριστης Προστιθέμενης Αξίας εκτιμάται ότι ξεπερνούν τα 325 εκατ. ευρώ. Οι εργασίες για το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο Πεδίο αναμένεται να ξεκινήσουν φέτος.

moneyreview.gr

Διαβάστε επίσης:

Μπαράζ εξαγορών στα logistics από το αμερικανικό fund HIG Capital

Würth Hellas: Νέο logistics center, επέκταση δικτύου και λανσάρισμα της SpeedyTouch

Πρώτο βήμα για το logistics park στον Ασπρόπυργο

Σε τροχιά μεγάλες επενδύσεις στα logistics

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News