Life & Arts Δευτέρα 10/05/2021, 16:13
LIFE & ARTS

Ποιοι και πώς πλουτίζουν στο χρηματιστήριο των sneakers

φωτ.: AP

Με πολύ ελεύθερο χρόνο στα χέρια τους και με την ευκολία που τους εξασφαλίζουν online πλατφόρμες όπως η Robinhood, πολλοί ήταν εκείνοι που στράφηκαν μέσα στην πανδημία στο trading μετοχών. Όμως την ίδια στιγμή, το επενδυτικό ενδιαφέρον εκτινάχθηκε και σε μία ακόμα αγορά: Αυτή των sneakers.

«Βλέπουμε όλο και περισσότερους πελάτες που αντιμετωπίζουν τα sneakers σαν μία εναλλακτική επένδυση», εξηγεί στο Axios ο Γκρεγκ Σβαρτζ, συνιδρυτής και COO της πλατφόρμας για μεταπωλήσεις αθλητικών παπουτσιών StockX. Οι επαγγελματίες traders των sneakers  βγάζουν αρκετά χρήματα για να ζήσουν, λέει.

Λογικό, εάν σκεφτεί κανείς ότι η δευτερογενής αγορά των αθλητικών παπουτσιών υπολογίζεται σήμερα ότι αξίζει 10 δισ. δολάρια, από 6 δισ. δολάρια το 2019. Έως το 2030, αναμένεται να έχει αγγίξει τα 30 δισ. δολάρια, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Cowen Equity Research.

Στο πλαίσιο αυτό, η αποτίμηση της StockX αυξήθηκε τον περασμένο μήνα στα 3,8 δισ. δολάρια, με τον τελευταίο γύρο χρηματοδότησης της εταιρείας.

Όπως όλα δείχνουν, η πανδημία βοήθησε ώστε να απογειωθεί αυτή η αγορά: Άνθρωποι που βαριούνταν, που ήθελαν να βγάλουν έξτρα χρήματα, που είχαν χάσει τις δουλειές τους ή δεν μπορούσαν να δουλέψουν εν μέσω του lockdown, στράφηκαν στα sneakers.

Πώς δουλεύουν; Συνήθως, χρησιμοποιούν τακτικές αρμπιτράζ. Δηλαδή αγοράζουν πολλά ζευγάρια ενός μοντέλου σε κάποιο μέρος του πλανήτη όπου δεν υπάρχει μεγάλη ζήτηση και τα πουλάνε εκεί όπου οι καταναλωτές πληρώνουν πάνω από τη λιανική τιμή τους για να τα αποκτήσουν. Ή για παράδειγμα, εάν υπάρξει μεγάλη προσφορά ενός παπουτσιού σε κάποιο φυσικό κατάστημα, ο επενδυτής τα αγοράζει και βγάζει χρήματα μεταπουλώντας τα online.

Η αγορά των sneakers μοιάζει όλο και περισσότερο με εκείνη των μετοχών: Στο σάιτ και την εφαρμογή της StockX, κανείς μπορεί εύκολα να πιστέψει ότι έχει μπει σε κάποια πλατφόρμα για online trading μετοχών, αφού βλέπει το ticker, ιστορικά διαγράμματα τιμών και στατιστικά όπως υψηλά και χαμηλά 52 εβδομάδων για κάθε προϊόν.

Όμως ποια sneakers είναι αυτά που φτάνουν στο limit up; Πρόκειται συνήθως για τις πιο περιζήτητες limited editions, όπως τα ρετρό Jordan ή τα Yeezy του Kanye West. Οι συνεργασίες των εταιρειών αθλητικών ειδών με αθλητές ή διασημότητες συνήθως πιάνουν τις υψηλότερες τιμές στη δευτερογενή αγορά.

moneyreview.gr με πληροφορίες από Axios

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News