LIFE & ARTS

BAFTA 2021: Οι Βρετανοί πέτυχαν «διάνα»

H αλήθεια είναι πως οι επιλογές των κινηματογραφικών βραβείων BAFTA είναι συνήθως ελαφρώς… περίεργες. Δεμένα κάπου ανάμεσα στην φήμη τους ως παγκόσμιου βεληνεκούς θεσμός που προαναγγέλλει τα Οσκαρ και στον κλασικό βρετανικό σνομπισμό, τα επίσημα βρετανικά βραβεία, δίνουν ίσως λίγη παραπάνω αξία σε όσα συμβαίνουν στο Νησί, αφήνοντας στην άκρη τα υπόλοιπα. Φέτος ωστόσο φαίνεται πως πέτυχαν (σχεδόν) διάνα.

Στην υβριδική τελετή απονομής -με ζωντανούς παρουσιαστές και σύνδεση μέσω streaming με τους υποψηφίους- που πραγματοποιήθηκε το βράδυ της Κυριακής, τιμήθηκαν οι ταινίες και οι πρωταγωνιστές αυτής της παράξενης κινηματογραφικής σεζόν, με ξεκάθαρη προτίμηση σε όσα δεν προέρχονται από τις διαδικτυακές πλατφόρμες. Κάπως έτσι μεγάλη νικήτρια της βραδιάς ήταν η Κλόε Ζάο και το υπέροχο «Nomadland», με την Κινέζα δημιουργό να παίρνει το βραβείο σκηνοθεσίας και το φιλμ της εκείνο της καλύτερης ταινίας, εδραιώνοντας παράλληλα σαφέστατο προβάδισμα και για τα επερχόμενα Οσκαρ.

Εκεί ωστόσο που τα BAFTA έδειξαν εξαιρετικά αντανακλαστικά ήταν στις κατηγορίες των ρόλων, με τον Αντονι Χόπκινς να κάνει την έκπληξη και να κερδίζει (πανάξια) το βραβείο για την μοναδική ερμηνεία του στο «The Father» του Φλόριαν Ζέλερ, το οποίο, επίσης άξια απέσπασε και την διάκριση για το διασκευασμένο σενάριο. Στις γυναίκες νικήτρια αναδείχθηκε η Φράνσις ΜακΝτόρμαντ, η οποία για άλλη μια φορά εντυπωσίασε με την ερμηνεία της στο «Nomadland», ενώ μια από τις πιο απολαυστικές στιγμές της βραδιάς ήταν η βράβευση της Κορεάτισσας Γιου-Γιουνγκ Γιουν του «Minari» στον δεύτερο γυναικείο ρόλο.

Οσο για τα υπόλοιπα της τελετής, υπήρξαν μερικές ακόμα εκπλήξεις όπως αυτή του «Promising Young Woman» της Εμεραλντ Φενέλ, το οποίο τιμήθηκε ως καλύτερο βρετανικό φιλμ της χρονιάς, ενώ το «Mank» των δέκα οσκαρικών υποψηφιοτήτων κέρδισε μόνο το βραβείο για τον σχεδιασμό της παραγωγής του. Τέλος, στην ιδιαιτέρως ανταγωνιστική φέτος κατηγορία του ξενόγλωσσου φιλμ, το BAFTA κατέληξε στο «Another Round» του Τόμας Βίντεμπεργκ, ενώ καλύτερο animation της χρονιάς αναδείχθηκε το «Soul» της Pixar.

Money Review