LIFE & ARTS

Έρχονται τα Όσκαρ της πολυπολιτισμικότητας

Η αλήθεια είναι πως σε μια χρονιά όπου η οσκαρική κούρσα διαθέτει ίσως λιγότερη λάμψη από κάθε άλλη του πρόσφατου παρελθόντος -παίζει ρόλο και το γεγονός πως αρκετές από τις υποψήφιες ταινίες δεν έχουν φτάσει καν στο κοινό-, ταυτόχρονα βαδίζουμε ολοταχώς προς τα πιο πολυσυλλεκτικά Οσκαρ στην ιστορία του θεσμού.

Αυτό τουλάχιστον έδειξαν οι βραβεύσεις της Ενωσης Ηθοποιών του Χόλιγουντ (SAG Awards) που πραγματοποιήθηκαν μέσα στο Σαββατοκύριακο, επιφυλάσσοντας και κάποιες εκπλήξεις σε σχέση με όσα περιμέναμε. Μια τέτοια για παράδειγμα ήταν η επικράτηση της Βαϊόλα Ντέιβις στην κατηγορία του πρώτου γυναικείου ρόλου για την ερμηνεία της στην «Θρυλική Μα Ρέινι» του Netflix.

Γενικώς η διαδικτυακή πλατφόρμα πήρε ισχυρή ώθηση έπειτα από τα SAG Awards, με τον εκλιπόντα Τσάντγουικ Μπόουζμαν να βραβεύεται επίσης για την ίδια ταινία (και να κλειδώνει ουσιαστικά το σχετικό Οσκαρ), αλλά και την «Δίκη των Επτά του Σικάγο» να κερδίζει την διάκριση για το σύνολο του καστ της. Οσο για τους δεύτερους ρόλους εκεί νικητές αναδείχθηκαν η Γιουν Γιουχ-Γιουνγ από την Ν. Κορέα («Minari») και ο Ντάνιελ Καλούγια του «Judas and the Black Messiah», συμπληρώνοντας έτσι το παζλ της πολυπολιτισμικότητας.

Ισχυρό άρωμα Netflix είχαμε και στις τηλεοπτικές σειρές με τον Τζέισον Μπέιτμαν του «Ozark» να επικρατεί στους άνδρες -και αυτή θεωρείται έκπληξη- και την Τζίλιαν Αντερσον του «The Crown» στις γυναίκες, με την σειρά εποχής να βραβεύεται αναμενόμενα και για το σύνολο των ηθοποιών της.

Οπως είπαμε και παραπάνω τα βραβεία της Ενωσης Ηθοποιών είναι από τα σημαντικότερα της οσκαρικής κούρσας, συγκρινόμενα μόνο με αυτά της Ενωσης Παραγωγών, και ενδεικτικά του τι θα ακολουθήσει στη συνέχεια. Οπως φαίνεται, η φετινή τελετή απονομής της 25ης Απριλίου θα περάσει στην Ιστορία, όχι μόνο ως βραβεύσεις… της πανδημίας, αλλά και ως μια νέα προσέγγιση από μέρους της Ακαδημίας στο σινεμά του κόσμου, το οποίο μέσω των εκπροσώπων του βρίσκει πια ισότιμη θέση στο τραπέζι των Οσκαρ. Μια ματιά μόνο στους δημιουργούς των ταινιών που είναι υποψήφιες για το κορυφαίο βραβείο, δείχνει ότι αυτοί προέρχονται από τέσσερις διαφορετικές χώρες (Η.Π.Α., Βρετανία, Γαλλία, Ν. Κορέα) κι αυτό από μόνο του λέει πολλά.

Money Review