LIFE & ARTS

Ασυνήθιστοι πρωταγωνιστές μιας παράξενης σεζόν

Ασυνήθιστοι πρωταγωνιστές μιας παράξενης σεζόν

Αν υπάρχει ένα καλό με την φετινή κινηματογραφική σεζόν της πανδημίας, είναι πως ελλείψει των μεγάλων χολιγουντιανών επιτυχιών, αυτή έστρεψε τα φώτα και το ενδιαφέρον σε πιο «ταπεινά» αλλά εξίσου ή ακόμα πιο ενδιαφέροντα πρότζεκτ, τα οποία πρωταγωνιστούν και στις διάφορες βραβεύσεις. Ακόμα πιο σημαντικό είναι το γεγονός πως οι συγκεκριμένες ταινίες δεν αποτελούν μόνο τον εναλλακτικό κλάδο του αμερικανικού σινεμά που βγήκε με την ευκαιρία στην επιφάνεια· αντιθέτως συμπεριλαμβάνουν δημιουργούς και φιλμ από όλο τον κόσμο, τα οποία πια δεν μπαίνουν απλώς κάτω από την γενικόλογη και ελαφρώς υποτιμητική ταμπέλα του «ξενόγλωσσου».

Δεν πρέπει να ξεχνάμε πως ταινίες σημαίνει άνθρωποι: σκηνοθέτες, ηθοποιοί κ.ο.κ., οι οποίοι αξίζουν αναγνώριση ανεξάρτητα αν πρόκειται για λαμπερούς σταρ ή άλλους λιγότερο γνωστούς. Στα πρόσφατα βραβεία BAFTA η Γιου-Γιουνγκ Γιουν από την Ν. Κορέα ήταν η νικήτρια στον δεύτερο γυναικείο ρόλο, με την ερμηνεία της στο «Minari», ενώ πλέον θεωρείται φαβορί και στην οσκαρική κούρσα. Η ταινία του Λι Ισαάκ Τσανγκ έχει μπάτζετ μόλις δύο εκατομμυρίων δολαρίων, ωστόσο είναι υποψήφια για έξι Οσκαρ, μεταξύ των οποίων και αυτό του πρώτου ανδρικού ρόλου για τον εξαιρετικό Στίβεν Γιουν («The Walking Dead»).

Συνυποψήφιος του Κορεάτη ηθοποιού είναι ο ινδικής καταγωγής Ριζ Αχμεντ, από το επίσης χαμηλού προϋπολογισμού «Sound of Metal». Ακόμα πιο ενδιαφέροντα είναι τα πράγματα στην κατηγορία της σκηνοθεσίας, εκεί όπου δίπλα στον Αμερικανό Ντέιβιντ Φίντσερ, βρίσκονται επίσης η Κινέζα Κλόε Ζάο, ο Κορεάτης Λι Ισαάκ Τσανγκ, η Βρετανίδα Εμεραλντ Φενέλ και ο Δανός Τόμας Βίντεμπεργκ. Οι περισσότερες από τις ταινίες τους γυρίστηκαν στην Αμερική, ωστόσο οι βασικοί συντελεστές τους προέρχονται κυριολεκτικά από ολόκληρο τον κόσμο.

Για να μην μείνουμε μόνο στα βραβεία, η αλήθεια είναι πως αυτή η παράξενη χρονιά αποτέλεσε αφορμή ώστε να προσέξουμε ταινίες που προέρχονται από μέρη άλλοτε λιγότερο δημοφιλή, που έχουν όμως να προσφέρουν άνεμο ανανέωσης στην αρκετά φτωχή σε ιδέες κινηματογραφική παραγωγή των τελευταίων ετών. Ας ελπίσουμε η θετική αυτή εξέλιξη να προχωρήσει ή τουλάχιστον να διατηρηθεί, ακόμα και όταν οι μεγάλοι «παίκτες» επιστρέψουν στο τραπέζι.

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News